ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Газети "Донбасс" та "Панорама" лідери по розміщення сумнівних матеріалів в Донецьку

05.07.2009, 00:20
13 матеріалів з порушенням журналістських стандартів та з ознаками прихованої реклами і 12 неналежно маркуванних визначили донецькі експерти в липні 2009 року.Починаючи з липня 2009 р. і протягом 10 місяців, Донецький прес-клуб здійснює моніторинг матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах  «Салон», «Донецкие новости», «Донбасс» та «Панорама».   

Моніторинг матеріалів друкованих ЗМІ проводиться з метою оцінювання кількості матеріалів з порушеннями журналістських стандартів, а також часової динаміки зміни кількісних показників таких порушень. Моніторинг на предмет порушення журналістських стандартів координується Громадською організацією «Інститут масової інформації» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа».

Методологію проведення моніторингу прочитайте ТУТ

Оцінювання матеріалів в Донецьку здійснювала експертна група, у складі якої доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода», Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

          За результатами обговорення матеріалів, що вийшли в липні 2009 р., експерти розподілили статті наступним чином:

Під розділ неналежне маркування підпадає 12 матеріалів:

1.      «Салон» - 4 матеріали

2.      «Донецкие новости» - 8 матеріалів

3.      «Донбасс» - 0

4.      «Панорама» - 0

«Салон», 17.07, вітання С.Тигипка з Днем металурга  (маркована значком «Открытое письмо», який позначається у вихідних даних газети як комерційний матеріал);

«Салон», 21.07, статтю «Сергей Тигипко приведет Украину к успеху» (маркована значком «Открытое письмо», який позначається у вихідних даних газети як комерційний матеріал);

«Салон», 24.07, статтю «Сергей Тигипко: «Украина  должна быть сильной!» (маркована значком «Открытое письмо», який позначається у вихідних даних газети як комерційний матеріал );

«Салон», вкладка «Бізнес», 28.07, статтю «Matrix: открытие нового» (маркована значком PR, який позначається у вихідних даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 25.06 -01.07.09, статтю «Райфазен Банк Аваль успешно преодолевает кризис плечом к плечу со своими клиентами» (маркована зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

 «Донецкие новости», 9-15.07, матеріал «Параллель» поставит аграриям Донецкой области льготные дизтопливо и бензин» (маркована зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

 «Донецкие новости», 9-15.07, матеріал «Больше приятного в жизни с программой «БОНУС+» (маркована зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 23-29.07, рубрика «Потребители», статтю «Огненный цветок» (маркована зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 30.07-05.08, матеріал «Как выбрать качественное подсолнечное масло: ГСТУ или ТУ?» (маркований зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 30.07-05.08, матеріал «Все о той же мобильной дешевой связи, только ВДВОЕ дешевле!» (маркований зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 30.07-05.08, матеріал «Готовь сани летом, или Время устанавливать тепловой счетчик!» (маркований зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал);

«Донецкие новости», 30.07-05.08, матеріал «Три в одном: как сэкономить газ, электроэнергию и сберечь тепло?» (маркований зірочкою, яка позначається у вихідних  даних газети як комерційний матеріал)

 13 матеріалів надруковано з явними порушеннями журналістських стандартів, ці матеріали містять в собі ознаки прихованої реклами.

1. «Салон» - 1

2. «Донецкие новости» - 2

3. «Донбасс» - 5

4. «Панорама» - 5

«Панорама», 09-15.07, рубрика Люди для людей», статтю  «Matrix: лучшим умам Донбасса – лучший Интернет» (матеріал про нагородження найкращих випускників вузів, які отримували подарунки від різних спонсорів, але надзвичайне акцентування уваги лише на позитивних якостях послуг однієї фірми - інтернет-провайдера Matrix);

«Панорама», 23-29.07, рубрика «Вот мы о чем/Собеседник», статтю «Сергей Тигипко: «Украина должна быть сильной!» (таке саме інтерв‘ю розміщено й в інших виданнях);

«Панорама», 23-29.07, рубрика «Портрет в интерьере/Персона», статтю «Королевская мечта» (інтерв’ю з депутатом Н.Королевською з позначенням на передрук «МК в Україні», яке зустрічається і в інших газетах в цей же період);

 «Панорама», 30.07-05.08, рубрика «Гость/Элита Донбасса», статтю «Мороженое ТМ «Винтер» - залог здоровья!» (інтерв’ю з головою правління ВАТ «Вінтер» О.Рябовою начебто має бути про саму гостю рубрики, натомість матеріал повністю присвячений перевагам продукції ВАТ «Вінтер»);

 «Панорама», 30.07-05.08, статтю  «Matrix: открытие нового» (те сама подача, як і в попередньому номері);

 «Салон», 07.07, статтю  «Matrix: лучшим умам Донбасса – лучший Интернет» (не маркована як реклама, хоча такий самий текст є в інших газетах);

«Донбасс», 16.07, вітання С.Тигипка с Днем металурга (без позначки «реклама»);

«Донбасс», 18.07, вітання депутата Н.Королевської з Днем металурга (без позначки «реклама»);

«Донбасс», 21.07, статтю «Спасибо вкладчикам! «Финансы и кредит» - у них в доверии»;

«Донбасс», 23.07, статтю «Королевская мечта» (інтерв’ю з депутатом Н.Королевською з позначенням на передрук «МК в Україні», яке зустрічається і в інших газетах в цей же період);

«Донбасс», 23.07, статтю «Сергей Тигипко: «Украина должна быть сильной!» (таке саме інтерв‘ю розміщено й в інших виданнях);

«Донецкие новости», 9-15.07, блок «Деловые новости», рубрика «Угол зрения», статтю «Вкусно с «Хинкали» (якби не заголовок і не розміщення у відповідному блоці, рецепти страв від представника ресторану залишилися б поза підозрами, але заголовок є прямою рекламою конкретного закладу);

«Донецкие новости», 16-22.07, статтю «Сергей Тигипко: «Украина должна быть сильной!» (таке саме інтерв‘ю розміщено й в інших виданнях);

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!