ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Найменш прозорими є онлайн-медіа Запоріжжя і телеканали Ужгорода – дослідження ІМІ

29.09.2021, 10:00
Фото – pabu.com.ua
Фото – pabu.com.ua

Найменш прозорими регіональними медіа є онлайн-ЗМІ Запоріжжя і телеканали Ужгорода. Так, рівень прозорості запорізьких онлайн-медіа становив усього 21%, а ужгородських телеканалів лише 36% прозорості.

Такими є результати дослідження прозорості регіональних медіа, що було проведене ГО “Інститут масової інформації” в 19 регіонах України у вересні цього року *. 

РЕГІОНАЛЬНІ ТЕЛЕКАНАЛИ

За даними дослідження ІМІ, лише 76% регіональних телеканалів оприлюднили інформацію про свого власника, хоча це є їхнім зобов'язанням за законом. Водночас лише в 40% досліджуваних телеканалів на сайтах було розміщено редакційні статути, що також є порушенням закону про телебачення і радіомовлення. 

Найпрозорішими телеканали виявилися в категорії "контакти": їх оприлюднили 96% досліджуваних регіональних ТВ. 62% регіональних телеканалів вказали на своїх сайтах дані  про керівництво і менеджмент телеканалів, ще 45% опублікували дані про головних редакторів.

За даними дослідження, фінансова інформація найменше оприлюднювалася на сайтах телеканалів. Дослідження показало, що лише 24% регіональних телеканалів публікують на сайтах телекомпаній дані про те, звідки фінансуються їхні телекомпанії.   

29% регіональних телеканалів оприлюднили інформацію про аудиторію / рейтинги. 

Загалом, як показало дослідження ІМІ, середній рівень прозорості регіональних телеканалів у 2021 році становить 52,9%. 

За даними дослідження, найвищий рівень прозорості було зафіксовано в телеканалів Львова (70%), Вінниці (67%), Запоріжжя і Полтави (по 64% відсотки відповідно). Найнижчий рівень прозорості телеканалів відзначено в Ужгороді (36%).

ОНЛАЙН-МЕДІА

У межах дослідження проаналізовано онлайн-медіа в 19 регіонах України. За результатами моніторингу, середній рівень прозорості регіональних онлайн-медіа становив лише 34,5%.

Найбільш відкритою інформацією в онлайн-медіа стали контакті дані (78% сайтів оприлюднили вказаний тип інформації). Лічильники аудиторії були в 45% онлайн-медіа. Інформацію про головного редактора або особу, відповідальну за контент, опублікували 43% проаналізованих сайтів. 

Лише кожне четверте регіональне онлайн-медіа (26%) вказує інформацію про власника. Майже стільки ж регіональних онлайн-медіа, а саме 25%, мають публічні редакційні політики. Дані про керівництво медіа оприлюднили 23% з усіх проаналізованих сайтів. Майже не публікували на сайтах фінансову інформацію: лише 3% онлайн-медіа повідомляли аудиторії інформацію про комерційну / фінансову складову діяльності. 

За даними дослідження ІМІ, львівські онлайн-медіа показали найвищий рівень прозорості серед усіх досліджуваних регіонів – 64%. Найменш розвинену культуру прозорості серед онлайн-медіа відзначено в Запоріжжі (21% прозорості) і Житомирі (24%). 

*У межах дослідження проаналізовано 279 регіональних медіа, з них 190 онлайн-медіа і 89 телеканалів у 19 регіонах України (Волинь, Вінниця, Дніпро, Донецьк (Маріуполь, Слов'янськ, неокуповані території), Житомир, Запоріжжя, Кропивницький, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Рівне, Тернопіль, Ужгород, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернігів) у вересні 2021 року. 

Методологія оцінювання медіапрозорості регіональних ЗМІ охоплювала аналіз на доступність для аудиторії інформації щодо контактних даних, власників, керівництва медіа (директор тощо), головного редактора, інформацію про аудиторію (лічильники), редакційну політику (або статут), фінансову інформацію. Рівень прозорості оцінювався за таким принципом: 0 балів – інформації не вказано, 0,5 бала – інформацію вказано частково, 1 бал – інформацію вказано в повному обсязі. Кожне медіа могло максимально отримати 7 балів. Рівень прозорості медіа визначався так: 6–7 балів – абсолютна прозорість; 3,5–5,5 бала – прозорість; 2–3 бали – непрозорість; 0–1,5 бала – абсолютна непрозорість.

Моніторинг проводили в таких ЗМІ:

