ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Аналіз прозорості медіа Дніпра: що про себе розповідають місцеві ресурси

З 15 популярних медіа у Дніпрі – жодного абсолютно прозорого. Найрідше медіа оприлюднюють фінансову інформацію, дані про аудиторію та редакційну політику. Такі результати моніторингу, який провели представниці та представники Інституту масової інформації в лютому 2021-го. Метою моніторингу було оцінити прозорість регіональних медіа. У Дніпрі досліджувалися 10 онлайн-медіа: opentv.media, nashemisto.dp.ua, dnpr.com.ua, dp.informator.ua, gorod.dp.ua, dnepr.express, dnepr.info, dp.vgorode.ua, dpchas.com.ua, 056.ua. А також п'ять сайтів регіональних телекомпаній: 27tv.dp.ua, 11channel.dp.ua, 34.ua, d1.ua, dnipro.tv. Згідно з методологією моніторингу досліджувалися сайти медіа та наявність на них такої інформації: контактні дані; власники медіа (для ТБ і радіо – обов’язкова наявність повної структури власності: кінцевих бенефіціарів та власників істотної участі, які мають понад 10%); керівництво медіа (директор, менеджер  тощо); головний редактор; інформація щодо аудиторії (рейтинги / наклади / лічильники для інтернет-ЗМІ); наявність редакційної політики (за якими принципами й стандартами працюють журналісти. Для теле- та радіоорганізацій має бути редакційний статут);  інформація фінансового характеру (фінансові звіти, інформація про прибутки, дохід від реклами тощо).

Найрідше дніпровські медіа оприлюднюють інформацію фінансового характеру, а саме не розміщують фінансових звітів, даних про прибутки та не повідомляють про власний дохід від реклами. Незважаючи на те, що саме такі дані є критично важливими для формування довіри в аудиторії, про це частково на своїх сайтах написали лише онлайн-медіа 056.ua та сайт телеканалу "Дніпро ТВ", який розмістив на своїй сторінці фінансові звіти. Утім, сайт 056 повідомив цю інформацію не в повному обсязі, зазначивши лише, який саме характер доходу в медіа (комерційна реклама), але не розмістив жодного фінансового звіту. А телеканал "Дніпро ТВ" востаннє розміщував звіти за другий квартал 2020 року, залишивши без уваги третій і четвертий квартали, які є найцікавішими, оскільки саме в цей період проводилися місцеві вибори, а сам канал "створений на базі Комунального підприємства "Дніпровська міська студія телебачення" Дніпровської міської ради".

Інформацію про аудиторію не розмістив жоден телеканал з тих, які досліджувались у моніторингу, що можна пояснити дорожнечею замовлення телевізійних рейтингів. Але і з онлайн-медіа таку інформацію в повному обсязі не зазначив жоден ресурс, що має викликати питання в рекламодавців. Сайт gorod.dp.ua єдиний зазначив дані про унікальних відвідувачів, кількість сеансів щоденно та на місяць. Але на сайті не розміщено жодного лічильника, як і на всіх інших досліджуваних регіональних онлайн-ресурсах. Також лише 2 з 15 сайтів оприлюднили редакційні політики та статути: сайт 056 та 11 канал відповідно. Варто відзначити, що ще 2 з 15 сайтів, dnepr.express та dpchas.com.ua, винайшли власний спосіб повідомити аудиторії про свою безвідповідальність, саме так вони про це і написали в пункті 9 розділу "Правила пользования сайтом":

"Мы не берем на себя никакой ответственности за точность информации, предоставляемой на сайте, и весь риск использования такой информации возлагается на пользователя".

Розділ є ідентичним для обох зазначених ресурсів.  

Найчастіше ж онлайн-медіа повідомляють контактні дані та хто є головним редактором. Абсолютно всі сайти телекомпаній оприлюднили інформацію про своїх власників. Загалом, найпрозорішим онлайн-медіа Дніпра є сайт 056: тут повністю  оприлюднили 4 із 7 необхідних пунктів, також частково повідомили фінансову інформацію, але зовсім нічого не повідомили про те, хто є директором, та не оприлюднили інформації про аудиторію. За методологією ІМІ цей сайт можна вважати прозорим.

Прозорими телекомпаніями можна вважати 11 канал та "Дніпро ТВ": вони отримали по 5 із 7 можливих балів. Так, 11 канал зазначив усі необхідні дані, крім фінансової інформації та інфо про аудиторію. "Дніпро ТВ" також не повідомив нічого про аудиторію та не розмістив статуту.

Непрозорими є opentv.media (3 заповнені категорії із 7), nashemisto.dp.ua (лише заповнені 2 пункти із 7), dp.informator.ua (2), gorod.dp.ua (2), dnepr.express (2), dnepr.info (3), а також телеканали 27tv.dp.ua (2), 34.ua (3), d1.ua (2). Абсолютно непрозорими є dp.vgorode.ua (1,5 бала із 7), dpchas.com.ua (1) та dnpr.com.ua (0,5 бала із 7). І якщо сайт "В городе" розмістив лише контактні дані та ім’я головного редактора, то "Днепр час" та "Днепровская панорама" – лише контактні дані. У "Днепровской панорамы" з контактів лише електронна скринька. 

Валерія Мальченко, регіональна представниця Інституту масової інформації в Дніпропетровській області

Написання цього блогу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews.  

 

Liked the article?
Help us be even more cool!