Український ютуб активно росте і змінюється. Незмінним лишається тільки “Маша і Ведмідь”.
Дослідження ІМІ виявило, що в топ-100 каналів українського сегмента зараз є канали, створені 2025 року. А це означає, що екосистема все ще не є повністю насиченою. І нові гравці мають усі шанси ввійти в конкурентне середовище і швидко масштабуватись.
Приклад – канал LACKBIT, зареєстрований у лютому 2025-го. На ньому немає традиційних довгих форматів. Канал зробив ставку на шортси й за 265 коротких роликів набрав понад 1,8 млрд переглядів. Фрагментовані відеоімпульси допомогли каналу монетизуватися на мільйони доларів (аж до 7 млн, за даними Socialblade).
Майже половина найпопулярнішого контенту (47%) зараз орієнтована на дітей та підлітків, і ця частка впала з 2023-го аж на 10%. На нашу думку, молодша аудиторія дедалі активніше мігрує до тіктоку та інших короткоформатних платформ. А ютуб поступово стає майданчиком “другого екрана” для підлітків і молоді, але лишається популярним серед дітей молодшого віку.
На другому місці за часткою аудиторії… інформаційні канали. Їх у рейтингу 2025 року зафіксовано 22 зі 100, тоді як у 2023-му їх було лише сім. На жаль, більша частина “інформаційників” робить ставку на паніку і всіляку гіперболізацію. Тому ютуб постає таким собі подвійним інструментом – наче і важливе джерело суспільно значущої інформації, але наче й джерело трешу і клікбейту, що не має стосунку до якісного і відповідального інформування. Тільки до безпощадного заробляння грошей.
Цікаво, що на відміну від тіктоку, який просуває глобальні тренди, ютуб в Україні все ще дозволяє новим гравцям прориватися вперед. Поки що є вікно можливостей, особливо для локальних і нішевих цікавих авторів.
Шортси – це вже не експеримент, а новий стандарт.
Зростання інфотейнменту втричі за останні два роки показує, що триває і буяє злиття новин з індустрією розваг, і звідси виникає питання, на яке поки немає відповіді. Чи стане український ютуб альтернативою новинним медіа, чи він закріпиться як середовище маніпуляцій, яке експлуатує (і накручує) тривожність суспільства?
І не забуваймо про російські тіні на ютубі, особливо в жанрі розваг і дитячого контенту. Інформаційні пропагандистські канали можуть бути заблоковані, але культурні продукти про нормальність умовного совка й імперії значно важче розрізнити. Особливо нашому населенню з украй низькою медіаграмотністю…