Рівенські “джинсові” лідери в серпні не змінилися
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурс». Загалом виявлено 129 таких матеріалів.
Із 129 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 17 - стосувалося місцевих фірм та підприємців та 7 – банківських установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (69 матеріалів).Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 69 |
С. Тігіпко | 9 |
Народна партія | 1 |
Й. Вінський | 1 |
Народна армія спасіння | 1 |
Лікувальні препарати (Чудо –чай, Промед) | 3 |
Агроекспрессервіс | 1 |
ТзОВ «Віжеон” | 2 |
Рівнетелекомбуд | 1 |
OTP-банк | 2 |
Life | 3 |
Аліфор | 1 |
Біосесс | 2 |
О. Нестерук | 1 |
Мовний центр VLS | 1 |
Принцеса “Ява” | 4 |
Райфайзен банк Аваль | 2 |
БМБ-банк | 1 |
Рум”янець | 1 |
Наше радіо | 1 |
Поліклініка УМВС | 3 |
Фронт Змін | 2 |
Рівненська РДА | 1 |
Харківський центр | 1 |
Маломидська | 1 |
Рівненський облводоканал | 1 |
Нива-Експерт | 1 |
НАК “Нафтогаз” | 1 |
Фінанси і Кредит | 1 |
Мережа магазинів Sans fason | 1 |
М-н “Восьминіжка” | 1 |
Автосалон Honda | 1 |
VAB Банк | 1 |
Волинь-Цемент | 1 |
ДП СУ-39 | 1 |
ПП “ЕКО” | 1 |
Укртехнофос | 1 |
МегаБанк | 1 |
Приватбанк | 1 |
ВСЬОГО | 129 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 45 матеріалів, до політичної – 84 матеріалів.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Немаркована | Умовно маркована | ||
“ОГО” | 2 | 6 | 8 |
“Рівненська газета” | 0 | 9 | 9 |
“Рівне вечірнє” | 37 | 0 | 37 |
“Рівне-експрес” | 20 | 0 | 20 |
“Рівне-ракурс” | 21 | 0 | 21 |
“Літопис Заходу” | 16 | 0 | 16 |
“Вільне слово” | 8 | 0 | 8 |
“Провінційка” | 6 | 4 | 10 |
ВСЬОГО | 89 | 31 | 129 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне
у серпні привертає увагу деяке збільшення частки “джинси”, потенційним
замовником якої є банківські установи. Проте політична “джинса” вже зайняла лідируючі позиції, незважаючи на те, що офіційний старт виборчої президенської кампанії не розпочався.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Продовжують “радувати” немаркованими замовними матеріалами всі без винятку ЗМІ, які моніторяться за проектом. Прикро те, що низькопробні політичні замовні матеріали і надалі не маркуються, а основними їх ознаками є: низький фаховий рівень штабістських політтехнологів, стаття підписана не журналістом редакції або міститься посилання на сайт-одноденку, незначний та неактуальний інформаційний привід, публікація “точок зору” нікому не відомих представників соціологічних та дослідницьких центрів, використання інтерв'ю місцевих лідерів віддалених від Рівного регіонів (коли немає впевненості в реальності і автентичності цього інтерв'ю). А от визначити потенційного замовника немаркованої передвиборчі статейки з промовистими гаслами “Обирати мусимо з двох!”, яка вже скоро стане класикою для рівненських ЗМІ, для експертів було і справді проблематично: так БЮТ чи ПР?
Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста», м.Рівне: вдалося помітити не надто приємну тенденцію: умовно маркованих матеріалів у рівненській пресі в порівнянні з липнем поменшало на 10% - у серпні відповідний показник склав 15% від загальної кількості зафіксованої "джинси" проти 25% у липні.
"...У серпні в замовних матеріалах рівненської преси вперше почали розігрувати національну карту - а саме, акцентувати начебто єврейське походження одного з потенційних кандидатів у Президенти, Арсенія Яценюка. Втім, зрозуміло, що ці матеріали стали частиною централізованої піар-компанії, а не місцевим "винаходом". Інша річ, що, наскільки нам відомо, ряд місцевих ЗМІ навідріз відмовились розміщувати подібні матеріали, а інші - з легкістю надали для них площу, дехто не пошкодував навіть першої сторінки, ніби це справді найактуальніша для рівнян тема".
Help us be even more cool!