ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

У чотирьох регіонах України стартує кампанія INFOCRIME з виявлення фейків

18.09.2020, 12:29

У чотирьох регіонах України – Одесі, Херсоні, Луцьку та Кропивницькому – стартує кампанія INFOCRIME. Мета проєкту – викривати фейки та допомагати журналістам місцевих медіа перевіряти факти й поширювати достовірну інформацію. 

Протягом вересня-жовтня мережа регіональних фактчекерів у Волинській, Кіровоградській, Одеській та Херсонській областях оприлюднюватиме результати щотижневого моніторингу головних трендів фейків, маніпуляцій, дезінформації / пропаганди під час місцевих виборів і надаватиме рекомендації журналістам щодо верифікації даних. 

Мережа фактчекерів уже виявила перші тренди. Виявляється, що головні категорії фейків і дезінформації в чотирьох регіонах України пов'язані з трьома темами. Перша – це неправдиві повідомлення про ситуацію коронавірусом, друга – маніпуляції і неправда з вуст кандидатів на місцевих виборах, які ніяк не спростовуються в медіа. І третя – це проросійські наративи, які активно проникають у місцеві медіа окремих регіонів”, – заявила виконавча директорка ІМІ Оксана Романюк.

Проєкт INFOCRIME допоможе не лише зібрати та систематизувати дані про найпоширеніші наративи фейків та маніпуляцій, а й продемонструє суспільству загалом і журналістам зокрема, що виявити, відфільтрувати дезінформацію не так важко, як може здатись.

“У передвиборчій какофонії заяв і обіцянок політиків має бути бодай один острівець здорового глузду, що допоможе виборцям осмисленіше робити вибір, навчитися розпізнавати фейки та маніпуляції і почне закладати підвалини фактчекінгу в місцевих ЗМІ”, – каже медіаексперт проєкту в Херсонській області та головред видання “МОСТ” Сергій Нікітенко.

“Практично кожен передвиборчий період перенасичений дезінформацією. Частину фейків та маніпуляцій "доносять до публіки" власне політики чи "лідери думок", не менше поширюють самі журналісти, не проводячи навіть базової перевірки даних на достовірність”, – зазначає медіаексперт проєкту в Кіровоградській області Павло Лісніченко.

Стежити за матеріалами проєкту можна за посиланнями:

Проєкт реалізується ГО "Інститут масової інформації" та фінансується Фондом Thomson Reuters у межах програми підтримки незалежних ЗМІ в країнах Східного партнерства за підтримки Міністерства закордонних справ і в справах Співдружності націй Великої Британії.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!