Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне вечірнє» та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 140 таких матеріалів.Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк  та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Зі 140 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 32 стосувалися прихованої реклами торгівельних центрів, магазинів (лідер- торговий центр «Гранд Плюс»),  10 – банківських установ (лідер- банк «Надра»). Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (22 матеріали). 

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

Микола Сорока, канд у мери

2

БЮТ

22

Блок Литвина

4

Єдиний центр

3

Партія регіонів

4

Рівненська обласна державна адміністрація

5

Місцеві ради (обласна, районна)

2

Будівельні підприємства

2

Торгівельні центри, магазини

32

Ресторани, кафе

9

Косметичні салони

2

Автоцентри

6

Фармацевтичні препарати та підприємства

7

Банки (банк «Надра» – 3 матеріали)

10

Страхові компанії (СК «Орана» –3 матеріали)

6

Рівнеенерго

2

Політики (Черновецький, Яценюк, Вінський)

3

Виробничі підприємства

15

Готель «Мир»

4

ВСЬОГО

140

 До комерційної “джинси” експерти віднесли 98 матеріалів, до політичної – 42 матеріали.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Політична

Комерційна

“ОГО”

2

51

53

“Рівненська газета”

3

12

15

“Рівне вечірнє”

19

12

31

“Рівне-експрес”

4

7

11

“Рівне-ракурс”

9

7

16

“Літопис Заходу”

0

3

3

“Вільне слово”

4

5

9

“Провінційка”

1

1

2

42

98

140

Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор

Аналіз грудневої рівненської та волинської преси розбудило почуття гордості за «своїх»: у волинських друкованих ЗМІ значно менше замовних матеріалів, ніж у рівненських. Особливо це стосується газет «ОГО» (комерційна джинса) та «Рівне-ракурс» (переважно політична джинса).

Якщо ж без порівнянь, то прикро, що журналістика залишається непрофесійною, підтверджуючи думку про її залежність і продажність.

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

Після закінчення виборчої  компанії   кількість політично  джинси різко

скоротилося. Тепер вона представлена переважно всеукраїнськими замовниками. Лідер поліичного бруду – БЮТ.

Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:

Після завершення виборчої кампанії міського голови Рівного у рівненській пресі суттєво зменшилася кількість  політичної джинси, однак і досі її найбільш активно використовують «Єдиний центр», БЮТ і Блок Литвина. «Пріоритетними» виявились фармацевтичний напрямок, а також   інформація стосовно одягу та речей домашнього вжитку, послуг перукарів і візажистів, роботи ріелтерських фірм, ресторанів і торгових центрів, значна кількість яких була відкрита в останні місяці 2008-го року . Наприкінці року в ЗМІ обох областей збільшилась кількість популярної інформації від банків, розрахованої на розгубленого вкладника та кредитних боржників. Більша частина цих матеріалів мають повне право на існування за умови відповідного маркування.