ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Аналіз ІМІ: залучені російською пропагандою експерти просувають шість основних наративів

09.01.2025, 13:41
Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

Російська пропаганда активно залучає прокремлівських експертів для просування в російських медіа шести основних спрямованих проти України наративів. Про це йдеться в матеріалі Інституту масової інформації “Експерти Кремля на службі пропаганди. Аналіз напрямків інформаційної атаки проти України”.

Як йдеться у матеріалі, російські ЗМІ користуються методом багаторазового повторення вигаданої ними пропаганди. У такому випадку працює принцип пропаганди “брехня, повторена тисячу разів, стає правдою”, а багаторазове повторення однакових пропагандистських меседжів (наприклад, про “маріонетковість” української влади чи провокування війни НАТО) сприяє їхній інтеграції в сприйняття аудиторії.

Частина таких експертів свідомо поширює потрібні меседжі і працює на кремлівських пропагандистів, інших можуть просто використовувати, якщо їхні слова посилюють пропагандистську парадигму,  йдеться у матеріалі.

Які наративи просуває російська пропаганда через експертів

Аналіз ІМІ показав, що кремлівські пропагандисти наразі залучають експертів для просування таких напрямків інформаційної атаки на Україну:

  • перекладання провини за війну на Захід;
  • систематичні нагадування про “маріонеточність” української влади;
  • критика планів Трампа щодо закінчення війни;
  • дискредитація української влади, і президента Зеленського зокрема;
  • заяви про свідоме нищення українців українською ж владою;
  • залякування ядерною війною та іншою російською зброєю (як то Орєшніком).

Залучення “експертів” (незалежно від їхньої реальної компетентності) сприяє сприйняттю кремлівських повідомлень як легітимних. Відомі особи, академіки чи політики додають ваги пропаганді, тому що аудиторія завжди схильна довіряти словам тих, хто вважається авторитетом.

“Цитування багатьох “експертів” і повторення однакових тез створює у споживача інформації враження, що ці думки є загальноприйнятими та підтвердженими. Це підкріплюється через тактику “інформаційних каскадів”, коли повторення однієї тези різними словами, різними експертами, підсилює наратив”, – йдеться в матеріалі.

Liked the article?
Help us be even more cool!