У журналістики немає друзів серед ньюзмейкерів, — Валерій Калниш
Знаходити те, чого не можуть знайти журналісти інших видань – одне з головних завдань газети «КоммерсантЪ», однак до ексклюзивів слід ставитись обережно. Про це під час свого виступу на Львівському медіафорумі сказав головний редактор видання Валерій Калниш.
За підрахунками Валерія, 70% ексклюзивів належать до категорії так званого «зливу», себто інформації, переданої журналістам для того, щоб використати видання в своїх інтересах. Іще 20% розповідають із дружних намірів, а решта 10% - із міркувань патріотизму, чесності та бажання змінити ситуацію в країні на краще. В усякому разі, хоч якою «жирною» є сенсація, і хоч як кортить опублікувати її якнайшвидше, інформацію треба перевіряти. Тому в журналістики немає друзів серед ньюзмейкерів, адже нікому не сподобається, коли йому не вірять на слово.
Без сумніву, каже Валерій Калниш, перевірка інформації – це втрата часу, яка в онлайні тягне за собою втрату кліків і цитованості. Аджесеред інтернет-видань панує принцип «хто перший – той молодець»: сайт, який першим опублікував важливу новину, збирає врожай перших читачів, а отже, більше кліків і посилань. Проте для «Коммерсанта» якість і добре ім’я важливіше за першість. «Коли ми дізнаємося новину, відразу пишемо інформаційне повідомлення. Хвилин за сорок уже маємо коментар, а до кінця дня матеріал обростає думками експертів», - розповідає Валерій.
Нищівною для доброго імені газети є й джинса. Валерій Калниш визнає, що замовними матеріалами можна заробити більше, ніж правдою. Однак вигідним такий заробіток є лише в короткостроковій перспективі, адже правдивий продукт краще конвертується у довіру, передплату, цитованість тощо.
Валерій Калниш був учасником першого Львівського медіафоруму, що проходив 29-31 травня на стадіоні «Арена Львів». У заході взяли участь понад чотири сотні медійників і людей, зацікавлених у сфері медіа.
Маркіян Прохасько, Школа журналістики УКУ
Help us be even more cool!