На Волині політична «джинса» значно поширеніша за комерційну
Моніторинг виконується Інформаційним агентством „Рівнеінформ” на замовлення Фонду розвитку українських ЗМІ посольства США в Україні в межах проекту “Підвищення стандартів журналістської етики на Рівненщині та Волині” .
Експерти моніторингу:
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне
Віталій Голубєв, головний редактор Видавничого дому „ОГО”, м. Рівне
Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”, м. Рівне
Методика проведення моніторингу:
Моніторинг проводився шляхом відбору публікацій, які викликають підозру у належності їх до політичної або комерційної „джинси” (замовних матеріалів). Монітором було виділено чотири категорії матеріалів, які підпадають під визначення „джинса”.
- Політична „джинса” без маркування.
- Політична „джинса” з умовним маркуванням*
- Комерційна „джинса” без маркування
- Комерційна „джинса” з умовним маркуванням
* - умовне маркування – це маркування за яким складно відразу визначити рекламний це матеріал чи редакційний. На сторінці, де опублікований матеріал немає пояснення, що цей матеріал рекламний. Пояснення є в паспорті газети (паспорти в різних газетах знаходяться на різних сторінках). У газетах Волині для умовного маркування, як правило, використовують позначку - * (сніжинка діаметром близько 1мм).
Результати моніторингу:
Загальні результати у Волинській області:
Політична „джинса” без маркування. 36
Політична „джинса” з умовним маркуванням 13
Комерційна „джинса” без маркування 35
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 2
ВСЬОГО: 86
Основні ймовірні замовники політичних матеріалів:
БЮТ 20
НУНС і ЄЦ 12
Луценко 6
Литвин 5
Основні ймовірні замовники комерційних матеріалів:
Місцеві підприємці та підприємства 15
Банки (Приватбанк – 3) 7
Алкогольні бренди 5
Світові бренди (Nestle- 2, Skoda-1, Stihl -1) 4
Державні підприємства чи господарства 2
СК Провідна 2
Результати по кожній газеті:
Віче-інформ
Політична „джинса” без маркування. 5
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 8
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 13
Волинь-нова
Політична „джинса” без маркування. 3
Політична „джинса” з умовним маркуванням 13
Комерційна „джинса” без маркування 6
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 2
ВСЬОГО: 24
Волинська газета
Політична „джинса” без маркування. 8
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 3
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 11
Луцький замок
Політична „джинса” без маркування. 0
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 3
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 3
Сім’я і дім
Політична „джинса” без маркування. 0
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 4
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 4
Відомості ua
Політична „джинса” без маркування. 15
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 4
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 19
Вісник і Кº
Політична „джинса” без маркування. 5
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 7
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 12
Аверс прес
Політична „джинса” без маркування. 0
Політична „джинса” з умовним маркуванням 0
Комерційна „джинса” без маркування 0
Комерційна „джинса” з умовним маркуванням 0
ВСЬОГО: 0
Коментарі експертів:
Володимир Торбіч:
– Волинські ЗМІ, у порівнянні з рівненськими, значно менш „джинсові”. Але зауважу, що серед волинських газет, наданих для моніторингу, три мають муніципальних засновників (облраду, облдержадміністрацію, місто). В комунальній пресі, як правило, прихованої реклами менше (виняток – „Волинь-нова”, один із засновників якої облрада, але попри те газета має сильні незалежні позиції, на відміну від своїх рівненських „колег” „Вістей Рівненщини”). Однак загальний професійний рівень матеріалів у комунальній пресі низький. Оціночні судження не відділені від фактів, матеріали не збалансовані, багато звітів з прес-конференцій, звітів начальників міських і обласних відділів та управлінь, чимало „вєстєй с полєй”.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
На Волині спостерігається більше політичної ніж комерційної джинси, головний замовник політичної джинси в регіоні – БЮТ.
Help us be even more cool!