ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

“Джинси” у рівненських ЗМІ у січні 2010р. поменшало

05.01.2010, 00:20
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів було опубліковано у газетах «Літопис Заходу» та  “Провінційка”, із невеликим відривом відстають “Рівне вечірнє” та “Рівне Експрес. Загалом виявлено 152 таких матеріали. Із 152 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 24-стосувалося комерційних організацій. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує штаб Ю. Тимошенко (101 матеріал). 

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

«Вільне слово» - 1

«Літопис Заходу» - 29

ОГО – 4 (3 неналежне маркування)

«Провінційна» - 27

«Рівненська газета» - 1 (7 неналежне маркування)

«Рівне вечірнє» - 24

«Рівне Експрес» - 25

«Рівне Ракурс» - 31

ВСЬОГО 142 (10 неналежне маркування)

 

Про кого матеріал або ймовірний замовник

Скільки було опубліковано

 

Штаб Ю.Тимошенко

101

 

Опоненти В.Ющенка

8

 

Штаб Тігіпка

6

 

Препарат Шилентин

5

 

Народна самооборона

4

 

Штаб Литвина

3

 

Наша Україна

2

 

Препарат Промед

2

 

Реноме-Євробуд

2

 

Автомагазин Делоран

1

 

Ворожка Віта

1

 

Вік-Експо, автосалон

1

 

Грінізація

1

 

Крем ОДА

1

 

Опоненти Томенко

1

 

Пані Олена

1

 

Роланд Україна

1

 

Рівненська філія Державної академії статистики, обліку та аудиту

1

 

Рівнеоблводоканал

1

 

Славекс Авто

1

 

ТМ Рум"янець

1

 

ТОВ Київська КУА

1

 

Чудо-чай

1

 

Штаб І. Богословської

1

 

Штаб Пабата

1

 

Штаб В Януковича

1

 

ТРК Рівне ТВМ

1

 

VAB банк

1

 

ВСЬОГО

152

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: Як ніколи раніше впродовж попередніх місяців, у січні нами зафіксована рекордно мала кількість комерційної "джинси" в рівненських газетах. Причина, вважаємо, - традиційний для "п'яного місяця" спад ділової активності. Не відпочивали лише політики, з огляду на наближення президентських виборів, - звідси й така відчутна перевага політичної "джинси" над комерційною в січні 2010-го. А в комерційний "джинсі" переважала традиційна для рівненської преси реклама лікувальних препаратів та ворожок. Натомість майже не було прихованої реклами загальнонаціональних брендів, банківських та страхових послуг, яка традиційно фіксувалась нами у попередні місяці.

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне:Привертає увагу не лише відчутне переважання “джинси”, потенційним замовником якої є штаб Юлії Тимошенко, над замовними матеріалами в інтересах інших учасників президентської кампанії, а й те, що серед матеріалів на підтримку Тимошенко нам практично не вдалось знайти маркованих як “політична реклама” або хоча б умовно маркованих текстів.

Політична “джинса” від штабу Ющенка, яка щедро наводнила рівненську пресу в грудні, у січні нам практично не зустрілась. Зате критики чинного Президента не бракувало. При цьому чимало “антиющенківських” матеріалів не містили прямої або навіть прихованої агітації за будь-якого іншого кандидата, тому в табличці-звіті ми вказали як потенційного замовника цих текстів умовних “Опонентів Ющенка”. Залишається тільки здогадуватись, кому найбільше могли бути на руку очікувані наслідки таких публікацій – зменшення відсотку підтримки чинного Президента й переорієнтація його потенційних прихильників на іншого кандидата. В цьому зв’язку привертає увагу те, що часто такі тексти розміщувались на сторінках, де потенційним замовником більшості інших матеріалів міг бути названий штаб Тимошенко.

Замовних матеріалів на підтримку інших кандидатів, окрім Тимошенко, в січні на сторінках рівненської преси було опубліковано загалом небагато. Певна кількість текстів була розміщена в інтересах Тігіпка та Литвина, решта кандидатів або не були представлені взагалі, або були представлені поодинокими матеріалами. Отже, заголовок одного з “джинсових” матеріалів січня - “Кандидатів – аж в очах рябить” – це явно не про представленість претендентів на найвищу посаду в державі на сторінках рівненської преси у січні 2010-го.

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне:  Найбільш “брудним” з-поміж виявлених замовних матеріалів є текст під назвою “Гринджола Ніккі або перспективи національного контрацептива”, опублікований у газеті “Рівне-ракурс”. “Шедевр чорного піару” обсягом майже в цілу сторінку формату А3 змальовує виключно в негативному світлі одного з лідерів БЮТ, заступника голови Верховної Ради Миколу Томенка. Замовник матеріалу нам невідомий, у звіті ми умовно охарактеризували його як “Опоненти Томенка”. Текст опубліковано під рубрикою “Без коментарів”. Місце на шпальті, що залишилось вільним, віддано ...замітці під заголовком “Тимошенко обіцяє побудувати Європу в Україні”.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» .

 

Liked the article?
Help us be even more cool!