Сумнівні матеріали в ЗМІ Рівного найчастіше висвітлюють діяльність БЮТ
У Рівному в липні 2009 року найдільше сумнівних матеріалів, які містять ознаки прихованої реклами, розмістила газета “Рівне вечірнє”, а найбільшим замовником цих матеріалів традиційно залишається БЮТ.
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурсс». Загалом виявлено 89 таких матеріалів, та 31 матеріал з неналежним маркуванням.
Такими є висновки незалежних експертів: Голубокої Тетяни та Хоми Людмили, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини.
Моніторинг проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” в партнерстві з Інституту масової інформації в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа»
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 81 |
Укрпошта | 2 |
Народна партія | 8 |
Світові бренди (Мері Кей, Лайф, Самсунг, Тетра-пак) | 4 |
Скарбниця | 1 |
Лікувальні препарати (Чудо –чай, Вертебронол) | 2 |
Демкса | 1 |
Хлібпром | 1 |
УНП | 1 |
Й. Вінський | 1 |
Цирк «Шапіто» | 1 |
ПП Лисенко | 1 |
Капітолій | 1 |
Автосалони (Агат-Авто, Вік-Експо) | 2 |
За Україну | 2 |
Народна самооборона | 1 |
С. Тігіпко | 3 |
Укртелеком | 1 |
Свіспан Лімітед | 1 |
Болена | 2 |
Промед | 2 |
Надрабанк | 1 |
А. Гриценко | 1 |
ВСЬОГО | 120 |
Видання | Кількість сумнівних матеріалів | ВСЬОГО | |
Немаркована | Умовно маркована | ||
“ОГО” | 1 | 5 | 6 |
“Рівненська газета” | 0 | 10 | 10 |
“Рівне вечірнє” | 23 | 0 | 23 |
“Рівне-експрес” | 21 | 0 | 21 |
“Рівне-ракурс” | 17 | 0 | 17 |
“Літопис Заходу” | 12 | 0 | 12 |
“Вільне слово” | 12 | 0 | 12 |
“Провінційка” | 3 | 16 | 19 |
ВСЬОГО | 89 | 31 | 120 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: Серед восьми проаналізованих газет замовні матеріали хоч якимось чином маркуються лише в трьох – “ОГО”, “Рівненська газета” та “Провінційка”. Натомість у п’яти друкованих ЗМІ статті з ознаками замовних подаються без жодного маркування.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Із загальної кількості матеріалів із ознаками замовних без належного маркування, 74% не марковані взагалі, тобто відрізнити їх від редакційних пересічний читач абсолютно не має змоги.
У жодній з газет ЖОДЕН політичний матеріал не маркований із використанням слів “реклама” або “на правах реклами”.
Замовників “джинси” в рівненських газетах можна умовно поділити на три групи: політичні сили, загальнонаціональні бренди та місцеві підприємства. Останні – в абсолютній меншості, їхня кількість у порівнянні з початком року ще зменшилась, що можна пояснити впливом кризи.
Help us be even more cool!