Як писати конструктивно
Метою конструктивної журналістики є створення матеріалів, які надають аудиторії всебічний огляд фактів та зосереджуються на розв'язанні проблем, а не лише на їхній констатації.
1. Під час написання конструктивного матеріалу журналісти повинні дати відповіді на три ключових запитання:
- у чому полягає проблема?
- де шукати її розв'язання і в чому воно може полягати?
- чого можна з цього всього навчитися?
2. Розказуйте про проблеми, фокусуючись на силі, стійкості та рішеннях на тлі труднощів.
3. Орієнтуйтеся на ефективність, а не лише на добрі наміри. Показуйте конкретні докази досягнутих результатів, а не слова і обіцянки.
4. Залишайтеся критично налаштованими й орієнтованими на факти. Ваша мета – показати шлях, яким може скористатись аудиторія.
5. Дотримуйтеся професійних журналістських стандартів. Конструктивні матеріали мають бути:
- збалансовані – відображати всі точки зору в співмірних пропорціях;
- достовірні – містити посилання на надійні та незаангажовані джерела інформації;
- точні – мати коректні й перевірені дані;
- повні – подавати всебічну та обґрунтовану інформацію, подану зрозумілою аудиторії мовою.
6. Уникайте надмірної емоційності в матеріалах та вживання емоційно забарвлених епітетів.
7. Завершіть матеріал висновком, що показує шляхи розв'язання проблеми.
8. Показуйте події в усій різноманітності – так, як це й відбувається в житті. Позитив і негатив співіснують, але приклади успіху в подоланні проблем і криз мотивують людей.
9. Перед тим як ставити новини про кримінал, негатив, зважте суспільну значущість цієї інформації. Проаналізуйте, чи не зашкодить ваша публікація аудиторії.
10. Пам'ятайте, що ваша публікація може допомогти аудиторії, надавши читачам необхідну інформацію для конструктивного реагування.
Help us be even more cool!