ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Завчасний старт політичної джинси: моніторинг харківських онлайн-видань

13.08.2021, 10:37
Олена Лептуга

Місцеві вибори в Харкові відбудуться 31 жовтня, проте замовні матеріали на користь потенційних кандидатів вже з’явилися. Про це свідчить моніторинг ІМІ п’яти місцевих медіа — Об'єктив, SQ, 057.ua, Вечерний Харьков, ВГороде.Харьков, проведений 5-9 липня 2021 року. 

Якщо у травневому дослідженні лише 0,4% матеріалів мали замовний політичний характер (три з 825 новин), наразі цей показник збільшився втричі і становить 1,4% (10 зі 720). Ще один матеріал був неналежним чином промаркований.

Агітація

При цьому 70% таких матеріалів (7 з 10 статей з ознаками замовності) містять агітацію на користь секретаря Харківської міськради Ігоря Терехова. Це і робочі поїздки чиновника, як в суголосних статтях сайтів ВГороде.Харьков і StatusQuo, де начебто йдеться про запуск двох виробничих ліній «Південнокабелю», а вже в ліді акцент робиться на заслугах «керівника міста»:

«Руководитель Харькова Игорь Терехов и директор завода «Южкабель» Владимир Золотарев открыли две производственные линии, а также обсудили сотрудничество города с предприятием», - пише ВГороде.Харьков і в тексті ця тема продовжується:

«До конца года, как я уже сообщил Игорю Александровичу (Терехову – SQ), мы должны выйти на уровень 2,3 млрд грн. – отметил директор завода. – Это будет для нас своего рода рекорд.

По его словам, в значительной степени успех предприятия связан с поддержкой со стороны городских властей», - пише StatusQuo.

Моніторинг виявив ще дві замовні статті на одну тему в цих виданнях. Зокрема, про те, що директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов робить висновок, що високі результати харківських школярів на ЗНО — заслуга Терехова, написали ВГороде.Харьков і StatusQuo:

«Немаловажную роль также играет грамотная политика городской власти и эффективные городские программы по поддержке талантливой молодежи. Карасев уверен, что работа команды руководителя города Игоря Терехова дает неоспоримые результаты», - пише ВГороде.Харьков

Обидва матеріали ґрунтуються виключно на дописі політолога у фейсбуці.  

Народна депутатка й ексочільниця області Юлія Світлична публікувала джинсу виключно на сайті «Вечерний Харьков». До прикладу, журналісти випустили новину про те, що в Краснокутску (містечко в Харківській області) відкрили фізкультурно-оздоровчий комплекс і не покликали на відкриття Юлію Світличну:

«Ситуация возмутила жителей, которые моментально отреагировали на публикации в социальных сетях. По словам местных, объект нельзя было открывать, не пригласив Юлию Светличную, которой и принадлежит инициатива строительства подобных комплексов в Харьковской области», - пише Вечерний Харьков.

Це, до речі, єдиний матеріал, який стосується «Великого будівництва». Серед матеріалів є й відео — «Свято Івана Купала гучно відгуляли в Кегичівській громаді (відео)» про організований Блоком Світличної концерт. Загалом на користь Юлії Світличної опубліковано чотири матеріали, із них три стосувалися однойменного блоку. Джинса, як і контрагітація, щодо просування політичної партії стосувалася тільки цієї регіональної політсили. Згадок інших моніторинг не виявив.

Контрагітація 

«Кандидат на пост городского головы Харькова Михаил Добкин сравнил сегодняшнее руководство Харькова с «мародерами», которые «доят» бизнес» — так починається контрагітаційний матеріал «Вечірнього Харкова» на користь Михайла Добкіна. А це початок іншого текста: «Пока исполняющий обязанности городского головы Игорь Терехов пиарится на фоне более или менее аккуратных микрорайонов Харькова, в других — горожане страдают от коммунального беспорядка и неурядиц. Но туда, как сообщают журналисты, городской чиновник приезжать не спешит», — стаття на тому ж виданні, ймовірними замовниками якої є представники Блоку Світличної.

Контрагітаційні матеріали виходили й щодо теперішньої очільниці області Айни Тимчук. У статті Вечернего Харькова з маніпулятивною назвою «Под харьковским губернатором зашаталось кресло?» йдеться про те, що за часів Світличної Харківська область процвітала, а наразі ні. У матеріалі є два експерти Олександр Кірш і Ігор Поліщук, які надають компліментарні матеріали на користь Світличної й проти Тимчук: «Замена давно уже нужна. У меня вызывает удивление, что Айна Тимчук так долго держится, – отмечает политолог. – Позитива в ее деятельности не видно. Наоборот, все скатывается вниз и приходится констатировать, что область из лидеров перешла в разряд аутсайдеров, поэтому закономерность такая – кто-то должен за это отвечать. А губернатор, который проявляет бездействие, не общается с людьми, конечно, обречен на то, чтобы уйти в отставку».

Від п’яти відсотків до нуля

У 40% матеріалів із ознаками позитивної політичної замовності підіймалися соціальні проблеми й висвітлювалися досягнення місцевої влади (70% від загальної кількості політичної джинси). Характерним прикладом є презентація серії фільмів Ігоря Терехова у Status Quo:

Харківські політики не джинсували на медичній сфері, зокрема на коронавірусі, як це було минулого місяця. Наразі вони зосередилися на комунальних проблемах і маніпулюють ними: 

Вечерний Харьков

Власне, неодноразово згаданий «Вечерний Харьков» у зазначений період джинсував і контрагітував найбільше — 5,3% від загальної кількості новин (8 зі 152 текстів). Натомість медіагрупа «Об’єктив» не опублікувала жодного політичного матеріалу з ознаками замовності. 057.ua обмежився одним немаркованим матеріалом на користь Олександра Ярославського й Ігоря Терехова. Загалом ситуація з джинсуванням виглядає так:

Олена Лептуга, регіональна представниця Інституту масової інформації в Харківській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!
Хочете дізнаватися першими про нові дослідження інституту масової інформації? Підпишіться на розсилку!
Дякуємо за підписку!