Як монетизувати медіа у 2025 році: тренінг від Медіабази Чернівці
Щоб адаптуватися до нових викликів у медіасфері та перетворити контент на стабільне джерело прибутку, потрібно звернути увагу на монетизацію. Як її впроваджувати та які є способи монетизації медіа 2025 року, розповів СЕО ГО “Має Сенс” Валерій Гармаш під час онлайн-тренінгу хабу Інституту масової інформації “Медіабаза Чернівці”.
Серед основних трендів медіа у 2025 році Валерій Гармаш виокремлює:
- Зміну поведінки аудиторії. Дедалі популярнішим стає короткий контент і мобільний формат.
- Персоналізацію контенту (рекомендаційні алгоритми, АІ для персоналізації контенту).
- Зростання впливу діджитал-платформ і соцмереж.
- Community-driver-підхід (активне залучення аудиторії).
Важливою залишається банерна та нативна реклама.
“Банерна реклама нікуди не дівається, вона буде популярною. Від неї є прості надходження лідів, бо це найдешевший спосіб заявити про свою діяльність, організацію. Нативна реклама – для більш вишуканих клієнтів, читачів, які не хочуть використовувати пряму рекламу. З погляду просування це, найімовірніше, буде продакт-плейсментом або спонсорством. Ще додається тренд із ЄС і США – аfiliate marketing. Це спосіб просування в інтернеті, за якого вебмайстри спрямовують трафік на сайт продавця за винагороду”, – каже Валерій Гармаш.
Івенти та цифрові продукти
Серед інших можливостей монетизації – вебінари, конференції, онлайн-курси, мерч та цифрові продукти (е-book, гайди, дослідження). Цікавими для користувачів є й клубні зустрічі з платним доступом.
“З огляду на ковід, повномасштабне вторгнення в людей є потреба в зустрічах, спілкуванні не тільки онлайн, але й офлайн. Тому проведення івентів – це та частина, яка впливатиме на монетизацію, якщо медіа буде виступати організатором цікавих зустрічей”, – резюмує Валерій Гармаш.
Гранти
За словами спікера, кількість грантових заявок зростає, конкуренція дедалі більша і перевірка якості є дуже високою. “Водночас політика США щодо підтримки численних проєктів є незрозумілою. Якою вона буде після 90 днів, поки що невідомо. Якщо грантова підтримка буде продовжена, то її отримають дійсно якісно написані проєкти, які будуть детально перевірені. На це потрібно зважати в майбутньому та писати дійсно якісні заявки”, – зазначив тренер.
Підписки та платний доступ
Спікер зауважує, що попри скептичне ставлення до платного доступу (передплати) цей спосіб монетизації є перспективним для розвитку видань. Зокрема, цей метод активно реалізує Forbes, NV.
“Платний доступ – це про розбудову спільноти. Зважаючи на третій рік війни, у більшості українців вбудована опція платити, допомагати, донатити. Люди розуміють: щоб щось якісно працювало, за це треба заплатити. Це ринок, що зростає. Якщо в газетах передплата на друковані видання падає, то на цифрові продукти продовжує зростати. Ексклюзивний контент і доступ до додаткових сервісів спонукають користувачів робити платну підписку”, – додає спікер.
Важливою залишається й фриміум-модель – частина контенту доступна безкоштовно, тоді як преміум-контент надається лише передплатникам.
Help us be even more cool!