Для ефективної роботи зі штучним інтелектом потрібно навчитися ставити правильні запити (промти). Про це розповіла юристка зі штучного інтелекту Центру демократії та верховенства права Ольга Петрів на тренінгу в Медіабазі Чернівці. 

Минулого тижня в Чернівцях відбувся тренінг для медійників “Журналістика майбутнього: Право, Захист та ШІ” від Центру демократії та верховенства права й Медіабази Чернівці.

Під час нього обговорювали закон про медіа, юридичний захист журналістів та джерел інформації під час війни. Окрім цього, учасники тренінгу дізналися, як інтегрувати інструменти ШІ у свою роботу, щоб створювати якісний контент, економити час і підвищувати продуктивність.

Ольга Петрів. Фото – Медіабаза Чернівці

На тренінгу медійники вчилися на практиці працювати з чат-ботами із ШІ, які можуть відповідати на запитання, писати статті, створювати сценарії відео чи презентації:

  • ChatGPT (зокрема, версії ChatGPT4O та GPTs);
  • Claude AI;
  • Gemini;
  • Perplexity.

Тренерка Ольга Петрів, юристка зі штучного інтелекту, розповіла, що для ефективної роботи із ШІ потрібно навчитися формувати правильні промти. Промт – це чітке завдання чи запит, які ви ставите перед штучним інтелектом.

Із 2024 року користувачі безкоштовної версії ChatGPT отримали доступ до розширених функцій GPTs. Є каталог GPTs – це власні версії ChatGPT, що поєднують у собі інструкції, додаткові знання та будь-яку комбінацію навичок. 

Учасники тренінгу. Фото – Медіабаза Чернівці

ШІ може допомогти в роботі з візуальним контентом:

  • У Adobe Firefly можна згенерувати картинку, замінити тло і т.д. – усе це можна зробити за кілька кліків у цьому застосунку, однак кількість безкоштовних спроб тут обмежена.
  • Vectorizer.AI. Програма для автоматизації роботи з векторною графікою.

Також під час тренінгу обговорили ризики використання ШІ. Наприклад, стрімке поширення дезінформації, яку генерує штучний інтелект. У 2023 році російські вебсайти почали активно використовувати ШІ для пропаганди. Тому журналістам важливо навчитися виявляти та запобігати поширенню таких матеріалів.

Анна Соцька, комунікаційниця Медіабази Чернівці