Загалом у травні експерти визначили всього 3 сумнівні матеріали, що містили в собі ознаки прихованої реклами в чотирьох загальнонаціональних виданнях: газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журнал «Корреспондент».
На предмет дотримання журналістських стандартів видання моні торила група експертів у складі: Тараса Шевченко (Інститут медіа права), Руслана Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Андрія Сайчука (журналіста).
Таблиця кількості матеріалів виглядає так:
1. «Факти» – 3
2. «Сегодня» – 0
3. «Экономические известия» – 0
4. «Корреспондент» – 0
Список дивіться ТУТ .
Також в рамках моніторингу було визначено 21 матеріал маркований як реклама, проте не словами «реклама» та «на правах реклами», як цього вимагає закон.
1. «Факти» – 2
2. «Сегодня» – 14
3. «Экономические известия» – 3
4. «Корреспондент» – 2
Список дивіться ТУТ .
Загалом в ході моніторингу експерти визначили:
1 матеріалів з ознаками прихованої реклами політичного характеру.
2 матеріалів з ознаками прихованої реклами комерційного характеру.
(Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару, мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами»).
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами. Методологію моніторингу можна знайти тут.
ІМІ