Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Рівне вечірнє», «Рівне експрес» та «Рівне ракурс». Загалом виявлено 129 таких матеріалів.
Із 129 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 17 – стосувалося місцевих фірм та підприємців та 7 – банківських установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (69 матеріалів).
Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
БЮТ |
69 |
|
С. Тігіпко |
9 |
|
Народна партія |
1 |
|
Й. Вінський |
1 |
|
Народна армія спасіння |
1 |
|
Лікувальні препарати (Чудо –чай, Промед) |
3 |
|
Агроекспрессервіс |
1 |
|
ТзОВ «Віжеон” |
2 |
|
Рівнетелекомбуд |
1 |
|
OTP-банк |
2 |
|
Life |
3 |
|
Аліфор |
1 |
|
Біосесс |
2 |
|
О. Нестерук |
1 |
|
Мовний центр VLS |
1 |
|
Принцеса “Ява” |
4 |
|
Райфайзен банк Аваль |
2 |
|
БМБ-банк |
1 |
|
Рум”янець |
1 |
|
Наше радіо |
1 |
|
Поліклініка УМВС |
3 |
|
Фронт Змін |
2 |
|
Рівненська РДА |
1 |
|
Харківський центр |
1 |
|
Маломидська |
1 |
|
Рівненський облводоканал |
1 |
|
Нива-Експерт |
1 |
|
НАК “Нафтогаз” |
1 |
|
Фінанси і Кредит |
1 |
|
Мережа магазинів Sans fason |
1 |
|
М-н “Восьминіжка” |
1 |
|
Автосалон Honda |
1 |
|
VAB Банк |
1 |
|
Волинь-Цемент |
1 |
|
ДП СУ-39 |
1 |
|
ПП “ЕКО” |
1 |
|
Укртехнофос |
1 |
|
МегаБанк |
1 |
|
Приватбанк |
1 |
|
ВСЬОГО |
129 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 45 матеріалів, до політичної – 84 матеріалів.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Немаркована |
Умовно маркована |
||
|
“ОГО” |
2 |
6 |
8 |
|
“Рівненська газета” |
0 |
9 |
9 |
|
“Рівне вечірнє” |
37 |
0 |
37 |
|
“Рівне-експрес” |
20 |
0 |
20 |
|
“Рівне-ракурс” |
21 |
0 |
21 |
|
“Літопис Заходу” |
16 |
0 |
16 |
|
“Вільне слово” |
8 |
0 |
8 |
|
“Провінційка” |
6 |
4 |
10 |
|
ВСЬОГО |
89 |
31 |
129 |
Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне
у серпні привертає увагу деяке збільшення частки “джинси”, потенційним
замовником якої є банківські установи. Проте політична “джинса” вже зайняла лідируючі позиції, незважаючи на те, що офіційний старт виборчої президенської кампанії не розпочався.
Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: Продовжують “радувати” немаркованими замовними матеріалами всі без винятку ЗМІ, які моніторяться за проектом. Прикро те, що низькопробні політичні замовні матеріали і надалі не маркуються, а основними їх ознаками є: низький фаховий рівень штабістських політтехнологів, стаття підписана не журналістом редакції або міститься посилання на сайт-одноденку, незначний та неактуальний інформаційний привід, публікація “точок зору” нікому не відомих представників соціологічних та дослідницьких центрів, використання інтерв'ю місцевих лідерів віддалених від Рівного регіонів (коли немає впевненості в реальності і автентичності цього інтерв'ю). А от визначити потенційного замовника немаркованої передвиборчі статейки з промовистими гаслами “Обирати мусимо з двох!”, яка вже скоро стане класикою для рівненських ЗМІ, для експертів було і справді проблематично: так БЮТ чи ПР?
Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста», м.Рівне: вдалося помітити не надто приємну тенденцію: умовно маркованих матеріалів у рівненській пресі в порівнянні з липнем поменшало на 10% – у серпні відповідний показник склав 15% від загальної кількості зафіксованої "джинси" проти 25% у липні.
"…У серпні в замовних матеріалах рівненської преси вперше почали розігрувати національну карту – а саме, акцентувати начебто єврейське походження одного з потенційних кандидатів у Президенти, Арсенія Яценюка. Втім, зрозуміло, що ці матеріали стали частиною централізованої піар-компанії, а не місцевим "винаходом". Інша річ, що, наскільки нам відомо, ряд місцевих ЗМІ навідріз відмовились розміщувати подібні матеріали, а інші – з легкістю надали для них площу, дехто не пошкодував навіть першої сторінки, ніби це справді найактуальніша для рівнян тема".