22 матеріали з ознаками прихованої реклами було розміщено в січні донецькими виданнями і лише один із них був політичного характеру, такого висновку дійшли донецькі експерти в результаті проведення моніторингу «джинси».
|
Назва видання |
Кількість замовних матеріалів |
|
|
|
|
|
||||
|
Немарковані (джинса) |
Умовно марковані |
Всього |
|
|
|
|
|
|||
|
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|
|||||||
|
«Донецкий кряж» |
3 |
0 |
3 |
0 |
3 |
|||||
|
«Вечерний Донецк» |
6 |
0 |
0 |
0 |
6 |
|||||
|
«Донецкие новости» |
4 |
1 |
5 |
3 |
8 |
|||||
|
«Панорама» |
5 |
0 |
5 |
0 |
5 |
|||||
|
«Салон Дона и Баса» |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
|
«Донбасс» |
3 |
0 |
0 |
0 |
3 |
|||||
Найбільше «джинсових» матеріалів у січні розмістила газета «Вечерний Донецк». Натомість в газеті «Салон Дона і Баса» матеріалів з ознаками прихованої реклами не було виявлено взагалі.
Коментарі експертів:
Щотижневик «Донецкие новости» у січні – лідер як за якісною аналітикою, так і за кількістю «джинси», якої у цьому місяці, порівняно з минулими, зовсім небагато. Переважно – торгова марка «Золота Амфора». Експерти звернули увагу на рубрику «Політична позиція» – з дуже однозначними матеріалами, але без жодних позначок. В реквізитах газети ця рубрика відзначена як рекламна.
«Джинса» в газеті «Панорама» публікується переважно під рубрикою «Еліта Донбасу». При цьому портрет представника «еліти» виноситься на першу шпальту. Як-то склалося, що кращими людьми виявляються або чиновники, або посадові особи, або бізнесмени. Приклад – матеріал у № 4 «Кращий центр зайнятості 2010 року». Дивлячись на ілюстрації до публікації, складається враження, що мова йде не про біржу праці, а про палац одружень: фото парадних сходів, оформлених кульками, фото зі свята в театрі. Текст – на зразок ілюстрацій: такий же бравурно-хвалебний. У читача одразу виникає подив: як за такої чудової роботи й досі не вирішили проблему безробіття у регіоні?
Моніторинг був проведений Донецьким прес- клубом в партнерстві з Інститутом Масової Інформації та за підтримки "Інтерньюз Нетворк".