В українських онлайн-медіа зросло вживання фемінітивів – дослідження ІМІ
Аналітики Інституту масової інформації (ІМІ) зафіксували позитивну динаміку у використанні фемінітивів в українських онлайн-медіа. Редакції систематично вживають фемінітиви на відміну від попередніх років. Про це йдеться в дослідженні ІМІ, проведеному в першому кварталі 2025 року.
“У моніторинговий період зафіксовано, що лише чотири з десяти медіа допускали поодинокі випадки невживання фемінітивів. Це радше пов'язане з неуважністю, оскільки в інших випадках ці самі автори чи авторки без проблем писали тексти з вживанням фемінітивів”, – коментує дослідниця Яна Машкова.
Також, на думку дослідників ІМІ, систематичне вживання фемінітивів не лише відповідає сучасним мовним нормам, а й сприяє підвищенню видимості жінок у професіях та суспільстві. Фемінітиви підкреслюють, що жінки нарівні з чоловіками обіймають різні посади, зокрема в політиці, що також допомагає долати гендерні стереотипи.
“Важливо, що медіа формують суспільну думку та можуть змінювати усталені уявлення про жінок, нав’язані патріархальними нормами. Уникнення фемінітивів може створювати хибне враження, ніби певні професії або сфери діяльності відкриті лише для чоловіків, залишаючи жінок “невидимими”, – йдеться в дослідженні.
Дослідження контенту проводилось у лютому 2025 року й охопило 1000 матеріалів у 10 загальнонаціональних онлайн-медіа: ТСН, “Українська правда”, NV, Цензор.Нет, “Обозреватель”, РБК-Україна, Кореспондент.net, УНІАН, “24 канал”, Суспільне.
Help us be even more cool!