ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

14 "замовних матеріалів" визначили донецькі експерти у вересні

05.12.2008, 00:40
Починаючи з липня 2009 р. і протягом 10 місяців, Донецький прес-клуб здійснює моніторинг матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в обласних газетах  «Салон», «Донецкие новости», «Донбасс» та «Панорама».    Оцінювання матеріалів в Донецьку здійснювала експертна група, у складі якої доцент кафедри журналістики філологічного факультету ДонНУ Олена Тараненко, оглядач всеукраїнської газети «Свобода» Анатолій Наумов, власкор всеукраїнської газети «Голос України» Ліна Кущ, заступник головного редактора інтернет-видання «Острів» Ярослав Колгушев та незалежний журналіст, викладач кафедри журналістики Олена Самойленко.

За результатами обговорення матеріалів, що вийшли у вересні 2009 р., експерти дійшли висновку, що 11 матеріалів  були марковані не належним чином:

«Салон» - 7

 «Донецкие новости» - 4

 «Донбасс» - 0

«Панорама» - 0

А саме наступні матеріали:

  • «Салон», 01.09, матеріал «Четыре принципа Арсения Яценюка» (маркований значком «Открытое письмо»);
  • «Салон», 01.09, вкладка «Бизнес» статтю «Matrix: открытие сезона» (маркована значком «PR»);
  • «Салон», 04.09, матеріал «Сергей Тигипко: Управлять страной должны профессионалы» (маркована значком «PR»);
  • «Салон», 11.09, статтю «Виктор Янукович: мы защитим каждого!» (маркована значком «Открытое письмо»);
  • «Салон», 15.09, матеріал «Matrix: изображая скорость» (маркований значком «PR»);
  • «Салон», 18.09, матеріал «ДИСК» - 5 лет созидания (марковане значком «PR»);
  • «Салон», вкладка «Бізнес», 29.09, публікацію «Matrix: интернету предоставляется общежитие» (позначений  як «PR»);
  • «Донецкие новости», 03-09.09, рубрика «Образование», статтю «Дверь в будущее» (позначений відповідною редакційною зірочкою);
  • «Донецкие новости», 03-09.09, рубрика «Общество», статтю «Позвольте своим детям разрисовать свою жизнь яркими красками!» (позначений відповідною редакційною зірочкою);
  • «Донецкие новости», 10-16.09, рубрика «Новости брендов», матеріал «Perfect победил в конкурсе «100 лучших товаров Украины» (позначений відповідною редакційною зірочкою);
  •  «Донецкие новости», 10-16.09, статтю «Викор Янукович: Мы защитим каждого!» (маркований відповідною редакційною зірочкою);
  •  А 14 матеріалів були надруковані з грубими порушеннями журналістських стандартів та можуть містити в собі ознаки прихованої реклами:

    «Салон» -0

     «Донецкие новости» -5

     «Донбасс» -2

    «Панорама» -7

    А саме наступні статті:

    1. «Донбасс», 03.09, публікація з Гарячої лінії С.Тігіпка «Сергей Тигипко: «Управлять должны профессионалы» (такий самий матеріал розміщено в інших виданнях, позначений там як комерційний).
    2.  «Донбасс», 12.09, рубрика «Антикризис» матеріал «Экономные утеплители жилья» (не позначений як рекламний, хоча в тексті чотири рази позитивно згадується одна й та сама торгова марка URSA);
    3. «Панорама», 03-09.09, рубрика «Ситуация», статтю  «Донецкий фронт открыт» (матеріал цілком позитивно змальовує діяльність «Фронту змін» та його лідера А.Яценюка).
    4. «Панорама», 03-09.09, матеріал у рубриці «Політика» «Виктор Янукович: мы победим, потому что мы верим в мудрость украинского народа!» (текст, підписаний прес-службою партії, не позначений як рекламний).
    5. «Панорама», 03-09.09, рубрика «Собеседник», статтю «Сергей Тигипко: Управлять страной должны профессионалы» (такий самий матеріал в інших виданнях позначений як комерційний).
    6. «Панорама», 17-23.09, матеріал «О чем не говорит Яценюк» у рубриці «Політика» (позитивний матеріал про політику «Фронту змін»).
    7. «Панорама», 17-23.09, статтю «Банк «Финансы и кредит»у рубриці «Витрина»: сначала финансы, кредиты – потом» (цілком рекламний текст про банк, в якому вказано і логотип, і номер ліцензії установи).
    8. «Панорама», 17-23.09, у рубриці «Деньги» статтю «Вечный вопрос – валюта или гривна?» (цілком рекламний текст про банк, в якому вказано і логотип, і номер ліцензії установи).
    9. «Панорама», 24-30.09, рубрика «Политика», статтю «Пропало все! Яценюк портит картину Юлии Тимошенко» (позитивний матеріал про лідера «Фронту змін»).
    10. «Донецкие новости», 03-09.09, матеріал у рубриці «Шоу-бізнес» «Киевстар» оборудовал в детдомах комнаты знаний» (публікація нібито про соціальний проект компанії «Київстар», але торгова марка в невеликому тексті згадується шість разів).
    11. «Донецкие новости», 03-09.09, публікація з Гарячої лінії С.Тігіпка «Сергей Тигипко: «Управлять должны профессионалы»такий самий матеріал розміщено в інших виданнях, позначений там як комерційний). (
    12. «Донецкие новости», 10-16.09, статтю «Четыре цели для страны» (в матеріалі представлені програмні цілі А.Яценюка, стаття подана в позитивному ключі, відсутні інші коментарі. Така інформація мала б бути надрукована після офіційного старту передвиборчої кампанії, коли кадидати у президенти повинні знайомити виборців зі своїми програмами. І подібний матеріал, але позначений як комерційний, розміщений в інших виданнях).
    13. «Донецкие новости», 17-23.09, матеріал «Главное – не упустить шанс» (передрук з «Комсомольской правды» думки А.Яценюка щодо місця України на міжнародній арені. Продовжується тенденція позитивного висвітлення діяльності політика).
    14. «Донецкие новости», 17-23.09, статтю «Коммунисты объединяют левые силы» (на думку експертів, інформаційний привід для публікації є, але матеріал перенасичений світлинами лідера КПУ, а також кидається в очі тенденція до розміщення інформації КПУ з числа в число на одному і тому самому місці й однакової площі: «підвал» лівої шпальти. В попередньому числі газети, за 10-16.09, надруковано матеріал про участь лідера КПУ у відкритті пам’ятника Ватутіну в Донецьку).                          Моніторинг проводився у партнерстві з Інститутом Масової Інформації за підтримки Інтерньюз Нетворк

     

    Liked the article?
    Help us be even more cool!