ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Всього вісім сумнівних матеріалів виявили донецькі експерти в серпні

05.12.2008, 00:30
Починаючи з липня 2009 р. і протягом 10 місяців, Донецький прес-клуб здійснює моніторинг матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах  «Салон», «Донецкие новости», «Донбасс» та «Панорама».    Моніторинг матеріалів друкованих ЗМІ проводиться з метою оцінювання кількості матеріалів з порушеннями журналістських стандартів, а також часової динаміки зміни кількісних показників таких порушень. Моніторинг на предмет порушення журналістських стандартів координується Громадською організацією «Інститут масової інформації» у партнерстві з Інтерньюз. Ознаки порушень журналістських стандартів у матеріалах встановлюються групами експертів, до яких входять експерти у сфері медіа, журналістики, масових комунікацій тощо, визначені за погодженням з ГО «Інститут масової інформації». У рамках моніторингу аналізуються по чотири найпопулярніші друковані видання в регіоні м.Київ, Львівський, Рівненський, Донецький областях та  АР Крим .

Оцінювання матеріалів в Донецьку здійснювала експертна група, у складі якої доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

          За результатами дослідження матеріалів, що вийшли в серпні 2009 р було виявлено 12 матеріалів з неналежним маркуванням:   

«Салон» - 5

«Донецкие новости» - 7

«Донбасс» - 0

«Панорама» - 0

  1. «Салон», вкладка «Бізнес», 18.08, матеріал «Сергей Сивохо: «Желаю Matrix такой скорости и такого качества, чтобы нового президента мы могли не выбирать, а скачать из Интернета!» (маркований значком «PR»);
  2. «Салон», 21.08, стаття «Победить бедность!» (маркована значком «PR», зустрічається в інших газетах в цей же період);
  3. «Салон», 28.08, вітання С.Тігіпка (марковане значком «PR»)  і вітання Партії регіонів  з Днем шахтаря (марковане значком «Открытое письмо);
  4. «Салон», 28.08, «День шахтера – праздник со слезами на глазах?» (стаття підписана прес-службою Партії регіонів, містить її логотип і маркована як «Открытое письмо»);
  5.  «Салон», вкладка «Бізнес», 25.08, «Здравствуйте! Вы позвонили в компанию Matrix!» (матеріал, позначений  як PR);
  6. «Донецкие новости», 6-12.08, «Донетчанам проверили остроту зрения в … супермаркете!» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є номер ліцензії клініки «Лазер плюс»);
  7.  «Донецкие новости», 13-19.08, «Пенсионер и почти сотрудник» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є номер ліцензії Приватбанку);
  8.  «Донецкие новости», 20-26.08, «Мы работаем на перспективу 2011 года» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є номер ліцензії банку «Финансы и кредит»);
  9. «Донецкие новости», 27.08-02.09, рубрика «Новости брендов», матеріал «Революционный тариф» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є номер ліцензії ТОВ «Астеліт»);
  10. «Донецкие новости», 27.08-02.09, стаття «Получить кредит в «КредитМаркет» - просто» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є номер ліцензії);
  11. «Донецкие новости», 27.08-02.09, стаття «БМ Банк – нормальная работа в кризисных условиях» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і під статтею є контакти банку);
  12. «Донецкие новости», 27.08-02.09, стаття «Антикризисные меры» (матеріал позначений відповідною редакційною зірочкою і містить номер ліцензії та логотип Міжнародної академі біржевої торгівлі Forex Club);

та 8 матеріалів з чіткими порушеннями журналістських стандартів, які містять в собі ознаки прихованої реклами:

«Салон» - 0

«Донецкие новости» - 2

«Донбасс» - 3

«Панорама» - 3

  1.  «Донбасс», 20.08, «Виктория Кононыхина, управляющий Донецким филиалом Банка «Финансы и Кредит»: «Финики – морзостойкий продукт!» (не позначений як рекламний, хоча містить номер ліцензії банку під інтервю з представником банку, матеріал про цей банк розміщено і в іншому виданні в цей же період);
  2. «Донбасс», 20.08, «Какую воду пить?» (не позначений, як рекламний, хоча містить контакти і логотип ТМ Роса Святогіря);
  3. «Донбасс», 27.08, «Победить бедность!» (матеріал містить питання-відповіді з Гарячої лінії С.Тігіпка, не позначений як рекламний, такі самі статті з таким же фото розміщені в інших газетах);
  4. «Панорама», 27.08-02.09, рубрика «Собеседник», статтю  «Победить бедность!» (матеріал містить питання-відповіді з Гарячої лінії С.Тігіпка, не позначений як рекламний, такі самі статті з таким же фото розміщені в інших газетах). В цьому ж числі газети на попередній сторінці надруковано вітання С.Тігіпка з Днем шахтаря – в рамочці, але без підпису «реклама»).
  5. «Панорама», 27.08-02.09, рубрика «Проблема Донбасса», стаття «День шахтера – праздник со слезами на глазах?» (матеріал без будь-яких позначок, не підписаний), така ж сама стаття розміщена і в інших газетах, але там зазначається автор).
  6. «Панорама», 27.08-02.09, рубрика «Точка зрения», стаття «Нация, не понимающая ценности образования, обречена» (матеріал підписаний прес-службою Партії регіонів, містить логотип, але не позначений як рекламний, але розміщений на тій самі шпальті, що й вище зазначена стаття).
  7. «Донецкие новости», 27.08-02.09, стаття «Победить бедность!» (матеріал містить питання-відповіді з Гарячої лінії С.Тігіпка, не позначений як рекламний, такі самі статті з таким же фото розміщені в інших газетах). В попередньому числі газети, за 6-12.08, надруковано блок про початок роботи «Прямої лінії С.Тігіпка» - в рамочці, але без будь-якої позначки).
  8. «Донецкие новости», 27.08-02.09, «День шахтера – праздник со слезами на глазах?» (матеріал без будь-яких позначок, але підписаний автором, нижче статті міститься вітання з Днем шахтаря від Партії регіонів, така ж сама стаття розміщена і в інших газетах (але без підпису).

Експерти відзначили тенденцію щодо висвітлення діяльності кандидата в президенти С. Тігіпка: майже в усіх виданнях розміщається на одній шпальті  блок з вітанням до якогось професійного свята (День металурга у липні, день шахтаря – у серпні) або реклама Гарячої лінії, а далі, на іншій шпальті, друкується стаття/інтерв’ю з С.Тігіпком. Тому в моніторингу ми беремо до уваги і «листівки-вітання», хоча, звичайно, окремо вони не можуть розглядатися як самостійний редакційний матеріал, як решта публікацій.

Liked the article?
Help us be even more cool!