ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Рівенські “джинсові” лідери в серпні не змінилися

05.12.2008, 00:20

Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурс». Загалом виявлено 129 таких матеріалів.

Із 129 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 17 - стосувалося місцевих фірм та підприємців  та 7 – банківських установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (69 матеріалів). 

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

БЮТ

69

С. Тігіпко

9

Народна партія

1

Й. Вінський

1

Народна армія спасіння

1

Лікувальні препарати (Чудо –чай,  Промед)

3

Агроекспрессервіс

1

ТзОВ  «Віжеон”

2

Рівнетелекомбуд

1

OTP-банк

2

Life

3

Аліфор

1

Біосесс

2

О. Нестерук

1

Мовний центр VLS

1

Принцеса “Ява”

4

Райфайзен банк Аваль

2

БМБ-банк

1

Рум”янець

1

Наше радіо

1

Поліклініка УМВС

3

Фронт Змін

2

Рівненська РДА

1

Харківський центр

1

Маломидська

1

Рівненський облводоканал

1

Нива-Експерт

1

НАК “Нафтогаз”

1

Фінанси і Кредит

1

Мережа магазинів Sans fason

1

М-н “Восьминіжка”

1

Автосалон Honda

1

VAB Банк

1

Волинь-Цемент

1

ДП СУ-39

1

ПП “ЕКО”

1

Укртехнофос

1

МегаБанк

1

Приватбанк

1

ВСЬОГО

129

До комерційної “джинси” експерти віднесли  45 матеріалів, до політичної –  84 матеріалів.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Немаркована

Умовно маркована

“ОГО”

2

6

8

“Рівненська газета”

0

9

9

“Рівне вечірнє”

37

0

37

“Рівне-експрес”

20

0

20

“Рівне-ракурс”

21

0

21

“Літопис Заходу”

16

0

16

“Вільне слово”

8

0

8

“Провінційка”

6

4

10

ВСЬОГО

89

31

129

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне

у серпні привертає увагу деяке збільшення частки “джинси”, потенційним

замовником якої є банківські установи. Проте політична “джинса” вже зайняла лідируючі позиції, незважаючи на те, що офіційний старт виборчої президенської кампанії не розпочався.

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Продовжують “радувати” немаркованими замовними матеріалами всі без винятку ЗМІ, які моніторяться за проектом. Прикро те, що низькопробні політичні замовні матеріали і надалі не маркуються, а основними їх ознаками є:  низький фаховий рівень штабістських політтехнологів, стаття підписана не журналістом редакції або міститься посилання на сайт-одноденку, незначний та неактуальний інформаційний привід, публікація “точок зору” нікому не відомих представників соціологічних та дослідницьких центрів, використання інтерв'ю місцевих лідерів віддалених від Рівного регіонів (коли немає впевненості в реальності і автентичності цього інтерв'ю). А от визначити потенційного замовника немаркованої передвиборчі статейки з промовистими гаслами “Обирати мусимо з двох!”, яка вже скоро стане класикою для рівненських ЗМІ, для експертів було  і справді проблематично: так БЮТ чи ПР?

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста», м.Рівне: вдалося помітити не надто приємну тенденцію: умовно маркованих матеріалів у рівненській пресі в порівнянні з липнем поменшало на 10% - у серпні відповідний показник склав 15% від загальної кількості зафіксованої "джинси" проти 25% у липні.

 "...У серпні в замовних матеріалах рівненської преси вперше почали розігрувати національну карту - а саме, акцентувати начебто єврейське походження одного з потенційних кандидатів у Президенти, Арсенія Яценюка. Втім, зрозуміло, що ці матеріали стали частиною централізованої піар-компанії, а не місцевим "винаходом". Інша річ, що, наскільки нам відомо, ряд місцевих ЗМІ навідріз відмовились розміщувати подібні матеріали, а інші - з легкістю надали для них площу, дехто не пошкодував навіть першої сторінки, ніби це справді найактуальніша для рівнян тема".

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!