Кримінал, війна і Корбан: про що пишуть дніпровські онлайн-медіа
Третина новин у дніпровських онлайн-медіа присвячена криміналу, 21% – повідомленням про війну (бойові дії та жертви), і ще 10% – соціальним наслідкам війни (здебільшого руйнування інфраструктури та евакуація). Такі результати дослідження, яке провели представниці та представники ІМІ в серпні 2022-го. Метою моніторингу було відстежити тематику новин регіональних медіа та виявити, яких тем стало менше чи більше від початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну.
У Дніпрі досліджувалися п’ять найвідвідуваніших дніпровських ресурсів згідно з даними сайту Similarweb: dnepr.express, dnpr.com.ua, dp.informator.ua, gorod.dp.ua, 056.ua. Усього проаналізовано 649 новин з 8 до 12 серпня 2022 року включно.
Тематика новин
Найбільше виявлено новин про кримінал, надзвичайні події та дорожні аварії – 30% усіх проаналізованих матеріалів. Найчастіше такі повідомлення з`являлись у стрічках "Інформатора" (47% усіх новин у стрічці) та "Дніпра Оперативного" (41%). Водночас 056.ua в зазначений період не опублікував жодної новини на цю тему .
21% новин був присвячений бойовим діям та їхнім жертвам. Тут 056.ua на першому місці, майже дві третини повідомлень у стрічці медіа присвячено цій тематиці в моніторинговий період. Найменше про бойові дії писав "Інформатор" (9% усіх новин у стрічці).
10% новин були присвячені соціальним наслідкам війни, як-от руйнуванням інфраструктури, евакуації населення тощо. Найрідше про це писав "Дніпро оперативний" (3% всіх новин у стрічці), найчастіше – "Дніпровська панорама" (14%).
7% новин стосувались економіки та бізнесу. 6% новин присвячено волонтерству та активізму. Стільки ж – соціальній тематиці поза війною, де переважно писали про навчальний процес. 5% новин були політичними; тут переважно посадовці піарилися на волонтерстві. Менш ніж 5% набрали спорт (4%), культура (3%), екологія (2%). 0% новин стосувалося прав людини та здоров'я, зокрема COVID-19.
Джинса
Попри військові дії політична джинса нікуди не зникла з новинних стрічок. Утім, комерційної джинси стало відчутно менше.
У моніторинговий період найпопулярнішим замовником політичної джинси був Геннадій Корбан і дніпровські посадовці, які активно працювали на його імідж та закликали підписувати петицію про скасування указу президента про позбавлення Корбана громадянства.
Такі новини розміщували всі медіа, що підпадали під моніторинг, окрім 056.ua. Цей ресурс розміщував у моніторинговий період неналежно марковану комерційну рекламу.
Серед матеріалів про Геннадія Корбана на інших ресурсах: його коментар на "Інформаторі" під заголовком "Геннадій Корбан озвучив кілька версій, чому президент позбавив його українського громадянства", його коментар на "Дніпровській панорамі" під заголовком "Геннадій Корбан: Близько 10 млн українців мають паспорти інших держав". Також про Корбана згадував секретар міськради Дніпра Олександр Санжара в новині "Днепр передал на фронт еще восемь грузовиков" на gorod.dp.ua. А саме Санжара зазначив: "Это хороший результат работы Совета обороны Днепра, который возглавляет Борис Филатов, Штаба обороны под руководством Геннадия Корбана". "Дніпро оперативний" опублікував новину із заголовком "Геннадій Корбан розповів, яким підрозділам Дніпро передасть вантажівки". Також варто зазначити що "Дніпро оперативний" та "Дніпровська панорама" вже понад два тижні тримають на банерах своїх ресурсів ідентичні заклики: "Підтримай Корбана, захисти Дніпро, підпиши петицію", ніби це одне й те саме.
Також піарилися під час воєнного стану міський голова Кам`янського Андрій Білоусов, голова обласної спілки забороненої ОПЗЖ і заступник голови облради Геннадій Гуфман з народним депутатом від "Слуги народу" Дмитром Киселевським.
Водночас варто додати, що gorod.dp.ua почав розміщувати в стрічці новин немарковану рекламу онлайн-казино (1, 2).
Загалом, у порівнянні з тематичним моніторингом ІМІ від грудня 2020 провідна тема для новинарів Дніпра не змінилася: тоді це так само були матеріали на кримінальну тематику, і їх було майже стільки ж – 32%. Значно менше стало новин на соціальну тематику (поза війною). У грудні 2020 року таких новин було 13%, тепер – удвічі менше, 6%. Утім, це, ймовірно, можливо пояснити складністю отримання офіційних коментарів журналістами під час воєнного стану, зокрема на невійськову тематику.
Валерія Мальченко, регіональна представниця ІМІ в Дніпропетровській області
Help us be even more cool!