Експерти визначили лідерів "джинси" в південному регоні за листопад
Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 листопаду по 30 листопаду проводила моніторинг кримських та одеських ЗМІ.
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана, медіа-експерта Влада Маслова визначила:47 матеріалів у вищеперелічених газетах – реклама без належної маркіровки; матеріалів, що відносяться до прихованої реклами, в інтернет-виданні «Кримськое эхо » не було виявлено.
Покупцями інформації без грифу «реклама» були:
Крим:
«Крымская газета» - 5
«Крымская правда» - 4
«Крымское время» - 7
«Первая крымская» - 3
«Севастопольская газета» - 1
Одеська область:
«Одеський вісник» - 4
«Одеські вісті» - 1
«Газета по-одесски» - 5
«Вечірня Одеса» - 17
«Час Ч» - 0
«Ділова Одеса» - 0
Експерти виявили такі тенденції:
Вікторія Кондратська: « Спостерігається тенденція до зниження кількості реклами як маркірованої, так і немаркірованої. На мою думку, це пов'язано з ситуацією в країні і світовою економічною кризою».
Ольга Володченко: «Методи і форми подачі матеріалу прихованої реклами стають витонченішими. В статтях за листопад були використані такі методи, як опитування гарно розбираються в політичних питаннях, та діях окремих офіційних осіб, а також фотоілюстрації торгівельних марок у нібито інформаційних матеріалах». людей на вулиці, листи читачів, які на диво дуже
Валентин Карайван: « Простежується компаній відразу в декількох ЗМІ, з метою розширити аудиторію свого впливу». тенденція пакетного розміщення іміджевих (піар-статей ) і рекламних матеріалів великих комерційних
Влад Маслов, голова правління ОО «Топ-медіа», незалежний медіа-експерт: «Лідером по публікації «джинси» є
газета «Вечірня Одеса» (17 статей), в основному – суботні випуски.Співробітники «Вечірньої Одеси» в неофіційних бесідах велику кількість замовленихє продаж газетної площі . Замовники ж найчастіше наполягають на тому, щоб їх матеріали не маркірувалися як рекламні. Велика кількість банків і інших фінансових установ серед покупців газетної площі пояснюється несприятливими економічними умовами останнім часом. Основна мета всіх матеріалів – під час кризи саме ми продовжуємо стабільно працювати і заслуговуємо на довіру . Практично вся комерційна «джинса » в одеських виданнях – низької якості. Це в основному піар-статті , написані в рекламних відділах підприємств про достоїнства цих компаній. Журналістських коментарів і думок споживачів вони не містять .
матеріалів пояснюють тим, що видання існує на самофінансуванні і джерелом доходівЩо стосується політичної «джинси», вона рідко зустрічається на сторінках видань із-за невизначеноїз позачерговими парламентськими виборами.»
ситуаціїHelp us be even more cool!