ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

95% українських біженців у Польщі дізнаються новини із соцмереж. Telegram посідає перше місце

13.01.2023, 10:26
Фото – unsplash.com
Фото – unsplash.com

Соціальні мережі були основним джерелом новин за останній місяць для абсолютної більшості українських переселенців у Польщі – 95%. Провідну позицію серед них займає Telegram.

Про це йдеться в дослідженні “Медіаспоживання та громадянська активність українців, що знайшли тимчасовий притулок від війни в Польщі” Громадянської мережі “Опора,” повідомляє Укрінформ.

Відповідно до нього, удвічі рідше за соцмережі респонденти зверталися до сайтів новин – 44%. Далі йдуть друзі та сім’я – 37%, телебачення – 33%, радіо – 12% і друковані видання – 4%.

Telegram посідає провідне місце серед соціальних мереж. 64% респондентів використовували його для споживання новин, а 44% назвали головним джерелом інформації. Найбільшою його перевагою респонденти назвали оперативне інформування. Facebook використовують 56% опитаних, як головне джерело – 15%. Перевага цієї соцмережі – автоматичний підбір інформації, а недолік – тривалий час між публікацією новини та її потраплянням у стрічку.

Youtube обрали 51% респондентів, як головне джерело – 12%. Він краще підходить для перегляду телевізійних каналів і особистих інтерв’ю.

Згідно з дослідженням, головними інформаційними потребами українських переселенців у Польщі є отримання інформації про Україну загалом – 56%, на місцевому рівні – 40%, і як експертної оцінки подій та можливого подальшого розвитку ситуації – 36%.

Серед основних джерел новин опитувані найбільше довіряють офіційним повідомленням Збройних сил – 90%, інформації від близьких з України – 86%, представників політичного керівництва України – 85%. Найбільшу недовіру в переселенців викликають російські групи в соцмережах (76,8%). Не надто довіряють опитані й польським джерелам інформації, оскільки українці нечасто користуються ними.

Крім того, в дослідженні зазначено, що середній період перебування учасників опитування у Польщі становить шість із половиною місяців: 63% приїхали протягом весни, 27% – влітку. Кожен четвертий переселенець до Польщі зазнав втрати або пошкодження житла й іншого майна. Серед учасників 76% твердо налаштовані повернутися до України.

Опитування виконав Київський міжнародний інститут соціології протягом 26 жовтня – 30 листопада 2022 року в Республіці Польща. Метою дослідження було виявлення того, як і звідки дізнаються новини українці, які після 24 лютого 2022 року знайшли тимчасовий прихисток від війни в Польщі. Також дослідники вивчали, наскільки респонденти залучені до політичного та громадського життя України і зацікавлені в ньому.

Дослідження складалося зі щоденникового онлайн-опитування 200 респондентів та 15 глибинних інтерв’ю з найактивнішими користувачами соцмереж та інтернету. Інтерв’ю проводилися з 1 до 6 листопада 2022 року.

Liked the article?
Help us be even more cool!