Замовником більш ніж половини джинси в онлайн-медіа є одна політсила – дослідження ІМІ
57% матеріалів з ознаками політичного замовлення в національних онлайн-медіа стосувалися партії “Опозиційна платформа – За життя”. Такими є результати дослідження політичної джинси, що було проведене ГО “Інститут масової інформації” в період з 3 по 7 червня 2019 року в 13 популярних інтернет-медіа, повна вибірка становила понад 15 тисяч новин*.За результатами моніторингу, загальний рівень політичної джинси в онлайн-медіа зменшився в півтора раза, порівняно з президентською передвиборчою кампанією (163 матеріали з ознаками замовлення протягом тижня в червні проти 249 матеріалів протягом тижня в березні). На думку медіаекспертки ІМІ Олени Голуб, зменшення кількості джинси було тимчасовим і було пов'язане з тим, що велися перемовини з редакціями щодо просування партій. Окрім того, на момент проведення моніторингу парламентська кампанія щойно стартувала, партії планували свою діяльність та формували списки. Загалом лише 5% матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні, проте це маркування не відповідало Закону України “Про рекламу” (рубрики “Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори” тощо).Незмінним лідером серед замовників немаркованої політичної агітації лишається партія “Опозиційна платформа – За життя” (57% загальної кількості замовних матеріалів). Практично всі ці матеріали було розміщено на сайтах 112-го каналу та каналу Newsone.На другому місці – матеріали з ознаками замовлення на користь чинного Президента України Володимира Зеленського та його партії “Слуга народу” (11% матеріалів). Найбільше компліментарних матеріалів на користь Президента було розміщено на сайті "Знай.юа". На третьому місці (6%) – БЮТ та Юлія Тимошенко.Під час аналізу було зафіксовано 25 матеріалів з ознаками чорного піару. По 30% таких матеріалів були спрямовані проти Петра Порошенка та Юрія Бойка, ще 20% – проти Володимира Зеленського.Загалом найбільше політичних матеріалів з ознаками замовлення було зафіксовано на сайтах 112-го каналу (60), "Знай.юа" (28) та телеканалу Newsone (27).Не було зафіксовано замовних матеріалів на сайтах “Українська правда”, “Новое время” та “Ліга”.
Дослідження проведено в межах проєкту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.*Моніторинг проводився в період з 3 по 7 червня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель”, Знай.ua, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone, RBC.ua, “Ліга”. Вибірка охоплює всі новини підряд, що вийшли на цих сайтах за вказаний період (понад 15 тисяч новин).З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.
Liked the article?
Help us be even more cool!