Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне вечірнє» та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 140 таких матеріалів.Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Зі 140 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 32 стосувалися прихованої реклами торгівельних центрів, магазинів (лідер- торговий центр «Гранд Плюс»), 10 – банківських установ (лідер- банк «Надра»). Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (22 матеріали).
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
Микола Сорока, канд у мери |
2 |
|
БЮТ |
22 |
|
Блок Литвина |
4 |
|
Єдиний центр |
3 |
|
Партія регіонів |
4 |
|
Рівненська обласна державна адміністрація |
5 |
|
Місцеві ради (обласна, районна) |
2 |
|
Будівельні підприємства |
2 |
|
Торгівельні центри, магазини |
32 |
|
Ресторани, кафе |
9 |
|
Косметичні салони |
2 |
|
Автоцентри |
6 |
|
Фармацевтичні препарати та підприємства |
7 |
|
Банки (банк «Надра» – 3 матеріали) |
10 |
|
Страхові компанії (СК «Орана» –3 матеріали) |
6 |
|
Рівнеенерго |
2 |
|
Політики (Черновецький, Яценюк, Вінський) |
3 |
|
Виробничі підприємства |
15 |
|
Готель «Мир» |
4 |
|
ВСЬОГО |
140 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 98 матеріалів, до політичної – 42 матеріали.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Політична |
Комерційна |
||
|
“ОГО” |
2 |
51 |
53 |
|
“Рівненська газета” |
3 |
12 |
15 |
|
“Рівне вечірнє” |
19 |
12 |
31 |
|
“Рівне-експрес” |
4 |
7 |
11 |
|
“Рівне-ракурс” |
9 |
7 |
16 |
|
“Літопис Заходу” |
0 |
3 |
3 |
|
“Вільне слово” |
4 |
5 |
9 |
|
“Провінційка” |
1 |
1 |
2 |
|
42 |
98 |
140 |
|
Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор
Аналіз грудневої рівненської та волинської преси розбудило почуття гордості за «своїх»: у волинських друкованих ЗМІ значно менше замовних матеріалів, ніж у рівненських. Особливо це стосується газет «ОГО» (комерційна джинса) та «Рівне-ракурс» (переважно політична джинса).
Якщо ж без порівнянь, то прикро, що журналістика залишається непрофесійною, підтверджуючи думку про її залежність і продажність.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Після закінчення виборчої компанії кількість політично джинси різко
скоротилося. Тепер вона представлена переважно всеукраїнськими замовниками. Лідер поліичного бруду – БЮТ.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
Після завершення виборчої кампанії міського голови Рівного у рівненській пресі суттєво зменшилася кількість політичної джинси, однак і досі її найбільш активно використовують «Єдиний центр», БЮТ і Блок Литвина. «Пріоритетними» виявились фармацевтичний напрямок, а також інформація стосовно одягу та речей домашнього вжитку, послуг перукарів і візажистів, роботи ріелтерських фірм, ресторанів і торгових центрів, значна кількість яких була відкрита в останні місяці 2008-го року . Наприкінці року в ЗМІ обох областей збільшилась кількість популярної інформації від банків, розрахованої на розгубленого вкладника та кредитних боржників. Більша частина цих матеріалів мають повне право на існування за умови відповідного маркування.