ВОЛИНЬ (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Волинь#Інфа, Конкурент, Перший, Буг, Insider Media, ВолиньUA, UA:Волинь, ТРК "Аверс", 12 канал, Громадське інтерактивне телебачення); ВІННИЦЯ (Вінниця.Інфо, Вежа, 20 хвилин. Вінниця, Моя Вінниця, НаПарижі, 33 канал, Власно.Інфо, ВінБазар, ВінницяОк, Депо.Вінниця, ТРК Вінниччина, МКП ІТА "ВІТА", UA: Вінниця); ДНІПРО (opentv.media, dnpr.com.ua, dp.informator.ua, gorod.dp.ua, dnepr.info, dpchas.com.ua, 056.ua, 1KR.UA, KRlife.com.ua, 0564.ua, 11channel.dp.ua, 34.ua, d1.ua, dnipro.tv, rudana.com.ua); ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ, неокуповані території) (Новини Донбасу, Восточный Вариант, Остров, Karachun.com.ua, Avdeevka.city, MRPL.CITY, 0629.com.ua, kramatorsk.info, Мариупольские новости, Mariupol.tv; МТБ, ТБ7, СигмаТБ, КаприТБ, Донеччина TV); ЖИТОМИР (Житомир.info, 20 хвилин Житомир, Житомир Today, Житомир Life, Журнал Житомира, Житомир Online, Житомирщина, Перший Житомирський, Рупор Житомира, 0412, UA:Житомир, Телекомпанія Союз-TV, Телеканал СК1, Телеканал ВІК, КоростеньТБ); ЗАПОРІЖЖЯ (061.ua, РІА-М, Мелітопольські відомості, Індустріалка, Іpnews, Перший Запорізький, РroБердянськ, Актуально, Акцент, ZaБор, Телеканал Z, ТК ТВ-5, UA:Запоріжжя, ТРК Алекс, ТРК МТВ плюс); КРОПИВНИЦЬКИЙ (Гречка, CBN, Точка доступу, Рідний край, Dozor, Без купюр, Златопіль, Перша електронна газета, Утренний город, З перших уст, TTV, Вітер, UA: Кропивницький, ТРК КТМ, ТРК Веселка); ЛЬВІВ (Вголос, 032, Захід.нет, Форпост, Твоє місто, Дивись.інфо, Гал-інфо, Діло, Львівський портал, Еспресо Захід, UA: ЛЬВІВ, ТРК Броди, Перший Західний, НТА, ПравдаТУТ Львів); МИКОЛАЇВ (Преступности.НЕТ, Новости-N, Шиповник, Центр журналістських розслідувань, Свідок.Інфо, Корабелов.Инфо, NikLife, Николаевские новости, Інше.ТВ, 0512, ТРК НИС-ТВ, ТРК МАРТ, UA:Миколаїв, ТАК-ТВ, Сатурн); ОДЕСА (Думська, 048, УСІ.Одеса, Одеса.Онлайн, Бесарабія інформ, Одеса медіа, Одесит, Пушкінська, Ізбірком, Таймер, Перший міський телеканал, ТРК Круг, 7 канал, Odesa.Live);  ПОЛТАВА (ОКІА Новини Полтавщини, Полтавщина, 0532.ua, Зміст, Полтавська хвиля, Телеграфь, Depo.Полтава, Полтава365, Полтавський вісник, Гадяч.City, PTV, ІРТ-Полтава, Суспільне.Полтава, Телестудія Лубни, Телеканал "Кременчук"); РІВНЕ (Радіо Трек, Рівне вечірнє, ОГО, Рівне медіа, Рівненські новини, ЧаРівне”, Інформаційний потік, Rivne online, Вісті Рівненщини, Сім днів, Рівне 1, Сфера, ITV, ТЕЗА.tv); ТЕРНОПІЛЬ (20 хвилин / RIA+, 0352.ua, Галас, Терміново, Реально, Погляд, tenews, Тернополяни, Номер один та Голос. Тернопільська філія Суспільного (UA: Тернопіль), tv-4, Тернопіль1, ІНТБ); УЖГОРОД (Ужгород.net.ua, ПроЗахід, 0312.ua, Закарпаття-онлайн, Перший.com.ua, PMG.ua, Голос Карпат, mukachevo.net, zaholovok.com.ua, KarpatNews, Перший Кабельний, М-студіо, 21 канал, РТК “Хуст”, UA:Закарпаття); ХАРКІВ (Status Quo, ВГороде, 057.ua, Вечерний Харьков, Об`єктив, АТН, Город Х, Мой Харьков, newsroom, Kharkiv.Today, 7 канал, Simon (медіагрупа Об'єктив), АТН, UA:Харків, Р1); ХЕРСОН (ХерсонОнлайн, Херсонці, Херсонщина за день, Любимый Херсон, Kherson.net, Кавун.city, Новий день, Перший регіональний, Вгору, Херсон life, UA:Херсон, Крату, Твій+, ВТВ+, Херсон+); ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ (Є, Всім, Незалежний громадський портал, Поділля.News, Хм-інсайд, сайт газети Проскурів, Depo Хмельницький, 0382.ua, Новини.Хмельницький, Актуально (сайт газети "Актуально для подолян"); 33 канал, телеканал TV7+, UA:Поділля, Перший Подільський, ТРК "Місто"); ЧЕРКАСИ (18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Вичерпно, Провсе, ЧЕ24Онлайн, Дзвін, Нова Доба, Вісті Черкащини, Канос, ВІККА, Суспільне: Черкаси, Антена, ТРК Ільдана, Сміла ТВ); ЧЕРНІГІВ (сайти Город.CN, 0462.ua, ЧеЛайн, Високий Вал, Svoboda.fm, Події і Коментарі, Чернігівський монітор, Сусіди.сіті, Prk.city та Нежатин, Новий Чернігів, Дитинець, чернігівська філія Суспільного, Телекомпанія "Прилуки" та ТіМ (Прилуки).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Liked the article?
Help us be even more cool!