ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження ІМІ: 92% онлайн-медіа вказують на сайтах імена своїх керівників

Цьогоріч прозорість керівників і головредів онлайн-медіа для аудиторії зросла на 12%, у порівнянні з 2023 роком, і становить 92%. 

Такими є результати дослідження прозорості 50 онлайн-медіа, яке проводив Інститут масової інформації наприкінці серпня 2024 року. 

Ідеться про зазначення на сайтах імен керівників онлайн-медіа – менеджерів або головних і шеф-редакторів, адже це дає аудиторії розуміння того, хто значною мірою відповідає за контент цих медіа, і здебільшого додає їм довіри. 

Прозорість онлайн-медіа у 2024 році

Під час дослідження вивчено сайти 50 онлайн-медіа, обраних експертами на основі моніторингів ІМІ та даних Similarweb*. Такі дослідження наша організація проводить щорічно, і в наступних статтях ми розповімо також про інші аспекти прозорості онлайн-медіа (зазначення на сайтах контактних даних, імен кінцевих бенефіціарів, публікацію редполітик та фінансову прозорість цих медіа). 

Оскільки потрапляння онлайн-медіа до вибірки досліджуваних переважно залежить від їхньої популярності, то з року в рік у переліку досліджуваних медіа відбуваються ротації. Цього року в нашому дослідженні оновилися три позиції, тобто три медіа випали, в порівнянні з тогорічним дослідженням, і на їхнє місце додалися три нових (це “Тексти”, Forbes Ukraine та Радіо Свобода). Не потрапили до вибірки дослідження агрегатори, які не мають власних новин. Чи дійсно вказана як керівник редакції особа є таким фактично, не перевірялося. 

Прозорими, тобто такими, які принаймні в якийсь спосіб оприлюднили на сайтах імена керівників (менеджерів, головних редакторів), є такі онлайн-медіа: Цензор.Нет, Obozrevatel, ТСН, “Кореспондент.net”, “Українська правда”, УНІАН, NV,  РБК-Україна, “24 канал”, Liga.net, “Фокус”, “Апостроф”, Новини.Live, “Главком”, Знай.UA, ZN.UA, “Еспресо”, “Гордон”, “Інформатор” (юа), Gazeta.ua, “Суспільне”, “Телеграф”, Радіо Свобода, Zaxid.net, Newsyou.info, “Страна”, “Українські новини”, Укрінформ, Delo.ua, “Економічні новини”, “Хвиля”, LB.ua, “Главред”, “Новинарня”, Hromadske, “Факти” (газета), “Букви” (орг), “Слово і діло”, “5 канал”, “Рубрика”, Інтерфакс-Україна, “Коротко Про” (kp.ua), “Бабель”, “Тексти”, Forbes Ukraine й “Прямий”. 

Водночас не у всіх медіа керівника чітко зазначено на сайті. Наприклад, у “Прямого” його ім’я вдалося знайти аж у документах щодо структури власності, але це все ж краще, ніж відсутність будь-якого зазначення про керівника, як було на цьому сайті минулого року. Такі медіа, як Укрінформ, Hromadske і “5 канал”, у порівнянні з минулим роком зробили чіткі зазначення на сайтах щодо своїх керівників, і тепер їх не доводиться шукати по всіх закутках вкладок, як було раніше. 

У 2024 році не зафіксовано онлайн-медіа, які погіршили б свої показники прозорості менеджменту.

Не подали на своїх сайтах жодних даних про керівника такі онлайн-медіа, як Lenta.UA, “Політека”, “Подробиці”, “Коментарі”.

У наступних публікаціях ми розповімо про такі аспекти прозорості медіа, як зазначення кінцевого бенефіціара, контактів редакції, оприлюднення редакційних політик і даних про фінансування.

*До моніторингу у 2024 році потрапили такі видання: Цензор.Нет, Obozrevatel, ТСН, “Кореспондент.net”, “Українська правда”, УНІАН, NV,  РБК-Україна, “24 канал”, Liga.net, “Фокус”, “Апостроф”, Новини.Live, “Главком”, Знай.UA, ZN.UA, “Еспресо”, “Гордон”,  “Інформатор” (юа), Gazeta.ua, “Суспільне”,“Телеграф”, Радіо Свобода, Zaxid.net, Newsyou.info, “Страна”, “Українські новини”, Укрінформ, Delo.ua, “Економічні новини”,“Хвиля”, LB.ua, “Главред”, “Новинарня”, Hromadske, “Факти” (газета),  “Букви” (орг), “Слово і діло”, “5 канал”, “Політека”, “Коментарі”, “Рубрика”, Інтерфакс-Україна, “Коротко Про” (kp.ua), “Бабель”, “Подробиці”, Lenta.UA, “Тексти”, “Прямий” та Forbes Ukraine. До вибірки традиційно потрапляють і вебсайти окремих теле- і радіоканалів, оскільки вони виступають самостійними інформаційними майданчиками, їхній телевізійний чи радійний контент у цьому дослідженні не розглядався. 

Liked the article?
Help us be even more cool!