У 74% журналістів погіршився фінансовий стан з початку вторгнення в лютому – опитування ІМІ
За пів року повномасштабної війни в Україні фінансовий стан журналістів суттєво погіршився. Про це зазначають 74% опитаних ІМІ медійників з усіх регіонів України. Такими є результати анонімного адресного опитування, що провів Інститут масової інформації в серпні 2022 року і в якому взяло участь 217 журналістів з усіх регіонів України *.
Для порівняння: навіть у 2020 році, коли був локдаун та коронавірусна криза, тільки 22% журналістів вказували про погіршення фінансового стану. Тенденція до погіршення фінансового стану збереглася і 2021 року, коли 41,5% вказували про погіршення фінансів.
За даними опитування ІМІ, фінансовий стан за пів року з початку повномасштабного вторгнення росії не змінився лише у 18% опитаних респондентів-журналістів. Лише 8% учасників опитування сказали, що їхній фінансовий стан у 2022 році покращився. Ми припускаємо, що збільшення надходжень може бути повʼязане з великим попитом на фіксерів та роботою на іноземні медіа, принаймні про це прямо зазначали деякі опитані журналісти.
Водночас дослідження ІМІ свідчить, що у 2023 році 86% журналістів очікують ще складнішого фінансового становища.
Цю тенденцію також ілюструє неможливість журналістів заощаджувати цього року (про що вказали 82% опитаних), ще 58% респондентів зазначили, що більше не мають фінансової подушки безпеки. Про збільшення витрат вказують 67% українських медійників, опитаних ІМІ.
Фінансові надходження від журналістської діяльності за місяць найчастіше перебувають у діапазоні від 5 до 10 тис. грн (35%) та від 10 до 20 тис. грн (31%). 17% заробляє менш ніж 5 тис. грн. Найменші відсотки в діапазонах 20–30 тис. грн (7%), понад 30 тис. грн (6%) та понад 50 тис. грн (3%).
*Дослідження проводилося методом анонімного адресного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою. Посилання на анкету надсилали потенційним респондентам – журналістам і редакторам. Усього отримано 230 відповідей, з них 13 респондентів не працюють у сфері медіа та журналістики, тому аналізувалися 217 відповідей від медійників. 29% – респонденти з центральних регіонів України, 21% з південних, 19% із західних, 12% з північних, 11% зі східних та 8% з міста Києва. 64% жінок, 35% чоловіків, 1% іншої статі. Дослідження проводилося протягом серпня 2022 року.
Help us be even more cool!