В онлайн-медіа є стійка тенденція низької залученості жінок як експерток – дослідження ІМІ
В українських онлайн-медіа наразі наявна стійка тенденція низької представленості жінок як експерток і героїнь. Про це йдеться в дослідженні ІМІ, проведеному в першому кварталі 2025 року.
Зокрема, у 2025 році жінки як експертки фігурували у 21% матеріалів, а як героїні – у 16,5%. Це нижчі показники в порівнянні з 2021 роком, коли експерток було 30%, а героїнь – 22%.
За даними ІМІ, найбільше експерток залучила редакція “Суспільне Новини” – 42% усіх експертних коментарів. В інших медіа*, які входили до моніторингу ІМІ, в середньому цей показник становить від 10 до 25%. Найнижчий показник жінок-експерток зафіксовано на сайті 24 каналу – 10%.
“Попри збільшений відсоток експертних коментарів від жінок щодо міжнародних питань, у медіа все ще мізерне залучення експерток у темах економіки, безпеки, військової сфери, кримінальної хроніки. Щоб збільшити присутність жінок у медіа, українським редакціям необхідно провести аудит свого контенту, розробити гендерні політики та найголовніше – бажання їх дотримуватися”, – коментує дослідниця ІМІ Яна Машкова.
Також у дослідженні ІМІ йдеться про те, що протягом трьох років повномасштабного вторгнення РФ дослідники організації зафіксували суттєве зниження рівня присутності жінок у медіа. Це зумовлене інтенсивним висвітленням бойових дій, військової агресії Росії проти України, а також зростанням кількості новин про міжнародну підтримку України. Більшість таких інформаційних приводів супроводжуються коментарями чоловіків – українських та іноземних політиків, військових і представників міжнародних організацій.
*Дослідження контенту проводилось у лютому 2025 року й охопило 1000 матеріалів у 10 загальнонаціональних онлайн-медіа: ТСН, “Українська правда”, NV, Цензор.Нет, “Обозреватель”, РБК-Україна, Кореспондент.net, УНІАН, “24 канал”, Суспільне.
Help us be even more cool!