Найбільшим замовником "джинси" у бурезні на Волині став БЮТ
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Відомості.ua”, “Вісник і Ко” та “Волинь нова” . Загалом виявлено 45 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 45 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 12- стосувалися БЮТу, 6 – Народної партії, 7 – банків, 7- місцевих підприємство-виробників
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 12 |
Міський голова Шиба Б.П. | 1 |
Партія регіонів | 1 |
В. Литвин, Народна партія | 6 |
Єдиний центр | 1 |
Партія “Свобода” | 1 |
Блок “За Україну” | 1 |
Місцеві підприємства-виробники | 7 |
Торговельні центри, магазини | 3 |
Банки | 7 |
Автоцентри | 2 |
Українські та іноземні компанії (Кока-кола, Київстар) | 3 |
ВСЬОГО | 45 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 22 матеріали, до політичної – 23 матеріали.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Комерційна | Політична | ||
Віче-інформ | 2 | 1 | 3 |
Волинь-нова | 1 | 6 | 7 |
Волинська газета | 1 | 3 | 4 |
Луцький замок | 1 | 0 | 1 |
Сім’я і дім | 9 | 0 | 9 |
Відомості ua | 5 | 8 | 13 |
Вісник і Кº | 3 | 5 | 8 |
Аверс прес | 0 | 0 | 0 |
ВСЬОГО | 22 | 23 | 45 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне: у березні 2009 року на Волині переважала політична джинса. Традиційно замовники експлуатували теми, що мають значний суспільний інтерес-економічну кризу, коливання курсу долара, газові взаємини з Росією. Найбільший замовник - БЮТ. Постійно присутній у медіа-просторі, щоправда у скромніших масштабах, В. Литвин.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
За період моніторингу відчувається не стільки зменшення, як зміна характеру ймовірно замовних матеріалів як у рівненській, так і у волинській пресі. Наголошую – «ймовірно», адже акценти, котрі розставляють місцеві журналісти стосовно багатьох політичних подій та особистостей, часто є об’єктивними, і тільки певна незбалансованість поглядів на користь того чи іншого політика або ж неповне висвітлення матеріалу змушує робити висновки про те, що матеріал є «джинсовим». Серед політичної «джинси» у березні «процвітала» тема виборів до Тернопільської обласної ради (тут автори часто висвітлювали ситуацію з позиції однієї політили), менше – ситуація навколо роботи уряду і Нацбанку. Основні замовники політичних матеріалів – Єдиний центр, БЮТ, Блок Литвина, «Свобода», Партія регіонів, «Фронт змін» Яценюка.
На другому місті серед замовників - банки, серед яких лідирують «Надра Банк», «Приватбанк», «Райффайзенбанк», «Укрсиббанк», «Укргазбанк». Активними в завуальованому рекламуванні послуг лишились ріелтерські та дизайнерські компанії, автосервісні служби, магазини і фірми побутової техніки та її обслуговування, дещо менше, ніж у минулі місяці – дистриб’ютори ліків та медобладнання. У багатьох випадках, як і раніше, маркування могло б зняти будь-які питання до матеріалу. У минулому місяці практично не помітні «джинсові» матеріали, до яких могли б мати претензії конкуренти партій чи фірм – «замовників». Тобто, відвертого очорнювання конкурентів замовника волинські та рівненські журналісти сьогодні намагаються уникнути.
Help us be even more cool!