У новинах українських ЗМІ жінок згадують втричі рідше, ніж чоловіків - дослідження
Жінки виступають героїнями матеріалів медіа втричі рідше, ніж чоловіки, — в середньому лише у 27% випадків. У ролі експерток журналісти залучають жінок ще менше — лише у 19% випадків (тобто тільки у кожному п’ятому матеріалі). Найчастіше жінки коментують соціальні теми, виступають героїнями кримінальної хроніки або «жовтих» новин, у той час як чоловіки коментують політичні та економічні теми.
Такими є результати моніторингу новин восьми загальнонаціональних телеканалів, десяти загальноукраїнських інтернет-видань та семи друкованих видань, який було проведено ГО «Інститут масової інформації» та «Детектор медіа» у жовтні 2017 року на замовлення Національного демократичного інституту (НДІ).
Найменше жінки представлені в інтернет-ЗМІ (лише в 13% новин жінки виступають в якості героїнь і в 15% - в якості експерток), найбільше — в друкованих ЗМІ (героїні 35% матеріалів, і коментували в якості експерток 22% матеріалів).
За даними дослідження, жінок практично не запрошують в якості гостей до студій соціально-політичних ток-шоу на центральних телеканалах. Протягом періоду моніторингу було зафіксовано лише 2 запрошені до студії жінки, порівняно до 40 чоловіків. Окрім того, протягом моніторингу телеканали не запросили до студій ток-шоу жодної жінки-експертки.
Жінками, які найчастіше згадувалися в українських політичних новинах протягом періоду моніторингу, виявилися народні депутатки Ірина Геращенко, Оксана Сироїд та Ірина Луценко.
Експерти ГО «Інститут масової інформації» та «Детектор медіа» оцінювали гендерний баланс у вечірніх випусках новин на телеканалах «UA:Перший», «Інтер», «5 канал», «1+1», ICTV, ТРК «Україна», «СТБ», «112 Україна»; у друкованих виданнях «Факты и комментарии», «Сегодня», «КП в Украине», «День», «Газета по-українськи», «Вести»; інтернет-виданнях «Українська правда», «Ліга.net», УНІАН, «Укрінформ», «Корреспондент.net», 112.ua, «Страна.ua», «Обозреватель», ТСН.ua і «Цензор.net» з 2 по 8 жовтня 2017 р. Методологія моніторингу доступна на сайті ІМІ за посиланням.
Моніторинг було проведено в рамках спільної ініціативи Комісії із журналістської етики, Інституту масової інформації, Інституту розвитку регіональної преси, кампанії проти сексизму «Повага», Детектора медіа та соціального проекту «50 відсотків» за підтримки Національного демократичного інституту (НДІ) та Координатора проектів ОБСЄ в Україні.
Help us be even more cool!