ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

На Волині політична «джинса» значно поширеніша за комерційну

05.10.2008, 01:10
Найбільшими продавцями „джинси” на Волині – газети „Відомості ua” та „Волинь нова”, основними покупецями – БЮТ і місцеві підприємці.

Моніторинг виконується Інформаційним агентством „Рівнеінформ” на замовлення Фонду розвитку українських ЗМІ посольства США в Україні в межах проекту “Підвищення стандартів журналістської етики на Рівненщині та Волині” .

Експерти моніторингу:

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне

Віталій Голубєв, головний редактор Видавничого дому „ОГО”, м. Рівне

Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”, м. Рівне

Методика проведення моніторингу:

Моніторинг проводився шляхом відбору публікацій, які викликають підозру у належності їх до політичної або комерційної „джинси” (замовних матеріалів). Монітором було виділено чотири категорії матеріалів, які підпадають під визначення „джинса”.

  1. Політична „джинса” без маркування.
  2. Політична „джинса” з умовним маркуванням*
  3. Комерційна „джинса” без маркування
  4. Комерційна „джинса” з умовним маркуванням

* - умовне маркування – це маркування за яким складно відразу визначити рекламний це матеріал чи редакційний. На сторінці, де опублікований матеріал немає пояснення, що цей матеріал рекламний. Пояснення є в паспорті газети (паспорти в різних газетах знаходяться на різних сторінках). У газетах Волині для умовного маркування, як правило, використовують позначку - * (сніжинка діаметром близько 1мм).

Результати моніторингу:

Загальні результати у Волинській області:

Політична „джинса” без маркування.                                      36

Політична „джинса” з умовним маркуванням                        13

Комерційна „джинса” без маркування                        35

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                     2

ВСЬОГО:                                                                                  86

Основні ймовірні замовники політичних матеріалів:

БЮТ                           20

НУНС і ЄЦ                12

Луценко                     6

Литвин                      5

Основні ймовірні замовники комерційних матеріалів:

Місцеві підприємці та підприємства                     15

Банки (Приватбанк – 3)                                          7

Алкогольні бренди                                                  5

Світові бренди (Nestle- 2, Skoda-1, Stihl -1)           4

Державні підприємства чи господарства              2

СК Провідна                                                            2

Результати по кожній газеті:

Віче-інформ

Політична „джинса” без маркування.                                           5

Політична „джинса” з умовним маркуванням                               0

Комерційна „джинса” без маркування                                          8

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                             0

ВСЬОГО:                                                                                  13

 Волинь-нова

Політична „джинса” без маркування.                                              3

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                13

Комерційна „джинса” без маркування                                             6

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                                2

ВСЬОГО:                                                                                  24

 Волинська газета

Політична „джинса” без маркування.                                              8

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                  0

Комерційна „джинса” без маркування                                             3

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                                0

ВСЬОГО:                                                                                   11

 

Луцький замок

Політична „джинса” без маркування.                                              0

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                  0

Комерційна „джинса” без маркування                                             3

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                                0

ВСЬОГО:                                                                                    3

 

Сім’я і дім

Політична „джинса” без маркування.                                             0

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                 0

Комерційна „джинса” без маркування                                            4

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                               0

ВСЬОГО:                                                                                  4

 

Відомості ua

Політична „джинса” без маркування.                                         15

Політична „джинса” з умовним маркуванням                               0

Комерційна „джинса” без маркування                                          4

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                             0

ВСЬОГО:                                                                                  19

 

Вісник і Кº

Політична „джинса” без маркування.                                            5

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                0

Комерційна „джинса” без маркування                                           7

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                              0

ВСЬОГО:                                                                                  12

 

Аверс прес

Політична „джинса” без маркування.                                            0

Політична „джинса” з умовним маркуванням                                0

Комерційна „джинса” без маркування                                           0

Комерційна „джинса” з умовним маркуванням                              0

ВСЬОГО:                                                                                  0

 Коментарі експертів:

 Володимир Торбіч:

– Волинські ЗМІ, у порівнянні з рівненськими, значно менш „джинсові”. Але зауважу, що серед волинських газет, наданих для моніторингу, три мають муніципальних засновників (облраду, облдержадміністрацію, місто). В комунальній пресі, як правило, прихованої реклами менше (виняток – „Волинь-нова”, один із засновників якої облрада, але попри те газета має сильні незалежні позиції, на відміну від своїх рівненських „колег” „Вістей Рівненщини”). Однак загальний професійний рівень матеріалів у комунальній пресі низький. Оціночні судження не відділені від фактів, матеріали не збалансовані, багато звітів з прес-конференцій, звітів начальників міських і обласних відділів та управлінь, чимало „вєстєй с полєй”.

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

На Волині спостерігається більше політичної ніж комерційної джинси, головний замовник політичної джинси в регіоні – БЮТ.


Liked the article?
Help us be even more cool!