ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Газета "Вечірня Полтава" стала рекордсменом по розміщенню "джинси"

05.10.2008, 00:50
Газета «Вечірня Полтава» у Полтаві,  газета «События» в Харкові та газета «Суми і сумчане» в Сумах стали рекордсменами за кількістю матеріалів, які зроблені з порушенням журналістських стандартів. Про це свідчать результати моніторингу Громадської організація «Асоціація “Полтавські медіа - ініціативи ”. Моніторинг проводився  з 1 жовтня по 31 жовтня, під час якого експерти оцінювали сумнівні публікації у 6 виданнях в Полтавській, 5 виданнях Сумської  та 5 виданнях Харківської  областях.

Експерти:

- Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради;

- Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради.

- Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України.

- Марина Фанта, секретар Ради підприємців міста Полтави, директор інформаційно-аналітичного центру «Спілка  підприємців Полтавщини»

визначили:

85  матеріалів опубліковано з порушенням журналістських стандартів.

Найбільшими покупцями інформації без грифу «реклама» були:

У Полтавській області:

- газета «Вечірня Полтава» - 16;

- газета «Зоря Полтавщини» - 8;

- газета «Полтавський вісник» – 6;

- газета «Полтавська Думка» - 5;

- газета «ТелеграфЪ» - 5;

- газета «Коло» - 0;

 В Харківський області:

- Газета «События» - 10;

- «Газета по-харьковски» - 9;

- газета «Вечерний Харьков» - 4;

- газета «Слобідський край» - 0;

- «Селянська газета» - 0;

У Сумський області:

- Газета «Суми і сумчане» - 9;

- Газета «Сумщина» - 7;

- Газета «Данкор»  -  4;

- Газета «Ваш шанс» - 1;

-  Газета «Панорама» - 1;

Аналіз і тенденції:

Як каже Деркач Оксана: радує, що є видання, які дотримуються стандартів журналістики, в яких замовні і рекламні статті відповідно до Закону України «Про рекламу» позначаються відповідними позначками. Але в деяких виданнях спостерігається чітко виражена «політична джинса», яка є загрозою для свободи слова.  Замовні матеріали часто відслідковується через публікації однакових (схожих) статей в різних номерах одного видання, а також в інших виданнях.

Дмитро Бондаренко зазначає, що  досить часто можна спостерігати інформацію, яка носить відверто рекламних характер і яка розміщена під різними рубриками. (наприклад, інформація оператору стільникового зв’язку «Beeline (Білайн)» подана під рубриками, «Алло», «Хорошая новость» та інші). Більш того, у деяких виданнях спостерігається тенденція маскувати такі матеріали під авторські, коли такі статті підписуються існуючим (чи неіснуючим) автором. «Є матеріали без вказання авторства і джерела.  Сумнівні матеріали або не мають автора, або ім’я автора явно неіснуюче.

Ганна Кіяшенко в свою чергу зазначає, що видання, засновниками яких є обласні ради, обласні державні адміністрації, або міські ради, є рупорами для очільників цих структур.

Також експерт Маргарита Фанта, зазначає, що в багатьох виданнях в рамках тематичних постійних рубрик розміщуються матеріали, які носять рекламний характер, однак ніяк при цьому не виділені як реклама. Крім того, спостерігається тенденція розміщення замовних матеріалів на сторінках які представлені різними фірмами (наприклад, туристичними чи торговими).

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!