ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

У рівненських ЗМІ найбільше “джинси” замовив БЮТ

05.10.2009, 00:30

Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне Вечірнє», «Рівне Ракурс» . Загалом виявлено 234 таких матеріалів.Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (108 матеріалів). До немаркованої “джинси” експерти віднесли  186 матеріалів, до політичної –  48 матеріалів. 

1. “Рівне вечірнє”  - 61   
2.  “Рівне-ракурс”  - 42 
3. “Рівне-експрес”  - 33     
4. “Провінційка”  - 25       
5. “Рівненська газета” - 25 
6.“Літопис Заходу” - 20  
7. “ОГО” -17     
8.“Вільне слово” - 11

Із 234 матеріалів, де експерти зафіксували очевидніі порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості 39 - стосувалося комерційних організацій, 6 – банківських установ, кредитних спілок та страхових компаній.

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

 

 

 

Експерти:Хома Людмила Романівна (виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1”), Солнцева Тетяна ( керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»), Голубока Тетяна (медіа-юрист, м. Рівне) .

Хома Людмила Романівна: "Серед комерційної “джинси” переважає реклама лікарських препаратів та нетрадиційних методів лікування.Також частина замовних комерційних матеріалів була приурочена до професійних свят".

Солнцева Тетяна: "Загалом замовних матеріалів у жовтні в порівнянні з вереснем побільшало. Як і раніше, більша їх частина – це політична “джинса”. У ній найбільша питома вага вже традиційно для рівненської преси належить БЮТ. Особливо багато місця (в буквальному значенні слова) зайняло на шпальтах газет звернення представників інтелігенції західних областей на підтримку Юлії Тимошенко. Також в умовній трійці лідерів – “Фронт змін” та Сергій Тігіпко.

Особливістю місяця стала поява в рівненських газетах певної кількості матеріалів, де важко однозначно встановити потенційного замовника – чітко простежується лише критичність цих текстів стосовно дій нинішнього уряду. Тому в підсумковій табличці окремим рядком виділений такий імовірний замовник як “опоненти БЮТ”. Подібні тексти можуть бути вигідними штабам щонайменше трьох кандидатів – Ющенка, Януковича та Яценюка".

Голубока Тетяна: "Політична “джинса” вже остаточно заняла лідируючу позицію в регіоні. Проте у жовтні більшість кандидатів у Президенти ще не стали суб'єктами виборчого процесу, тому більшість ЗМІ із спокійним серцем ставило замовні політичні матеріали, як звичайну комерційну рекламу (марковану, умовно марковану, немарковану). Це дуже нагадує ситуацію із щитовою політичною рекламою – вибори почалися, а вона продовжувала “радувати око”.
При цьому всі ЗМІ прекрасно знали, що до відповідальності за такі порушення їх буде дуже важко  притягнути. Чи зміниться ситуація на краще у листопаді, коли наповну запрацює виборче законодавство - невідомо. Чи злякає ЗМІ, які публікують політичну джинсу, кримінальна чи адміністративна відповідальність за порушення виборчого законодавства (публікацію немаркованої та непроплаченої з виборчого фонду реклами) – покаже час".

ІМІ

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!