ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Як монетизувати медіа у 2025 році: тренінг від Медіабази Чернівці

27.01.2025, 14:32
Альона Чорна

Щоб адаптуватися до нових викликів у медіасфері та перетворити контент на стабільне джерело прибутку, потрібно звернути увагу на монетизацію. Як її впроваджувати та які є способи монетизації медіа 2025 року, розповів СЕО ГО “Має Сенс” Валерій Гармаш під час онлайн-тренінгу хабу Інституту масової інформації “Медіабаза Чернівці”.

Валерій Гармаш. Фото – Накипіло

Серед основних трендів медіа у 2025 році Валерій Гармаш виокремлює:

  • Зміну поведінки аудиторії. Дедалі популярнішим стає короткий контент і мобільний формат.  
  • Персоналізацію контенту (рекомендаційні алгоритми, АІ для персоналізації контенту).
  • Зростання впливу діджитал-платформ і соцмереж.
  • Community-driver-підхід (активне залучення аудиторії).

Важливою залишається банерна та нативна реклама.

“Банерна реклама нікуди не дівається, вона буде популярною. Від неї є прості надходження лідів, бо це найдешевший спосіб заявити про свою діяльність, організацію. Нативна реклама – для більш вишуканих клієнтів, читачів, які не хочуть використовувати пряму рекламу. З погляду просування це, найімовірніше, буде продакт-плейсментом або спонсорством. Ще додається тренд із ЄС і США – аfiliate marketing. Це спосіб просування в інтернеті, за якого вебмайстри спрямовують трафік на сайт продавця за винагороду”, – каже Валерій Гармаш. 

Івенти та цифрові продукти

Серед інших можливостей монетизації – вебінари, конференції, онлайн-курси, мерч та цифрові продукти (е-book, гайди, дослідження). Цікавими для користувачів є й клубні зустрічі з платним доступом. 

“З огляду на ковід, повномасштабне вторгнення в людей є потреба в зустрічах, спілкуванні не тільки онлайн, але й офлайн. Тому проведення івентів – це та частина, яка впливатиме на монетизацію, якщо медіа буде виступати організатором цікавих зустрічей”, – резюмує Валерій Гармаш. 

Гранти

За словами спікера, кількість грантових заявок зростає, конкуренція дедалі більша і перевірка якості є дуже високою. “Водночас політика США щодо підтримки численних проєктів є незрозумілою. Якою вона буде після 90 днів, поки що невідомо. Якщо грантова підтримка буде продовжена, то її отримають дійсно якісно написані проєкти, які будуть детально перевірені. На це потрібно зважати в майбутньому та писати дійсно якісні заявки”, – зазначив тренер.

Підписки та платний доступ

Спікер зауважує, що попри скептичне ставлення до платного доступу (передплати) цей спосіб монетизації є перспективним для розвитку видань. Зокрема, цей метод активно реалізує Forbes, NV. 

“Платний доступ – це про розбудову спільноти. Зважаючи на третій рік війни, у більшості українців вбудована опція платити, допомагати, донатити. Люди розуміють: щоб щось якісно працювало, за це треба заплатити. Це ринок, що зростає. Якщо в газетах передплата на друковані видання падає, то на цифрові продукти продовжує зростати. Ексклюзивний контент і доступ до додаткових сервісів спонукають користувачів робити платну підписку”, – додає спікер. 

Важливою залишається й фриміум-модель – частина контенту доступна безкоштовно, тоді як преміум-контент надається лише передплатникам.

Liked the article?
Help us be even more cool!