У Рівному в липні 2009 року найдільше сумнівних матеріалів, які містять ознаки прихованої реклами, розмістила газета “Рівне вечірнє”, а найбільшим замовником цих матеріалів традиційно залишається БЮТ.
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурсс». Загалом виявлено 89 таких матеріалів, та 31 матеріал з неналежним маркуванням.
Такими є висновки незалежних експертів: Голубокої Тетяни та Хоми Людмили, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини.
Моніторинг проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” в партнерстві з Інституту масової інформації в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа»
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
БЮТ |
81 |
|
Укрпошта |
2 |
|
Народна партія |
8 |
|
Світові бренди (Мері Кей, Лайф, Самсунг, Тетра-пак) |
4 |
|
Скарбниця |
1 |
|
Лікувальні препарати (Чудо –чай, Вертебронол) |
2 |
|
Демкса |
1 |
|
Хлібпром |
1 |
|
УНП |
1 |
|
Й. Вінський |
1 |
|
Цирк «Шапіто» |
1 |
|
ПП Лисенко |
1 |
|
Капітолій |
1 |
|
Автосалони (Агат-Авто, Вік-Експо) |
2 |
|
За Україну |
2 |
|
Народна самооборона |
1 |
|
С. Тігіпко |
3 |
|
Укртелеком |
1 |
|
Свіспан Лімітед |
1 |
|
Болена |
2 |
|
Промед |
2 |
|
Надрабанк |
1 |
|
А. Гриценко |
1 |
|
ВСЬОГО |
120 |
|
Видання |
Кількість сумнівних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Немаркована |
Умовно маркована |
||
|
“ОГО” |
1 |
5 |
6 |
|
“Рівненська газета” |
0 |
10 |
10 |
|
“Рівне вечірнє” |
23 |
0 |
23 |
|
“Рівне-експрес” |
21 |
0 |
21 |
|
“Рівне-ракурс” |
17 |
0 |
17 |
|
“Літопис Заходу” |
12 |
0 |
12 |
|
“Вільне слово” |
12 |
0 |
12 |
|
“Провінційка” |
3 |
16 |
19 |
|
ВСЬОГО |
89 |
31 |
120 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: Серед восьми проаналізованих газет замовні матеріали хоч якимось чином маркуються лише в трьох – “ОГО”, “Рівненська газета” та “Провінційка”. Натомість у п’яти друкованих ЗМІ статті з ознаками замовних подаються без жодного маркування.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Із загальної кількості матеріалів із ознаками замовних без належного маркування, 74% не марковані взагалі, тобто відрізнити їх від редакційних пересічний читач абсолютно не має змоги.
У жодній з газет ЖОДЕН політичний матеріал не маркований із використанням слів “реклама” або “на правах реклами”.
Замовників “джинси” в рівненських газетах можна умовно поділити на три групи: політичні сили, загальнонаціональні бренди та місцеві підприємства. Останні – в абсолютній меншості, їхня кількість у порівнянні з початком року ще зменшилась, що можна пояснити впливом кризи.