ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Без двох підписів – нема відповіді: як КП "Чернівецьке тролейбусне управління" створює комунікаційні квести

29.05.2023, 08:49
Альона Чорна

Комунальне підприємство "Чернівецьке тролейбусне управління" з початку квітня не надає відповіді на інформаційний запит журналістки видання "Молодий буковинець" Людмилі Осадчук. Спершу комунікаційники повідомили, що листа нема на електронній пошті. Після повторного запиту надійшла відповідь, у якій зазначається, що КП "Чернівецьке тролейбусне управління" не може взяти до розгляду надісланий запит, оскільки він був без електронного підпису та без власноручного підпису. 

Чому такі відписки від комунального підприємства є квестом, що на це каже Закон про доступ до інформації та чи унікальний даний випадок в медійному полі Чернівців, розглянемо далі.

Два підписи потрібні для затягування часу?

Замість того, щоб надати відповіді на інформаційний запит у встановлений законом строк – п’ять робочих днів, розпорядник надіслав журналістці листа, у якому зазначає, що через те, що електронний примірник запиту надісланий без електронного цифрового підпису та без власноручного підпису КП, "Чернівецьке тролейбусне управління" не може прийняти до розгляду вказаний запит у зв’язку із недотриманням норм чинного законодавства. 

Фрагмент відповіді на інформаційний запит від КП "Чернівецьке тролейбусне управління"

Журналістка "Молодого буковинця" Людмила Осадчук надіслала втретє той же інформаційний запит. На цей раз вже з підписом. Та чи правомірною була вимога про підпис у електронному інформаційному запиті?

Юрист ІМІ Роман Головенко зазначив, що для запиту, який був надісланий як файл в електронній пошті, не вимагається власноручного або якогось іншого підпису. 

“Закон про доступ до інформації вимагає підпис і дату в запиті лише за умови подання запиту в письмовій формі (п. 3 ч. 5 ст. 19). А запит електронною поштою – це “інша”, не письмова форма запиту, якщо уважно вчитатися в ч. 3 ст. 19 того ж закону”, – пояснив Роман Головенко.

З даного випадку можна зробити висновок, що КП "Чернівецьке тролейбусне управління" свідомо затягує час та через комунікаційників створює непотрібні квести, замість того, щоб елементарно відповісти на інформаційний запит та бути відкритим перед громадою міста. Інше пояснення таким діям знайти важко. Не може ж прогресивне комунальне підприємство трактувати Закон на свій розсуд та додумувати те, чого не вказано в Законі?

За коментарем щодо цієї ситуації ми звернулися й до новопризначеної начальниці Управління комунікацій, зовнішніх зв‘язків та електронного урядування Людмили Кушнір.

"Відразу скажу, що ЧТУ – це підприємство, яке самостійно веде діяльність і структурно вони мені не підпорядковуються. Але як керівник Управління комунікацій Чернівецької міської ради я повинна відреагувати на даний факт. У мене призначена зустріч з відділом комунікацій ЧТУ, маємо вивчити це питання, з’ясувати, чому вони так поводять себе стосовно журналістів та почути їхнє бачення. Від себе зазначу, що я за те, щоб всі комунальні підприємства Чернівецької міської ради і сама міська рада дотримувалися прозорості та відкритості у роботі із ЗМІ. Я особисто всіляко буду сприяти якісній комунікації та дотриманню Закону "Про доступ до публічної інформації", – зазначила Людмила Кушнір. 

Яка ситуація в інших чернівецьких редакціях

Ми поцікавилися у журналістів "Шпальти", МА АСС, Суспільного Чернівці, ТВА, як їхнім ЗМІ відповідає на інформаційні запити Чернівецьке тролейбусне управління. 

Головний редактор медійної платформи "Шпальта" Олександр Юхимець розповів, що зазвичай звертаються до ЧТУ за коментарями. "Запитів не надсилали, за коментарями зверталися безпосередньо до в.о. керівника підприємства Петра Лисака. Відповіді на свої питання ми отримували", – сказав Олександр. 

В.о. головної редакторки МА АСС Олександра Раца: "Запити  тролейбусному управлінню ми не надсилали. Двом нашим журналісткам,  комунікаційники ЧТУ, не відповідали на повідомлення у месенджері досить тривалий час. Але ми завжди знаходимо інші варіанти комунікації – телефонуємо, зв’язуємося через пресслужбу Чернівецької міської ради, чи напряму беремо коментар у профільного заступника мера. Тобто, якщо бачимо, що питання з тих чи інших причин гальмується й коментаря нема – йдемо іншим шляхом".

Головна редакторка Суспільного Чернівці Алла Подлєсна: "Тролейбусному управлінню, як і решті підприємств міськради, ми одразу надсилаємо запити з підписами, бо кілька разів саме з міської ради нам відповідали, що інакше не приймають. Загалом на запити у ЧТУ відповідали вчасно, один раз не відповіли на запит, поки ми двічі не нагадали. Це стосувалось інформації, яким чином розраховують вартість транспортної картки, яка її собівартість та ін. У підсумку відповіли неповно і ми надсилали ще один запит. На нього відповіли вже без запізнень”.

Журналістка телеканалу ТВА Анастасія Іванова розповідає, що комунікація з ЧТУ є непростою.  "По-перше, комунікаційники ЧТУ майже не реагують на наші дзвінки. Для журналістів-телевізійників вкрай важливими є оперативні коментарі. Однак отримати їх вкрай важко. Наприклад, моя колега телефонує прессекретарці, вона не бере слухавку разів 7 протягом 2 годин. На наступний день вже телефоную я і рази 4 потрапляю на те, що абонент розмовляє. З 5 дзвінка комунікаційниця бере слухавку і здивованим тоном питає, чого я взагалі телефоную, якщо чую що вона зайнята. Загалом інформація, яку ми отримуємо від КП "Чернівецьке тролейбусне управління" зазвичай є спізнілою та неповною", – каже Анастасія Іванова. 

Звертаємо увагу, що надання коментарів журналістам не є відповідями на інформаційні запити й Законом про доступ до інформації не регулюється.

Критикуєш – потрапляєш в хейтер-лист

Працюючи над темою комунікації ЧТУ з чернівецькими журналістами, ми звернули увагу на один із розділів офіційного сайту КП – "Наші хейтери". Виявляється КП "Чернівецьке тролейбусне управління" наскільки болісно сприймає критику у Facebook, що веде облік в Excel. Кожен охочий може завантажити собі цей хейтер-лист. Але навіщо і яку користь він несе, відповідь знайти важко. Сподіваємося, що поміж відстежування критики у мережі, підприємство знайде час й для якісної комунікації з журналістами.

Зауважимо, що після розголосу даної ситуації та звернення до начальниці Управління комунікацій, зовнішніх зв‘язків та електронного урядування Людмили Кушнір, КП "Чернівецьке тролейбусне управління" 26 квітня надіслало відповідь на інформаційний запит журналістки "Молодого буковинця”. На цей квест знадобився майже місяць. 

Альона Чорна, регіональна представниця Інституту масової інформації в Чернівецькій області

Liked the article?
Help us be even more cool!