"Субота плюс" та МИГ другий місяць поспіль лідери по розміщенню "джинси" в Запоріжжі
- Анна Курнацька, Запорізький прес-клуб;
- Тетяна Хитрова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувачка кафедри теорії і практики журналістики Інституту журналістики і масових комунікацій Класичного приватного університету;
- Наталія Петренко, Дніпропетровський прес-клуб
визначили:
З 47 матеріалів відібраних під час моніторингу, де експерти одноголосно зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, „переможцями” можна вважати Партію регіонів (5 публікацій) та Благодійний фонд „Патріот Запоріжжя” (5 публікацій).
Найбільше інформації без грифу «реклама» розмістили:
Cуббота плюс 16
МИГ 15
Наше время-плюс 7
Истеблишмент 4
Запорізька правда (щоденна) 5
Аналіз і тенденції:
На думку Анни Курнацької: „Більшість замовних публікацій складають матеріали на економічну тематику. Переважно це намагання „підсунути” якийсь продукт чи послуги під виглядом інформації”.
Тетяна Хітрова теж вважає, що „основною тенденцією „джинси” за минулий місяць можна вважати приховану рекламу фінансово-банківських послуг, що пов’язано з економічною кризою в державі і про що свідчать заголовки таких публікацій: „Доходность или сохранность. Кризис вкладам не помеха”, „Деньги любят тишину”, „Заработать в период кризиса ”.
Експерт Наталія Петренко відзначає, що „протягом минулого місяця „активізував” свою діяльність Благодійний фонд „Патріоти Запоріжжя”. І хоча діяльність фонду є соціально значущою, проте надмірна кількість рекламної інформації про засновників робить матеріали відверто „джинсовими”.
Олег Богуславський, директор Центру підтримки демократичних журналістських ініціатив: „Ситуацію з „джинсою” в запорізьких друкованих медіа, порівняно з іншими регіонами, є катастрофічною. Головною причиною такого стану речей є відсутність організованого професійного середовища, яке б могло випрацювати єдині правила гри і тим самим протистояти нечистоплотним рекламним та піар-агенціям, які й замовляють публікації без маркування.
З іншого боку, оприлюднюючи такі показники „джинси” в запорізькій пресі, можна констатувати факт того, що рекламний ринок в місті остаточно розділився між двома найбільшими виданнями – газетами „МИГ” та „Суббота плюс”. Решта видань або виконують політичне замовлення власників („Наше время плюс”) або мають лише крихти з „рекламного пирога”.
Проект здійснюється за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.
Help us be even more cool!