Звіт з моніторингу джинси в інтернет-ЗМІ. Червень 2016 року
У червні зафіксоване зростання матеріалів з ознаками замовлення. Так, якщо минулого місяця протягом тижня було зафіксовано 53 такі матеріали, то вже у червні їх рівень склав 75 матеріалів. Значне зростання зафіксоване на рівні політичної джинси. Співвідношення політичної та комерційної джинси у червні склало 88% політичної до 12% комерційної.
Такі результати моніторингу джинси, що проводить Інститут масової інформації.
Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ («Обозреватель», LB.ua, «Українська Правда», Укрінформ, «Ліга», УНІАН).
Найбільше матеріалів з ознаками замовлення у червні зареєстровано на сайті «Обозреватель»: 33 матеріали за тиждень, два з них комерційного характеру.
Найбільшим замовником джинси на сайті «Обозреватель» стала партія «Опозиційний блок». На користь цієї політсили було розміщено 11 промоційних матеріалів за один тиждень червня.
Основними меседжами Опозиційного блоку у червні стала критика Верховної ради та безпосередньо спікера Андрія Парубія.
- Бойко на шпалах объяснил Раде, почему она занимается не тем, чем надо
- В "Оппоблоке" пояснили, что должно стать приоритетным для Рады
- Бойко: Парубий является спикером только отдельной части Рады
Окрім цього, Опозиційний блок згадав про вбивство Бузини і вимагає від Авакова відзвітувати з приводу цього питання.
- "Оппоблок" потребовал от Авакова отчитаться о расследовании убийства Бузины
Загалом на дану політичну силу на «Обозревателі» припадає 35% політичної джинси.
Ще одним з лідерів із замовлення промоційних матеріалів на Обозі є Олег Ляшко, на його користь розміщено 9 матеріалів за тиждень, що складає 29%.
Олег Ляшко продовжив займатись популізмом
- "Космическая цена": Ляшко рассказал, кто блокирует пересчет цены на газ для населения
А його однопартійці це виправдовують
- Що таке популізм і чому його не треба соромитись
Ще Ляшко розповів про своє «кохання з першого погляду» та дав йому ім’я:
- "Любовь с первого взгляда": Ляшко подарил щенку из уманского приюта новый дом
- Ляшко оригинально назвал щенка, которого взял из приюта
На сайті УНІАН за тиждень було розміщено 27 матеріалів з ознаками замовлення і лише 2 комерційного характеру.
На цьому інформаційному ресурсі найбільше матеріалів з ознаками замовлення розміщено на користь партії «Народний фронт».
- "Народний фронт" вимагає конфіскувати мільярди Януковича: з них знімуть арешт й виведуть в офшори
- "Народний фронт" розробляє законопроект про відкриті виборчі списки
- У НФ закликають "не гратися з регіоналами, а садити їх по тюрмах"
Окрім «Народного фронту» на сторінках УНІАНу піарились Блок Петра Порошенка та партія «Відродження».
15 матеріалів із ознаками замовлення розміщено за тиждень на LB.ua, з них 5 комерційного характеру.
Тут свої матеріали розміщували голови ОДА в Дніпрі та Харкові Валентин Резніченко та Ігор Райнін
- Дніпропетровська ОДА розробила методичку щодо роботи в Prozorro для інших областей України, - Валентин Резніченко
- Резніченко розповів про прогрес у ремонті доріг у Дніпропетровській області
На сайті «Ліга» протягом тижня було розміщено 17 матеріалів з ознаками замовлення в рубриці «Прес-реліз». Внизу сайту зазначено, що такі матеріали видання розміщує на правах реклами. Проте згідно з Законом «Про рекламу» рекламні матеріали мають маркуватися словами «реклама», або «на правах реклами». Відповідно, ми розцінюємо подібне маркування як відходження від закону і називаємо його неналежним маркуванням рекламних матеріалів.
На сайтах «Українська правда» та «Укрінформ» не виявлено замовних матеріалів.
Моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми «У-медіа».
Help us be even more cool!