Половина редакцій під час карантину не забезпечувала журналістів засобами захисту – опитування ІМІ
Під час гострої фази карантину у зв’язку з пандемією COVID-19 в Україні менш ніж половина редакцій потурбувалися про засоби захисту для журналістів від коронавірусу.
Такими є результати анонімного опитування медійників, що провів Інститут масової інформації 15–21 травня 2020 року*.
50% опитаних журналістів зазначили, що редакції не забезпечували їх засобами захисту від коронавірусу, 39% сказали, що їхні редакції їх повністю забезпечують засобами захисту, і 3% отримали часткове забезпечення. 8% опитаних медійників зазначили, що не потребують засобів захисту від коронавірусу.
Водночас у період карантину в Україні 29% опитаних ІМІ журналістів доводилося працювали в місцях, де були інфіковані чи ймовірно інфіковані CОVID-19 люди (лікарні, місця спалаху коронавірусу тощо). З тих, хто змушений був працювати в таких умовах, більш ніж половина (59%) не отримали від своїх редакцій жодних засобів захисту.
2% респондентів зазначили, що в їхніх редакціях були інфіковані коронавірусом. Цікаво, що одна з таких реакцій не переходила на дистанційну роботу й продовжила працювати у звичному режимі.
Опитування показало, що основні наслідки карантину для медійників – це проблеми із заробітною платою у вигляді затримувань та скорочень (26%), а також зростання уваги читачів до їхніх матеріалів (24%). Ще 9% опитаних медійників змушені були піти у відпустки за власний кошт.
Після послаблення карантину 47% редакцій продовжують працювати віддалено. Зазначимо, що, згідно з нашим опитуванням, на початку карантину 65% медій працювали з дому.
З результатами попереднього опитування ІМІ про роботу журналістів під час коронавірусу можна ознайомитися за посиланням.
*Дослідження проводилося методом анонімного анкетного опитування. Всього було отримано 175 відповідей від журналістів. 54% з них працюють в онлайн-медіа, 21% – на телебаченні, 17% – в друкованих ЗМІ, 6% – на радіо та 2% – в інших типах медіа. 70% жінок та 30% чоловіків. 75% – журналісти з усіх регіонів України, 25% – журналісти з міста Києва. Дослідження проводилося протягом 19–24 березня 2020 року.
З результатами повного дослідження можна ознайомитися за ПОСИЛАННЯМ
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.
Help us be even more cool!