ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Білий список: 11 медіа, що стали найякіснішими

26.04.2024, 12:30
Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

До Списку “Прозорих та відповідальних медіа”, відомого також як Білий список найякісніших українських онлайн-медіа, у першому півріччі 2024 року ввійшли такі редакції: Суспільне, Радіо Свобода, Українська правда, Бабель, Громадське, Тексти, ZN.ua, Еспресо, Слово і діло, Український тиждень, Громадське радіо

Такими є результати двоетапного глибинного моніторингу онлайн-медіа, який Інститут масової інформації проводить раз на пів року. 

До переліку доєдналися п’ять нових медіа: Радіо Свобода, Тексти, Громадське радіо, Український тиждень та Слово і діло.

Водночас з переліку в першому півріччі 2024 року випали видання: Укрінформ, NV та Ліга. 

Білий список, до якого увійшли 11 медіа у першому півріччі 2024 року

Експерти ІМІ рекомендують Укрінформу звернути більше уваги на дотримання стандарту балансу і переглянути кількість “паркетних” новин в стрічці. 

Якісні новинні видання, такі як NV та Ліга, заробили довіру аудиторії завдяки об'єктивності та надійності своїх новин. Коли такі видання рекламують гемблінг, це може підірвати довіру читачів, адже реклама азартних ігор часто сприймається як спроба використати вразливість людей для заробітку. 

Сайти цих видань містять спеціальні розділи, пов’язані з гемблінгом – у виданні NV – це розділ “Азарт” за підтримки Slots City, у виданні Ліга – два розділи: iGaming, де можна одразу обирати з цілого списку прямих посилань на онлайн-казино, і розділ “Світ азарту” за підтримки Favbet. 

Деякі видання пишуть, що такі розділи – це інформаційний ресурс, і всі матеріали там публікуються з інформаційною метою. Однак розділ з посиланнями на онлайн-казино формує або підтримує обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо конкретних брендів організаторів азартних ігор. Відсутність маркування цього розділу як реклами вводить в оману споживачів щодо дійсної мети цього розділу, а отже є прихованою рекламою. 

Закликаємо онлайн-ресурси поставитись серйозно до напрацювання і узгодження правил маркування такого контенту, і зокрема, переглянути припустимість розміщення прямих посилань на казино на сайтах якісних медіа. Це дозволить попередити санкції від держави, а також буде більш відповідальним ставленням до аудиторії. Гемблінг може призвести до залежності та серйозних фінансових проблем для окремих осіб та їх сімей. Медіа, які піклуються про благо своєї аудиторії, повинні уникати популяризації активностей, що можуть нанести їй шкоду.

***

З методологією дослідження можна ознайомитись за посиланням.

На першому етапі дослідження 50 популярних українських онлайн-медіа, відібраних на основі даних попередніх моніторингів ІМІ, а також SimilarWeb та Gemius, оцінювалися на предмет наявності маніпуляцій, фейків, чорного піару. 

На другому етапі дослідження медіа, які пройшли перший етап, аналізувалися за такими критеріями: стандарти балансу, достовірності та відокремлення фактів від коментарів, наявність на ресурсах джинси, сексизму та мови ворожнечі, шкідливого контенту, а також на предмет прозорості – наявності на сайті контактів, редакційних політик, прозорості медіавласності.  

За результатами аналізу, рівень дотримання професійних стандартів на ресурсах, які ввійшли до Білого списку, в середньому становить близько 96%. У центральній стрічці новин на цих сайтах не виявлено джинси (хоча траплялися матеріали з неналежним маркуванням), мови ворожнечі, сексизму та фейків. 

Інститут масової інформації (ІМІ) — медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень у зону бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року. 

ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список якісних і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20-ти регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ — “Репортери без кордонів” та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).

Liked the article?
Help us be even more cool!