В Криму майже вдвічі в порівнянні з минулим місяцем, збільшилась кількість матеріалів з ознаками прихованої реклами, які найчастіше висвітлюють діяльність кандидатів в президенти. Такі висновки моніторингу кримських ЗМІ – газет: «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская, «События», «Голос Крыма», «Кафа, «Крымская газета, який провела громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 31 жовтня.
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначили:125 матеріалів, що містили в собі ознаки прихованої реклами та 26 неналежно маркованих.:
«Кафа» – 1
«Крымская газета» – 34 (2 – неналежно марковані)
«Крымская правда» – 26 (13 – неналежно марковані)
«Крымское время» – 39
«Первая крымская» – 18 ( 1 – неналежно маркований)
«События»» – 32 (9 – неналежно марковані)
«Голос Крыма» –1 (неналежно маркований)
політичної «джинси» без маркування – 100
комерційної «джинси» без маркування – 25
політичних матеріалів з умовним маркуванням – 13
комерційних матеріалів з умовним маркуванням – 13.
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Крымское время».
Серед замовників реклами лідерують:
Політична «джинса»:
C.Тігіпко – 21 матеріал
В.Янукович – 13 матеріалів
Партия «Союз» – 12 матеріалів,
Ю.Тімошенко – 10 матеріалів;
Комерційної реклами більше всіх замовляли оператори мобільного зв'язку – 6 публікацій.
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили
різке збільшення (більше, чим у 2 рази) немаркованої політичної реклами, що зв'язане зі стартом виборчої кампанії.
Експерти також відзначили, що проведений моніторинг "джинси" і широке оприлюднення його результатів (розсилання підсумків моніторингу по ЗМІ, круглі столи, прес-конференції) сприяли тому, що ЗМІ стали частіше маркірувати рекламні матеріали, на жаль, іноді не досить чітко.Зростає число матеріалів, що представляють негативний образ політиків, що заявили про бажання брати участь в президентських виборах, – 18 публікацій у жовтні проти 6 в вересні.
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» в партнерстві з Інститутом Масової Інформації за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа».