ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Вінниця: Яскравим прикладом «паркету» є новина про відкриття нового відділення «Укрпошти»

07.11.2016, 17:26

Протягом звітного періоду (11-17 квітня 2016 року) було проаналізовано два вінницьких друкованих видання – «Вінницька Газета» (2 номери), «33-Канал» (1 номер), он-лайн видання «20 Хвилин» та «Вінниця Інфо».

Всього було проаналізовано 431 матеріал (119 у газетах, 312 на сайтах). З яких 8 матеріалів (2% від оцінених матеріалів) у відповідності до технічного завдання було присвячено війні на сході; 20 (5%) - здоров’ю, охорона здоров’я; 4 (1%) -боротьбі з корупцією на місцевому рівні; 1 (0,23%) - місцеві журналістські розслідування; 56 (13%) – діяльності місцевої влади. Серед таких матеріалів – 11 було оцінено, як «паркет» (20% від тих, що висвітлюють діяльність місцевих органів влади), 45 – як власні журналістські матеріали (80%).

Війна на Сході. В основному матеріали у вінницьких ЗМІ щодо цієї тематики присвячена вирушенню батальйону «Вінниця» у зону бойових дій, долям бійців, які отримали поранення та відстоюють свої права, бійцям, що загинули у зоні проведення АТО. Матеріалів, які б розповідали про ситуацію на сході України, про місцевих жителів або інші важливі події і ситуації не має. В основному матеріали – це короткі інформаційні повідомлення або замітки. Лідером з висвітлення теми «Віна на Сході» є сайт Вінниця.Info (4 матеріали).

Здоров’я, охорона здоров’я.  В основному матеріали, що стуснуються теми здоров’я, охорона здоров’я були присвячені проблемам цукрового діабету, раку молочної залозі у жінок, проведенню різного роду публічних заходів організованих громадськими та комерційними організаціями з популяризації здорового способу життя, медичного туризму тощо. Окремими темами було – прийняття військової присяги студентами-медиками Вінницького медичного університету ім. М.Пірогова, закриття вінницького тубдиспансеру, а також проблемної ситуації навколо закриття дельфінарію, який позиціонується, як реабілітаційний заклад, у м. Хмельник. Також, під виглядом матеріалів на медичну тематику були виявлені рекламні матеріали (газета «33 Канал»). Лідером з розміщення матеріалів на тему здоров’я, охорона здоров’я є газета «33Канал» (9 матеріалів, третина з яких – це реклама). На другому місці йде «Вінницька газета» - 7 матеріалів (окремий блок, який стосується медицини).

Боротьба з корупцією на місцевому рівні. Топ-темою за цим напрямком було висвітлення арешту вінницьких поліцейських, які підкинули наркотики іноземцям та вимагали хабар у 5000 доларів США. Про цю подію матеріали можна було побачити на всіх інформаційних ресурсах, що моніторились окрім «Вінницької газети», яка заснована Вінницькою міською радою. Ще один матеріал на сайті Вінниця.Info щодо привласнення чиновниками одного із сільських районів 34га пасовищ.

Місцеві журналістські розслідування. Це найслабкіший напрямок, який досліджувався. Всього було виявлено 1 матеріал на сайті «20Хвилин». Він був присвячений ситуації щодо відкриття нового цвинтаря в мікрорайоні «Академічний». Для Вінниці це резонансна подія, яка викликала значний суспільний інтерес та протести місцевих жителів. У своєму матеріалі журналіст достатньо глибоко підійшов до висвітлення проблеми. Була представлена історія «скандальної» земельної ділянки, висвітлені різні точки зору та можливі наслідки побудови нового цвинтаря для місцевих жителів.

Діяльність місцевої влади. Найпопулярніша тема, яка висвітлювалась у місцевих ЗМІ (23 матеріали). В основному матеріали стосувалися діяльності органів місцевої влади та різних установ, які забезпечують життєдіяльність міста (Вінницька міська рада). Трохи менше про Вінницьку ОДА та облраду. Топовою темою у звітній період була проблема пов’язана із можливим відкриттям нового цвинтаря біля мікрорайону «Академічний», побудові нової церкви в одній із рекреаційних зон міста, проведенню конкурсу проекті на облаштування міста. Окрім того, вінницькі ЗМІ висвітлювали теми ремонту доріг, атестації співробітників поліції, діяльності сфери ЖКГ тощо. Також певний інтерес викликали матеріали призначення «вінницьких» чиновників до КМУ.

«Паркетні матеріалами» найчастіше можна було побачити на сайті «Вінниця.Info» (6 матеріалів) та у «Вінницькій газеті» (5 матеріалів). В основному матеріали були присвячені діяльності вінницького міського голови. Були також матеріали про участь у заходах голови Вінницької ОДА. Яскравим прикладом «паркету» є відкриття нового відділення «Укрпошти» у Вінниці. Більшість таких матеріалів мають ознаки «політичної джинси».

Жодного матеріалу з ознаками «паркету» було в газеті «33 канал» та на сайті «20Хвилин». Найактивніше діяльність різного роду комунальних установ, органів місцевої влади висвітлювалась у газеті «33 Канал». Ця газета достатньо критично відноситься до влади, тому більшість її матеріалів було підготовлено журналістами видання з точки зори підняття проблемних питань та конфліктних ситуацій. Слід також зазначити, що ця газета окрім діяльності органів влади у м. Вінниця висвітлює події в області.

У більшості випадків власні журналістські матеріали побудовані на передруку офіційних повідомлень, які йдуть від органів місцевої влади та різних комунальних установ. Не достатньо аналітичних матеріалів, дуже активно процвітає «прес-релізна» журналістика.

Висновки:

1. У вінницьких ЗМІ, що моніторились, бракує аналітики та журналістських розслідувань.

2. Недостатньо матеріалів про віну на Сході, про ситуацію, як на окупованих, так і на вільних територіях Донбасу.

3. Від «паркету» повністю відійти буде складно. Однією із причин є засилля «прес-релізної» журналістики. Значні виробничі навантаження на місцевих журналістів, або залежність від власників знижують якість матеріалів. 

Текст: Сергій Бондаренко, регіональний предаствник ІМІ в Вінницькій області

Моніторинг проведено регіональними представниками Інституту масової інформації за підтримки програми МАТРА Посольства Нідерландів в Україні.

Liked the article?
Help us be even more cool!