ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

ОПЗЖ – головний ньюзмейкер політичних новин у регіональних медіа: дослідження ІМІ

04.06.2021, 10:11

35% згадок про політичні сили в новинах регіональних онлайн-медіа стосуються політичної партії "Опозиційна платформа – За життя". Водночас ОПЗЖ є лідером зі згадок у шести з дев’яти проаналізованих регіонів.

Такими є результати дослідження ІМІ, проведеного в травні 2021 року в дев'яти регіонах України *.

Також у регіональних новинах зафіксовано 12% згадок про "Слугу народу" / Зе!Команду, по 11% згадок про "Європейську солідарність" та регіональні (місцеві) партії, 7% – про "Батьківщину", 6% – "За Майбутнє!" і 2% згадок про партію "Голос". Інші партії, зокрема "Пропозиція", "Удар", ВО "Свобода", "Відродження", Блок Вілкула "Українська перспектива" тощо, мали 16% згадок у новинах регіональних онлайн-медіа. Не було згадок в аналізований період про Партію Шарія.

За даними дослідження, ОПЗЖ найчастіше згадують у новинах онлайн-медіа Волині (57% загальної кількості згадок про політичні сили в новинах регіону), неокупованої частини Донецької області (56%), Харкова (53%), Одеси (52%), Херсона (43%) і Рівного (21%). У Дніпрі лідером за згадками політичних сил у новинах є партія "Пропозиція" (31%), Кропивницькому і Черкасах – "Європейська солідарність" (67% і 21% відповідно із загальної кількості згадок про політичні сили в новинах регіону), у Рівному пропорційно згадуються ОПЗЖ, "Слуга народу" і "За майбутнє!" (по 21%).

Водночас найчастіше партійні сили згадувалися в новинах черкаських (4% загальної кількості новин у регіоні), волинських і одеських (по 3% відповідно) онлайн-медіа. Найменше новин зі згадками про політичні сили було онлайн-новинах Дніпра та Кропивницького (по 1% новин). Варто зауважити, що під час моніторингу загалом зафіксовано невисокий рівень згадок політичних сил у регіональних онлайн-новинах – лише 2% загальної кількості.

За результатами моніторингу, 70% згадок про політичні сили стосувалися політики / місцевої політики, 14% – соціальної тематики, 3% – економіки й бізнесу, по 1% – тематики здоров’я / коронавірусу, прав людини та міжнародних новин. Інші теми становили 11% згадок про політичні сили в новинах регіональних онлайн-медіа.

Зокрема, згадки про ОПЗЖ в політичній тематиці становили 46%. "Слуга народу" згадувалася в політичній тематиці у 12%, ЄС – 10%, регіональні партії – 6%, "За майбутнє!" і "Голос" – у 3% згадок. Інші партії фігурували в політичних новинах у 15% згадок.

У соціальній тематиці за згадками лідирувала "Батьківщина" (33% згадок про політичну силу в обраній тематиці). ОПЗЖ, ЄС, "За майбутнє!", регіональні (місцеві) партії мали по 14% згадок відповідно, "Слуга народу" – 10%, інші партії – 19% згадок.

Також під час моніторингу був зафіксований досить низький рівень матеріалів з ознаками політичної замовності та неналежно маркованої політичної реклами. Так, політична джинса в новинах регіону становила 0,4% загальної кількості новин, контрагітаційні матеріали – 0,07%, неналежно маркована політична реклама – 0,2% загальної кількості новин в онлайн-медіа.

Найбільше політичної джинси зафіксовано в новинах Дніпра (1,1% загальної кількості новин у регіоні). Контрагітаційні матеріали виявлено тільки у двох регіонах – Дніпрі (0,3%) і Харкові (0,2% загальної кількості матеріалів). Не було матеріалів з ознаками замовності в онлайн-медіа неокупованої частини Донецької області. Неналежно маркована політична реклама публікувалася в Дніпрі (1,1% загальної кількості новин у регіоні), Кропивницькому (0,7%) і Черкасах (0,2%).

*У межах дослідження проаналізовано 6022 новини, з них 135 новин зі згадками про політичні сили та 178 згадок про політичні сили в 45 регіональних онлайн-медіа в дев'яти регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь, Слов'янськ), Кропивницький, Одеса, Рівне, Харків, Херсон, Черкаси) з 10 до 14 травня 2021 року включно. До моніторингу потрапили лише новини з новинної стрічки інтернет-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки, анонси тощо не аналізуватися. 

Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості публікацій, які містять згадки про політичні сили (ОПЗЖ, "Слуга народу" / Зе!Команда, ЄС, регіональні (місцеві) партії, "За майбутнє!", "Батьківщина", "Голос", Партія Шарія, інші партії), тематику новин зі згадками про політичні сили (місцева політика / політика, соціальна тематика, економіка / бізнес, здоров'я / коронавірус, права людини, міжнародні новини, екологія, шоубіз / розваги (таблоїд), інше, а також кількість новин з ознаками замовності (політична джинса та контрагітація) та неналежно марковану політичну рекламу.

Моніторинг проводили в таких ЗМІ:

ВОЛИНЬ (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Під прицілом), ДНІПРО (Відкритий, 056, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua), ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ) (0629, Новини Донбасу, Карачун (Слов'янськ), Avdeevka.city, MRPL.CITY), КРОПИВНИЦЬКИЙ (Гречка, Точка доступу, CBN, Dozor, Без купюр), ОДЕСА (Думська, 048, Одесская жизнь, УСІ.Одеса, Odessa online), РІВНЕ (Радіо Трек, Рівне вечірнє, Рівнемедіа, Рівне 1, ОГО), ХАРКІВ (АТН, Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua), ХЕРСОН (ХерсонОНлайн, Мій Херсон, Любимый Херсон, Херсонщина за день, Херсонці), ЧЕРКАСИ (Вичерпно, 18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Провсе).

Написання цього матеріалу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!