HOTLINE(050) 447-70-63
We are available 24/7
Leave your contact details
and we contact you
Thank you for reaching out

Or contact us:

[email protected]

(050) 447-70-63

File a complaint

The occupiers launch their propagada TV channel in Mariupol

06.09.2022, 17:30

The occupation administration of Mariupol launched a new local TV channel Mariupol 24, reports

As the media writes, the work on its launch began back in May. Journalist collaborator Andriy Kior was to become the channel's manager. He was the author of the TV channel's name, which was supposed to be Novy Mariupol. However, the Mariupol people were dismissed from the management as "experts" from Donetsk and St. Petersburg took the creation the channel upon themselves.

On August 4, "St. Petersburg" TV channel's Director General Alexander Malkevich and the head of the "DPR's" "First Republican TV channel" Sergei Pelyanitsyn signed a cooperation agreement. A team of russian journalists arrived in Mariupol and began working on creating the studio, a network, and providing the technical capabilities for broadcasting. The first news releases are already out.

As the media outlet notes, thanks to this, they have learned the names of more collaborator journalists. For instance, they write, is well-known Mariupol sports columnist Oleksandr Kapustyan and journalist Oleksandr Buzuluk have sided with the occupiers.

There is also Ksenia Misyurevych, a student of the Moscow State University's Faculty of Journalism who started working at the TV channel while still studying.

As reported by IMI, Mariupol's collaborator journalists were working on the creation of the occupiers' TV channel Novy Mariupol.

The Mariupol occupation administration's "press center" was headed by local journalist Andriy Kior.

In May, the occupiers started spreading propaganda in Mariupol under the name and logo of the newspaper Priazovsky Rabochy.

Liked the article?
Help us be even more cool!