На Волині в березня 2009 року беззаперечним “джинсовим” лідером преси стали “Відомості.ua”, а найбільшим замовником політичної “джинси” – БЮТ, а комерційної – банки та місцеві підприємства-виробники
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Відомості.ua”, “Вісник і Ко” та “Волинь нова” . Загалом виявлено 45 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 45 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 12- стосувалися БЮТу, 6 – Народної партії, 7 – банків, 7- місцевих підприємство-виробників
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
БЮТ |
12 |
|
Міський голова Шиба Б.П. |
1 |
|
Партія регіонів |
1 |
|
В. Литвин, Народна партія |
6 |
|
Єдиний центр |
1 |
|
Партія “Свобода” |
1 |
|
Блок “За Україну” |
1 |
|
Місцеві підприємства-виробники |
7 |
|
Торговельні центри, магазини |
3 |
|
Банки |
7 |
|
Автоцентри |
2 |
|
Українські та іноземні компанії (Кока-кола, Київстар) |
3 |
|
ВСЬОГО |
45 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 22 матеріали, до політичної – 23 матеріали.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Комерційна |
Політична |
||
|
Віче-інформ |
2 |
1 |
3 |
|
Волинь-нова |
1 |
6 |
7 |
|
Волинська газета |
1 |
3 |
4 |
|
Луцький замок |
1 |
0 |
1 |
|
Сім’я і дім |
9 |
0 |
9 |
|
Відомості ua |
5 |
8 |
13 |
|
Вісник і Кº |
3 |
5 |
8 |
|
Аверс прес |
0 |
0 |
0 |
|
ВСЬОГО |
22 |
23 |
45 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне: у березні 2009 року на Волині переважала політична джинса. Традиційно замовники експлуатували теми, що мають значний суспільний інтерес-економічну кризу, коливання курсу долара, газові взаємини з Росією. Найбільший замовник – БЮТ. Постійно присутній у медіа-просторі, щоправда у скромніших масштабах, В. Литвин.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
За період моніторингу відчувається не стільки зменшення, як зміна характеру ймовірно замовних матеріалів як у рівненській, так і у волинській пресі. Наголошую – «ймовірно», адже акценти, котрі розставляють місцеві журналісти стосовно багатьох політичних подій та особистостей, часто є об’єктивними, і тільки певна незбалансованість поглядів на користь того чи іншого політика або ж неповне висвітлення матеріалу змушує робити висновки про те, що матеріал є «джинсовим». Серед політичної «джинси» у березні «процвітала» тема виборів до Тернопільської обласної ради (тут автори часто висвітлювали ситуацію з позиції однієї політили), менше – ситуація навколо роботи уряду і Нацбанку. Основні замовники політичних матеріалів – Єдиний центр, БЮТ, Блок Литвина, «Свобода», Партія регіонів, «Фронт змін» Яценюка.
На другому місті серед замовників – банки, серед яких лідирують «Надра Банк», «Приватбанк», «Райффайзенбанк», «Укрсиббанк», «Укргазбанк». Активними в завуальованому рекламуванні послуг лишились ріелтерські та дизайнерські компанії, автосервісні служби, магазини і фірми побутової техніки та її обслуговування, дещо менше, ніж у минулі місяці – дистриб’ютори ліків та медобладнання. У багатьох випадках, як і раніше, маркування могло б зняти будь-які питання до матеріалу. У минулому місяці практично не помітні «джинсові» матеріали, до яких могли б мати претензії конкуренти партій чи фірм – «замовників». Тобто, відвертого очорнювання конкурентів замовника волинські та рівненські журналісти сьогодні намагаються уникнути.