Топові онлайн-медіа Кіровоградської області, як і минулого року, не публікували політичної чи комерційної джинси, а також неналежно маркованої реклами. Такими є результати моніторингу п’яти кропивницьких онлайн-медіа з дослідження політичної й комерційної джинси, контрагітації та неналежно маркованої реклами. Моніторинг проводився із 6 до 10 жовтня включно, аналізували онлайн-медіа “Гречка”, “Точка доступу”, CBN, “Без купюр” та “Перша електронна газета”. Всього було проаналізовано 292 новини.
Майже ідеальний результат
П’ятірка топових медіа регіону, дійсно, не джинсує. Цього року популярні новинні онлайн-медіа Кіровоградщини публікували збалансований контент без хайпу, клікбейту та гучних заголовків.
Вже традиційно видання “Точка доступу” і “Гречка” маркують рекламні публікації не лише всередині самої статті, а й у стрічці новин. Чудова ініціатива, яка допомагає читачам краще орієнтуватися на сайті, відшукуючи саме ту інформацію, якої вони потребують.


Колеги з інших видань подібних новацій поки не запроваджують, однак теж майже завжди маркують рекламні матеріали. Саме так, майже завжди, адже, досліджуючи контентну частину сайтів, ми все ж натрапили на кілька замовних комерційних текстів, які не мали маркувань. І, хоча опубліковані вони були не під час моніторингового тижня, варто звернути на це увагу.
Так, Перша електронна газета періодично припускається публікації рекламних матеріалів без відповідного маркування. Такі тексти ми зафіксували 22 і 24 вересня та 17 жовтня. Нетипові для редакції випадки, адже більшість рекламних публікацій видання випускає маркованими відповідною плашкою “Реклама”.
Конкуренти готові джинсувати
Вартий поваги результат популярних видань Кіровоградщини не поширюється на всі новинні інтернет-портали регіону. Зокрема, кропивницьке онлайн-видання “Златопіль” щотижнево засипає читачів джинсою у вигляді десятків новин про діяльність політичної партії “Батьківщина”, її лідерки Юлії Тимошенко та очільника обласного осередку Олександра Чорноіваненка.
З огляду на фінансову підтримку діяльності видання цією політсилою поява партійної джинси не видається аж надто дивною. Та все ж її кількість привертає увагу. Особливо зважаючи, що в контактних даних видання цей зв’язок не афішує.

На противагу “Златополю” газета й онлайн-видання “Україна-Центр”, власниками якого є редактор Юхим Мармер та підприємці Василь Титаренко й Олександр Калюжний, час від часу доносить до жителів регіону інформацію про діяльність голови партії “Слуга народу” Олени Шуляк. І, хоча офіційної пов’язаності між партією та виданням нема, джинса пані Шуляк з’являється на інтернет-шпальтах “Україна-Центр” доволі регулярно, та ще й одразу двома мовами: українською та російською.

Інше кропивницьке видання “Ранкове місто”, що є частиною групи видань “Город”, яка працює в дев’яти містах України, хоча й зрідка публікує політичну джинсу, зате цілком готове публікувати немарковану рекламу. Схоже, редакція настільки не боїться відповідальності за подібні матеріали, що протягом жовтня двічі без жодних позначень випустила матеріали, які рекламують онлайн-казино.

Як бачимо, попри хороші показники топових видань регіону інформаційний простір Кіровоградщини далеко не ідеальний. Адже, окрім репутаційних втрат, недотримання рекламного законодавства може призвести до дисциплінарної та адміністративної відповідальності. А у випадку з рекламою гемблінгу ще й до мільйонних штрафів.
Павло Лісниченко, регіональний представник Інституту масової інформації в Кіровоградській області