Кожен п’ятий матеріал з ознаками замовності в онлайн-медіа України у вересні 2025 року є або чорним піаром, або прихованою рекламою грального бізнесу. Такими є результати моніторингу Інституту масової інформації. Експерти ІМІ розцінюють це як тривожну і небезпечну тенденцію для інформаційного середовища. 

13% усієї зафіксованої джинси становили публікації з ознаками чорного піару – проти політиків, бізнесу чи громадських активістів. “У таких матеріалах використовуються емоційно забарвлені заголовки й викривлені факти, що створюють враження суспільного інтересу, хоча насправді мають на меті маніпуляцію репутацією”, – підсумовує медіаексперт ІМІ Дмитро Баркар.

Ще 7% матеріалів з ознаками джинси припало на матеріали на користь грального бізнесу – казино, сервісів онлайн-ставок або афілійованих платформ. Вони здебільшого не містили маркування, попереджень про вікові обмеження чи ризики залежності. Експерти ІМІ вважають, що така практика становить потенційну загрозу для читачів і свідчить про нехтування відповідальністю з боку редакцій.

З повним дослідженням можна ознайомитися за посиланням

*Моніторинг проводив Інститут масової інформації у вересні – жовтні 2025 року у 23 популярних онлайн-медіа: Суспільне, “Бабель”, Громадське, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, “Рубрика”, Liga.net, “Новинарня”, Укрінформ, NV, LB.ua, РБК-Україна, “Цензор”, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, “Телеграф”, Oboz.ua. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом доби в зазначені дати, і була оцінена на предмет ознак замовного розміщення та наявності чи відсутності відповідного маркування.