0:00 0:00
0.75x 1x 1.25x 1.5x 2x

Якщо вам здається, що алгоритми соцмереж змінюються щомісяця, вам не здається. 2025 рік приніс стільки оновлень, що стратегії, які працювали в січні, вже застаріли. Щоб увійти у 2026 рік підготовленими, експерт ІМІ з візуального контенту і соцмереж зібрав основні оновлення, які відбулися за цей рік, що працює прямо зараз у Facebook, Instagram та LinkedIn та якому контенту алгоритми віддаватимуть перевагу наступного року. Це допоможе краще планувати свою комунікацію й ефективно взаємодіяти з аудиторією.

Facebook

Короткі Reels та caption-відео (із субтитрами) і надалі домінуватимуть у стрічці. Люди часто дивляться відео без звуку, тому субтитри мають бути обов’язково. До того ж усі нові відео автоматично стануть Reels. У червні Meta анонсувала, що всі відео будуть класифікуватися як Reels, щоб зробити контент форматно гнучким і посилити фокус. Раніше завантажений контент залишиться на платформі, проте відео, які будуть опубліковані після змін, уже будуть позначатися як Reels.

Платформа продовжує суворо ставиться до постів із прямими зовнішніми посиланнями в тексті допису – тому за традицією залишаємо лінки в першому або третьому коментарі (хто як любить) під публікацією, це досі робоча схема.

У лютому цього року Meta змінила правила, і записані прямі ефіри зберігаються на сторінці не більш ніж 30 днів. Тому для тих, хто записує чи проводить прямі ефіри, я продовжую рекомендувати YouTube, там вони зберігаються необмежений час.

Незважаючи на бум відео, якісні текстові дописи з освітнім чи розважальним характером (корисні поради, цікаві історії, аналітика) все ще чудово працюють і збирають високу взаємодію.

Я рекомендую користуватися інтерактивом – коментарі, відповіді допомагають розвивати спільноту та підіймати охоплення.

Прогноз: 2026 року у Facebook посилиться домінування Reels, проте зростатиме й популярність каруселей та мультимедійних дописів з кількома зображеннями або відео, які дозволяють краще залучати аудиторію. Текстові пости з глибоким контентом, корисними порадами та історіями збережуть свою важливість.

Instagram

В Instagram зараз активно несеться новий відеоформат 5120×1080 (надширокий та низький), і всі швидко роблять нарізки якихось відосів, намагаючись потрапити в рекомендації. Цей формат дійсно дозволяє виділитися серед усього контенту в стрічці, привертаючи увагу користувачів нестандартним пропорціями, проте я не думаю, що він збереже популярність і буде корисним для медіа, через його незручні розміри для споживача інформації.

Instagram збільшив тривалість Reels до трьох хвилин (технічно можна завантажити й більше, але Instagram видає попередження, що може порізати охоплення). Це дає простір для глибшого сторітелінгу та інформативного контенту. До речі, користувачі отримали можливість змінювати порядок публікацій у стрічці профілю, суперкрута обнова для есемемників-естетів. 

Тепер можна закріпити у верхній частині посту свої коментарі, які хочеться виділити, – це акцентує на важливих повідомленнях. Instagram також тестує нову функцію – додавання активних посилань прямо в пости. Раніше це було неможливо. Це революційне нововведення спростить багатьом есемемникам життя та відкриє нові можливості для залучення трафіку з дописів.

Вийшов новий застосунок для iPad, де завезли покращену оптимізацію. Тож, якщо ваша редакція працює з iPad, тепер мегазручно працювати з контентом та взаємодіяти з аудиторією. 

Що стосується редагування каруселей, то тепер можна змінювати порядок і контент слайдів навіть після публікації. Ба більше, можна в статистиці подивитися, на якому слайді вам поставили вподобайку, та розбивку за переглядами. Поки цей функціонал доступний не для всіх. 

В Instagram також з’явилася функція спільного доступу до акаунту. Якщо ви не хочете давати комусь логін та пароль від сторінки, то можна в налаштуваннях легко додати до трьох користувачів, яким надається доступ до керування акаунтом. Ці люди можуть публікувати контент, відповідати на коментарі й повідомлення, працювати з аналітикою. Проте вони не зможуть змінювати основні налаштування акаунту: пароль, електронну пошту, телефон, видаляти акаунт. Актуально для медіаменеджменту, але поки працює не у всіх. 

Рекомендую подивитися на функцію директ-каналів для підписників, якщо ще її не використовуєте. Ви можете створити канал, куди запрошуються активні або зацікавлені користувачі, і, коли сторінка публікує там повідомлення, вони автоматично надходять усім підписникам цього каналу в Direct. Це дає змогу тримати аудиторію в курсі подій більш персоналізовано і зручно, як у месенджері, оминаючи напряму алгоритми. Там, звичайно, будуть не всі ваші підписники, але зберете брендлаверів точно.

Отже, формати, які залишаються в тренді: безперечно, Reels, він найпопулярніший формат. Stories не втрачає своєї класичної ролі – інструменту живого спілкування, саме тут Instagram додає нові інтерактивні можливості – голосування, опитування, тести, стікери з питаннями. Формат каруселей за важливістю майже на одному рівні з Reels.

LinkedIn

Вертикальні відео прийшли й сюди. LinkedIn уже додав тіктокоподібні відеоформати з аналітикою переглядів. Вони ранжуються краще за інші формати, які вже були, через свою новизну. 

Прості текстові публікації втрачають ефективність – тепер ключовою є активна комунікація в коментарях, участь у дискусіях (зокрема, під чужими постами) та демонстрація експертного досвіду через особисті історії. 

Особисті профілі працюють краще за корпоративні. LinkedIn частіше показує контент від людей, а не від організацій. Автори, які висловлюють власну позицію, створюють статті чи каруселі, отримують значно більше охоплення, як порівняти з корпоративними сторінками. 

Будьте корисними. Люди в LinkedIn хочуть дізнатися щось нове для роботи чи бізнесу. Діліться своїм досвідом, показуйте цікаві графіки, розповідайте про те, що дізналися. Що корисніше ваш пост, то більше людей його побачить у LinkedIn.

У 2026 році на LinkedIn збережеться тренд на формат коротких вертикальних відео, які активно залучають увагу аудиторії, а також зростатиме популярність каруселей – серій слайдів з ілюстраціями, кейсами чи покроковими гайдами. Особливо ефективними залишаться публікації з аналітикою, інсайтами та персональними історіями, що демонструють експертність. Активна участь у дискусіях і коментарях під чужими постами залишатиметься ключовою практикою для збільшення видимості.

Я прогнозую, що 2026 року всі соцмережі рухатимуться в бік ще більшого домінування відеоконтенту та розвитку інструментів для побудови спільнот і інтерактивної взаємодії з аудиторією. Вже не досить буде просто створювати контент. Треба будувати довіру та пропонувати користь у кожному дописі, незалежно від платформи.

Ігор Ісиченко, експерт ІМІ


Аудіоверсія цього матеріалу створена за допомогою штучного інтелекту.