ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

П'ять провідних онлайн-медіа стали більш фінансово прозорими - дослідження ІМІ

Фото - depositphotos.com
Фото - depositphotos.com

П'ять провідних новинних веб-сайтів українських медіа демонструють достатню фінансову прозорість. Це 10% від усіх 50-и досліджених медіа. В минулорічному дослідженні таких сайтів було лише 2, тобто 4%.

Такими є результати дослідження Інституту масової інформації щодо прозорості 50-и найпопулярніших українських онлайн-медіа. Детальніше методологію дослідження описано в частині першій тут

Як достатня прозорість зараховувалися опубліковані фінансові звіти або чітке зазначення суб’єкта, який фінансує медіа (якщо це єдина особа чи хоча б основний спонсор). 

Фінансово прозорими є такі медіа: Радіо Свобода зазначило, що їх фінансує Конгрес США через USAGM. Укрінформ та Громадське традиційно публікують фінансові звіти. До них цього року додалося ще Суспільне та ІСТV, тобто за останній рік вони покращили свою фінансову прозорість. Усі ці медіа отримали по 1 балу.

Пів бала отримала Liga.net, оскільки вона внизу сторінки сайту повідомляє: “Liga.net отримує інституційну підтримку від Європейського фонду за демократію (EED)”. Але таке повідомлення з’являється не на всіх сторінках сайту, а лише на окремих, як напр., тут. Також на сайті ведеться збір донацій для редакції. Аналогічно пів бала отримала українська служба ВВС, фінансовий звіт якої доступний лише англійською мовою, як і минулого року. Це лише 2 медіа з частковою фінансовою прозорістю, тобто 4% від досліджених. Минуло року таких було 2%. 

Решта 86% досліджених веб-сайтів залишаються фінансово непрозорими. Зокрема, видання Depo.ua яке потрапило в цьогорічне дослідження, нібито розмістило на сайті аудиторські звіти та інформацію емітента, проте відповідні файли містять нетипове розширення, що не дозволило нам їх відкрити (було використано кілька ноутбуків). Вважаємо, що пересічний відвідувач сайту стикнеться з такою ж проблемою. Невдача також спіткала КП в Україні, оскільки їхній фінансовий звіт розміщений лише на старій версії сайту та датований ще 2018 роком. 

Нагадаємо, до дослідження потрапили такі інтернет-видання: Pravda.com.ua, Korrespondent.net, Rbc.ua, Censor.net.ua, Nv.ua, Gordonua.com, Liga.net, Zaxid.net, Unn.com.ua, Radiosvoboda.org, Espreso.TV, Ukrinform.ua, Bykvu.com, Slovoidilo.ua, Hromadske.ua, Zn.ua, suspilne.media, Babel.ua, Tsn.ua, Obozrevatel.com, 24tv.ua, Politeka.net, Znaj.ua, Unian.net, vgolos.com.ua, Segodnya.ua, Gazeta.ua, Glavcom.ua, vesti.ua, Ukranews.com, telegraf.com.ua, golos.ua, Kp.ua, Apostrophe.ua, Hvylya.net, From-ua.com, prm.ua, Interfax.com.ua, glavred.info, Fakty.ua (сайт газети), Comments.ua, Focus.ua, antikor.com.ua, Ictv.ua, Podrobnosti.ua, Bagnet.org, enovosty.com, www.bbc.com/ukrainian, racurs.ua, depo.ua.

Liked the article?
Help us be even more cool!