ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Половина джинси в регіональних онлайн-медіа - від політиків місцевого рівня і органів міської влади: дослідження ІМІ

10.08.2021, 10:03

Найбільше матеріалів із ознаками політичної замовності, порівняно з іншими регіонами України, у яких проводилося відповідне дослідження, публікують онлайн-медіа Дніпра. При цьому, у регіональних онлайн-медіа найбільше  матеріалів із ознаками замовності - про місцевих політиків і органи місцевої ради. 

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в 10 регіонах України у липні цього року.*

Так, у Дніпрі показник таких матеріалів склав 5,3% від загальної кількості публікацій в онлайн-медіа регіона. Не було зафіксовано новин із ознаками замовності в онлайн-медіа Одеси. 

Середній показник позитивних  замовних матеріалів у всіх регіонах склав 1,3% від загальної кількості публікацій. Цей показник залишився незмінним у порівнянні з дослідженням у липні 2020 року. Також, за даними цьогорічного моніторингу, було зафіксовано 0,2% контрагітації від загальної кількості матеріалів в онлайн-медіа регіонів, стільки ж, 0,2%, неналежно маркованої політичної реклами.

Так, 85% матеріалів із ознаками замовності в регіональних онлайн-медіа склали позитивні тексти про партії, політиків і чиновників. При цьому, майже кожна сьома новина, або 15% матеріалів із ознаками замовності були контрагітацією. Найбільше контрагітаційних матеріалів було опубліковано в онлайн-медіа Дніпра (1% від загальної кількості матеріалів в онлайн-медіа регіона або кожен п’ятий замовний матеріал), Харкова (0,6%) і Львова (0,5%). Не було зафіксовано контрагітаційних матеріалів у волинських, донецьких, херсонських  і черкаських онлайн-медіа. 

За результатами дослідження, найчастіше в онлайн-медіа джинсували політики місцевого рівня (27% від загальної кількості позитивної джинси) і органи місцевої влади (25%). Позитивні замовні матеріали про органи державної влади склали 21%, політиків загальноукраїнського рівня - 16%, партії - 11% публікацій від загальної кількості джинси. Ще 10% матеріалів потрапили до іншої тематики.

Що стосується позитивних матеріалів із ознаками замовності зі згадками політичних сил і/або їх представників(-ць), то найбільше в регіональних медіа піарилися регіональні партії (35% від загальної кількості згадок в матеріалах із ознаками позитивної замовності),  Європейська Солідарність (29%), За Майбутнє (15%), Зе!Команда/Слуга народу (6% від матеріалів із ознаками позитивної політичної замовності). Зауважимо, що під час моніторингу не було зафіксовано жодної джинси зі згадками ОПЗЖ, Батьківщини, Партії Шарія і Голосу. Інші партії згадувалися в 15% матеріалів із ознаками замовності.

Також, за даними дослідження, однією з ТОП-3 тем, на якій піарилися політики і чиновники, був проєкт Велике будівництво - 18% матеріалів із ознаками позитивної замовності стосувалися саме його. При цьому, на соціальній тематиці піарилися у 32% матеріалів із ознаками позитивної замовності, політиці - 28% матеріалів. Тематика здоров'я і коронавірусу склала 5% від загальної кількості джинси, економіка і бізнес - 4%, екологічна тематика - 3% матеріалів.

 

*У межах дослідження з 5 по 9 липня 2021 року було проаналізовано 7896 новин, із них 121 новина із ознаками замовності, в тому числі 103 позитивних матеріали із ознаками замовності, 18 контрагітаційних матеріалів, а також зафіксовано 18 матеріалів - неналежно маркованої політичної реклами з 50 регіональних онлайн-медіа в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, неокуповані території Донецької області (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили матеріали із з новинної стрічки інтернет-ЗМІ. 

Методологія моніторингу включала аналіз кількості публікацій із ознаками замовності в новинних стрічках регіональних онлайн-медіа,  аналіз кількості позитивної джинси, контрагітації і неналежно маркованої політичної реклами, визначення основних замовників позитивних публікацій із ознаками замовності (політики місцевого рівня, політики загальноукраїнського рівня, політичні партії (включно з осередками), органи місцевої влади, органи державної влади, інше), тематику матеріалів з ознаками позитивної замовності (соціалка (комуналка, транспорт, пільги, соціальні програми, освіта тощо), місцева політика/політика,, Велике будівництво, здоров'я/коронавірус, економіка/бізнес, екологія, права людини, інше), аналіз кількості замовних публікацій зі згадками про партійни сили та їх представників/ць.

Моніторинг проводили у таких ЗМІ:

ВОЛИНЬ (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Під прицілом), ДНІПРО (Відкритий, 056, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua), ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ) (0629, Новини Донбасу, Карачун (Слов'янськ), Восточный вариант, MRPL.CITY), КРОПИВНИЦЬКИЙ (Гречка, Точка доступу, CBN, Dozor, Без купюр), ЛЬВІВ (Львівський портал, Захід.нет, Вголос, 032.ua, Твоє місто), ОДЕСА (Думська, 048, Одесская жизнь, УСІ.Одеса, Odessa online), РІВНЕ (Радіо Трек, Рівне вечірнє, Рівнемедіа, Рівне 1, ОГО), ХАРКІВ (АТН, Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua), ХЕРСОН (ХерсонОНлайн, Мій Херсон, Любимый Херсон, Херсонщина за день, Херсонці), ЧЕРКАСИ (Вичерпно, 18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Провсе).

Liked the article?
Help us be even more cool!