ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Рекомендації для медіа щодо зниження емоційності новин

03.03.2020, 12:07
Фото – spanish.peopledaily.com.cn
Фото – spanish.peopledaily.com.cn

У зв’язку із занадто емоційними повідомленнями ЗМІ щодо ситуації з коронавірусом, про що ІМІ писав раніше, а також через виявлення в Україні першого випадку захворювання на Covid-19 ми підготували рекомендації для медіа, як зменшити емоційність новин, щоб знизити рівень напруги в суспільстві і запобігти паніці:

    1. Не використовуйте емоційно забарвлених епітетів у новинах а кшталт: жахливий, смертельний, приголомшливий, неймовірний, масштабний тощо). Такі епітети припустимі лише в цитатах. Використання цих епітетів з боку журналіста є оцінним судженням і порушенням професійного стандарту відділення фактів від коментарів.
    2. У вільніших жанрах – авторських програмах чи публіцистичних статтях – автор-журналіст може висловлювати власну думку, але водночас він повинен її завжди чітко позначати ("особисто я вважаю", "на думку автора цієї статті" тощо).
    3. Усі коментарі й думки самого журналіста, експертів, учасників події має бути чітко відокремлено від фактів.
    4. Перед тим як ставити новини про кримінал, негативи, зважте суспільну значимість цієї інформації. 
    5. Не смакуйте подробиць злочинів, трагічних подій чи самогубств. Не варто також деталізувати способи, якими люди позбавляють себе життя.
    6. Контент, що містить зображення або деталізований опис злочинів чи трагедій, має бути відповідно марковано (18+).
    7. Пишіть конструктивно. Не варто замовчувати складної правди, але фокусуватися потрібно не на негативі, а на можливостях.
    8. Давайте більше статистичних даних та правильно їх інтерпретуйте (наприклад, з допомогою експертів). Люди, що аналізуватимуть цифри, менше панікуватимуть.
    9. ЗМІ мають поширювати лише правдиву інформацію. Ненадійність джерела може призвести до поширення неточної та маніпулятивної інформації, що може зашкодити аудиторії ЗМІ.
    10.  Завжди пам'ятайте про тих, кому може бути завдано шкоди внаслідок публікації.
    11.   Визнавайте свої помилки й охоче виправляйте їх.
    12.   Звертайте увагу колег на порушення професійної етики.
    13.  Пам'ятайте, що місія журналістики – не лише інформувати людей, розповідаючи про факти та події, які відбулися, але й показувати шляхи вирішення різних соціальних проблем.
Liked the article?
Help us be even more cool!