10% матеріалів в онлайн-медіа містять згадки про українські підприємства – дослідження ІМІ
Кожен десятий матеріал у регіональних онлайн-медіа містить згадки про українські компанії різної форми власності. Водночас на редакційні матеріали зі згадками компаній припадає 8% публікацій, на матеріали з ознаками комерційної замовності – трохи більш ніж 1% публікацій, неналежно марковану рекламу – 0,6% загальної кількості матеріалів у регіоні.
Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в 10 регіонах України в січні цього року.*
За даними моніторингу, найбільше таких публікацій зафіксовано в онлайн-медіа Львова (18% загальної кількості матеріалів в онлайн-медіа регіону) і Харкова (16%). Найменше публікацій зі згадками українських компаній було в онлайн-медіа неокупованої частини Донецька, Херсона і Волині (по 6% загальної кількості публікацій в онлайн-медіа регіону відповідно).
У редакційних матеріалах найчастіше українські компанії також згадували у львівських (17%), харківських (11,5%) і кропивницьких онлайн-медіа (9% загальної кількості матеріалів зі згадками українських компаній). Найбільше в редакційних текстах в усіх регіонах згадувалися комунальні підприємства. Також у редакційних публікаціях часто траплялися згадки про облгази та обленерго. Приватні компанії зазвичай згадувалися в новинах про ймовірні замінування, надзвичайні події чи виявлені правопорушення, рідше – в суспільно важливих новинах на кшталт інформації про "єПідтримку", продаж компаній чи виведення на ринок нових продуктів підприємств, які мають стратегічне значення для країни. Водночас варто зауважити, що редакційні публікації зі згадками українських підприємств часто ґрунтувалися на пресрелізах від різних офіційних структур.
За результатами дослідження відзначено, що в січні, під час моніторингового періоду, регіональні онлайн-медіа майже не публікували комерційної джинси. Так, найбільше матеріалів з ознаками комерційного замовлення зафіксовано в онлайн-медіа Харкова (3,7%) і Дніпра (2,3% загальної кількості матеріалів у регіональних медіа). Найменше комерційної джинси було в одеських і львівських онлайн-медіа (по 0,1% відповідно). Разом з тим у неналежно маркованих рекламних матеріалах найчастіше згадки про українські компанії були в онлайн-медіа Дніпра (1,6%) і Одеси (1,2% загальної кількості матеріалів в регіональних медіа). Не зафіксовано неналежно маркованої реклами зі згадками українських компаній у медіа неокупованої частини Донецької області, Кропивницькому, Рівному і Херсоні.
*У межах дослідження з 10 до 14 січня 2022 року включно проаналізовано 7826 новин, з них 755 матеріалів зі згадками українських компаній різної форми власності, зокрема 628 редакційних матеріалів, 82 матеріали з ознаками замовності й 45 матеріалів – неналежно маркованої реклами (НМР), у 50 регіональних онлайн-медіа 10 регіонів України (Волинь, Дніпро, неокуповані території Донецької області (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили матеріали з новинної стрічки інтернет-ЗМІ.
Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості публікацій зі згадками українських компаній різної форми власності, зокрема аналіз кількості редакційних публікацій зі згадками українських компаній, матеріалів з ознаками комерційної замовності, а також неналежно маркованої реклами.
Моніторинг проводили в таких ЗМІ:
ВОЛИНЬ (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Під прицілом); ДНІПРО (Відкритий, 056, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua); ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ) (0629, Новини Донбасу, Карачун (Слов'янськ), Восточный вариант, MRPL.CITY); КРОПИВНИЦЬКИЙ (Гречка, Точка доступу, CBN, Dozor, Без купюр); ЛЬВІВ (Львівський портал, Захід.нет, Вголос, 032.ua, Твоє місто); ОДЕСА (Думська, 048, Одесская жизнь, УСІ.Одеса, Odessa online); РІВНЕ (Радіо Трек, Рівне вечірнє, Рівнемедіа, Рівне 1, ОГО); ХАРКІВ (ВГородеХарьков, 057.ua, Status Quo, Ньюзрум, Редпост); ХЕРСОН (Херсон онлайн, Мій Херсон, Любимый Херсон, Херсонщина за день, Херсонці); ЧЕРКАСИ (Вичерпно, 18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Провсе).
Help us be even more cool!