За три місяці до виборів Харків живе без політичної джинси
У перший тиждень липня ІМІ проаналізував політичну джинсу в Харківській області й виявилося, що її… немає. Серед 933 матеріалів, опублікованих у найрейтинговіших місцевих онлайн-виданнях (Status Quo, Kharkiv.Today, 057.ua, Город Х, Об`єктив), немає жодного, який би мав ознаки замовності на користь політика чи політичної сили або проти них.
На момент моніторингу, який проводився з 6 по 10 липня, про свою готовність балотуватися на посаду мера Харкова заявив лише один кандидат – теперішній міський голова Геннадій Кернес. Публікації про це мали суто інформаційний характер. Ось як про це писав Город Х:
Відсутність політичної джинси – безумовна чеснота якісних ЗМІ, та чи завжди харківські медіа лишалися такими? Аби відповісти на це питання, звернемося до моніторінгів ІМІ минулих п’яти років.
2019 рік
Цей рік президентських і парламентських виборів був урожайним на замовні матеріали.
За результатами моніторингу ІМІ у березні 2019 року, справді журналістські матеріали про кандидатів в Президенти кількісно програли “джинсі” – 14 проти 36 замовних статей. Загалом лідерами за будь-якими згадуваннями в медіа був Юрій Бойко, після нього — Олександр Вілкул та Юлія Тимошенко.
У другому турі замовні матеріали були не в тренді, тож можна констатувати максимальну нейтральність харківських ЗМІ у висвітленні перегонів Петра Порошенка й Володимира Зеленського.
Але «джинсування» сторицею повернулося під час парламентської кампанії. Найбільше матеріалів з ознаками замовності та неналежно маркованої реклами в онлайн-ЗМІ Харкова стосувалися регіональних політиків (Геннадій Кернес, Володимир Грановський, Юлія Світлична) та партії «Опозиційний блок» – 69% замовних матеріалів. Про партію «Опозиційний блок» в онлайн-ЗМІ було розміщено 16% публікацій із ознаками замовності. Такими є результати дослідження ГО «Інститут масової інформації», проведене в 10 онлайн-ЗМІ Харкова у червні цього ж року.
Головними замовниками матеріалів з ознаками замовлення залишаються місцеві ОДА та РДА: на них припадає в середньому 40% матеріалів із ознаками замовлення. Найбільше місцеву владу піарили ЗМІ Дніпра (59% матеріалів з ознаками замовлення) та Харкова (52%).
2018 рік
На момент моніторингу ІМІ у листопаді 2018 року активна політична передвиборча кампанія в регіонах ще не стартувала.
Інфографіка ІМІ
2017 рік
У червні 2017 Харківська область була серед лідерів за джинсуванням в онлайнмедіа – 7% від загальної кількості матеріалів у період моніторингу.
Найактивнішою замовницею джинси була на той час очільниця Харківської ОДА Світлана Світлична, а серед політичних сил – Радикальна партія та «Відродження».
Інфографіка ІМІ
2016 рік
Протягом тижня у серпні було здійснено моніторинг щодо матеріалів замовного характеру чотирьох харківських ЗМІ: газети «Вечірній Харків», «Слобідський край», а також онлайнвидань sq.com.ua та 057.ua.
Серед 531 матеріала один мав ознаки політичної джинси (0,18% від усіх матеріалів). Він стосувався діяльності нардепа Віталія Хомутинника.
2015 рік
У 2015 році проходили місцеві вибори, а значить замовних матеріалів, ще й без належного маркування було вдосталь.
Моніторинг ІМІ виявив найбільшу кількість «джинси» від «Нашого краю», а ще від «Відродження», «Самопомічі», «УКРОПу», БПП «Солідарність», «Волонтерської партії».
На момент публікації про своє бажання балотуватися на посаду голови Харкова заявили ще двоє кандидатів – юрист і блогер Микита Соловйов й нардеп і бізнесмен Олександр Фельдман. Про їхнє рішення написали всі аналізовані під час монтіорингу ЗМІ, у статтях ознак замовності немає. ІМІ буде й надалі слідкувати за якістю висвітлення місцевих виборів у ключових онлайн-ЗМІ Харківської області.
Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО «Інститут масової інформації» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!