За рік війни українці стали більше читати новини з Telegram та Viber – дослідження
За рік повномасштабного російського вторгнення відбулося зростання довіри до ЗМІ, проте основною особливістю воєнного часу є різка зміна каналів комунікацій і отримання інформації громадянами України.
Такими є результати дослідження соціологічної групи “Рейтинг” “Як війна змінила мене та країну. Підсумки року”, яке проводили в лютому 2023 року.
Як ідеться в дослідженні, якщо довіра до національних та місцевих медіа зросла, то частота споживання їхнього новинного контенту, навпаки, зменшилася: національного телебачення з 55% до 43%; місцевого – з 11 до 7%. Також втратили й інтернет-сторінки (з 47% до 36%).
Натомість спостерігається значне зростання у груп і каналів у месенджерах Telegram, Viber (з 11 до 41%), а також в YouTube (з 21 до 29%). Зберегли вплив соціальні мережі (35%).
Дослідження проводили серед населення України віком від 18 років і старше в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу, а також територій, де на момент опитування відсутній український мобільний зв'язок. Результати відповідають актуальним даним Державної служби статистики України.
Для проведення комплексного дослідження здійснено три окремі етапи:
- Кількісне опитування методом CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Вибірка випадкова, репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більш ніж 3,1%. Терміни проведення: 6–7 лютого 2023 року.
- Онлайн-опитування методом CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) здійснено на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів, на платформі Rating Online. Вибіркова сукупність: 600 респондентів. Помилка репрезентативності: не більш ніж 4%. Терміни проведення: 10–13 лютого 2023 року.
- Фокус-групове дослідження з проведенням трьох онлайн фокус-групових дискусій з респондентами з 23 міст і містечок України. Кількість респондентів: 26. Терміни проведення: 4–5 лютого 2023 року.
Як повідомляв ІМІ, у січні 2023 року було оприлюднене дослідження Київського міжнародного інституту соціології “Медіаспоживання та громадянська активність українців, що знайшли тимчасовий притулок від війни в Польщі”, яке проводили протягом 26 жовтня – 30 листопада 2022 року в Республіці Польща.
Згідно з ним соцмережі були основним джерелом новин за останній місяць для абсолютної більшості українських переселенців у Польщі – 95%. Провідну позицію серед них займає Telegram.
Help us be even more cool!