ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найбільшим замовником "джинси" у бурезні на Волині став БЮТ

05.03.2009, 01:10
На Волині  в березня 2009 року беззаперечним “джинсовим” лідером преси стали “Відомості.ua”,  а найбільшим  замовником політичної “джинси” - БЮТ, а комерційної – банки та місцеві підприємства-виробники

Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Відомості.ua”, “Вісник і Ко” та “Волинь нова” . Загалом виявлено 45 таких матеріалів.

Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк  та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Із 45 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 12- стосувалися БЮТу, 6 – Народної партії, 7 – банків, 7- місцевих підприємство-виробників

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

БЮТ

12

Міський голова Шиба Б.П.

1

Партія регіонів

1

В. Литвин, Народна партія

6

Єдиний центр

1

Партія “Свобода”

1

Блок “За Україну”

1

Місцеві підприємства-виробники

7

Торговельні центри, магазини

3

Банки

7

Автоцентри

2

Українські та іноземні компанії (Кока-кола, Київстар)

3

ВСЬОГО

45

До комерційної “джинси” експерти віднесли 22 матеріали, до політичної –  23  матеріали.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Комерційна

Політична

Віче-інформ

2

1

3

Волинь-нова

1

6

7

Волинська газета

1

3

4

Луцький замок

1

0

1

Сім’я і дім

9

0

9

Відомості ua

5

8

13

Вісник і Кº

3

5

8

Аверс прес

0

0

0

ВСЬОГО

22

23

45

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне: у березні 2009 року на Волині переважала політична джинса. Традиційно замовники експлуатували теми, що мають значний суспільний інтерес-економічну кризу, коливання курсу долара, газові взаємини з Росією. Найбільший замовник - БЮТ. Постійно присутній у медіа-просторі, щоправда у скромніших масштабах, В. Литвин.

Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:

За період моніторингу відчувається не стільки зменшення, як зміна характеру ймовірно замовних матеріалів як у рівненській, так і у волинській пресі. Наголошую – «ймовірно», адже акценти, котрі розставляють місцеві журналісти стосовно   багатьох політичних подій та особистостей, часто  є об’єктивними, і тільки  певна незбалансованість поглядів на користь того чи іншого політика або ж неповне висвітлення матеріалу змушує робити висновки про те, що матеріал є «джинсовим».  Серед політичної «джинси» у березні «процвітала» тема виборів  до Тернопільської обласної ради (тут автори часто висвітлювали ситуацію з позиції однієї політили), менше – ситуація навколо роботи уряду і Нацбанку.  Основні замовники політичних матеріалів – Єдиний центр, БЮТ, Блок Литвина, «Свобода», Партія регіонів, «Фронт змін» Яценюка.

На другому місті серед замовників - банки, серед яких лідирують «Надра Банк», «Приватбанк», «Райффайзенбанк»,  «Укрсиббанк», «Укргазбанк». Активними в завуальованому рекламуванні послуг лишились ріелтерські та дизайнерські компанії, автосервісні служби, магазини і фірми побутової техніки та її обслуговування, дещо менше, ніж у минулі місяці – дистриб’ютори ліків та медобладнання. У багатьох випадках, як і раніше, маркування могло б зняти будь-які питання до матеріалу.  У минулому місяці практично не помітні  «джинсові» матеріали, до яких могли б мати претензії конкуренти партій чи фірм – «замовників». Тобто, відвертого очорнювання  конкурентів замовника  волинські та рівненські журналісти сьогодні  намагаються уникнути.

Liked the article?
Help us be even more cool!